BR ❤ 40

2K 129 9
                                    

• seems alright but i'm not •

Elena bersyukur yang kawan serumahnya baik sangat. Rose pendiam tapi kalau diajak berbual ceria je. Cuma, Rose ni selalu masuk bilik awal. Dalam pukul 10, Rose akan minta diri masuk bilik. Elena tak pernah pula nak tanya sebab Rose ni tidur awal sebab baginya biasala, ada assignment kot. Tapi bukanke lebih baik buat bersama sebab masing-masing ambil jurusan yang sama? Entahlah, Elena malas nak serabutkan kepala otak.

Sudahla kes dia gantung tak bertali dengan Irham tu tak selesai lagi.

Untuk sesiapa yang kata Elena bodoh tak reti whatsapp sendiri, Elena dah whatsapp personal but there is no response. Hanya satu tick. And his dp is white. Like nombor dia tak wujud pun. Elena rasa dia dah kena blocked.

But why?

Apa salah Elena?

Elena juga sanggup call mak Irham sebab nak tanya khabar je. Weh, nak call luar negara is fucking expensive but Elena did it! Sebab apa?

Sebab cinta.

Haha stupid.

Hm ignore that shit, let's focus to the main goal.

Ayah.

Elena keluar dari bilik kuliah dengan Rose. Masing-masing dah sembang pasal makanan. Nak beli bungkus ke nak makan kedai. Boleh kata ini rutin harian Elena dan Rose sepanjang tiga bulan di Sapphire University. Kadang kalau masing-masing ada mood rajin, mereka akan bergilir masak. Tapi kalau ada kelas, memang malas la.

Hafez pun selalu lepak sekali dengan dua gadis ni. Hafez selalunya akan bawa geng dia jugak. Kadang-kadang nak privasi, Hafez turun seorang. Mereka akan lepak di kafeteria tengah-tengah antara kondo mereka. Kalau rajin sikit keluar pergi bandar. Ada Sapphire City Mall, boleh tengok wayang.

Pakcik Elena setiap bulan beri RM500 dalam akaun bank. Tak hairan la kalau beli makanan selalu haha.

"Kita makan McD la harini. Kejap lagi kan takde class?" Elena beri cadangan yang kononnya bernas namun Rose geleng kepala sekuat hati.

"Ish kau ni. Asyik makan benda segera je. Nanti gemuk Hafez reject." Rose cubit pipi Elena yang semakin tembam. Mana tak tembam! Makan tidur belajar. Semua tenpat dekat pulak tu. Tak bersenam langsung.

"takde kaitan do Rose. Hm maleh aku nak layan kau." Elena seakan-akan berjauh hati dengan gurauan Rose. Rose selalu kenakan dia dengan Hafez. Elena rimas. Benda tu salah, jangan la dibesarkan. Mereka hanya bersahabat baik. Noktah. Tak lebih. Tak kurang.

"Ala El, jangan la marah aku. Aku, aku gurau je," Rose pula yang merajuk. Alahai perempuan!

"Eee korang ni naik loya aku dengar korang punya sweet tu. Rose, kau mesti ada boyfriend kan? Sebab cara kau macam caring gitew." Hafez yang dari tadi belakang mereka akhirnya bersuara. Percayalah kalau diam je, confirm dua perempuan ni punya drama tak habis!

"haaa emmmmm takde." Laju Rose jawab. Elena pandang Rose dengan muka tak percaya.

"Kau biar betik? Kau lawa do."

Broken Rules ✔️Where stories live. Discover now