:29: ✔

506 42 7
                                    

Otvoril mi Gabrielov brat.
„Hej, ty si ten chalan, čo v piatok od nás zdrhal, že?" spýtal sa namiesto pozdravu. Cítil som sa trápne, no prikývol som.
„Ideš za Gabrielom?" spýtal sa. Znova som prikývol.
„Gabriel!" zakričal do bytu, „máš tu návštevu!"
Potom sa otočil ku mne a povedal: „Je v izbe, choď za ním."

„Ahoj," pozdravil som ho. Teraz som nevedel, čo mu poviem.
„Ahoj, čo tu robíš?" vyzeral byť rád, že ma vidí.
„Neviem. Len som ťa chcel vidieť," priznal som.
„Aha."
Všimol som si, že na zemi ležali pohádzané plechovky a na stole mal fľašu...ani neviem čoho.
„Toto by si mal odložiť," povedal som, zavrel som tú fľašu a držal som ju v rukách.
„Jasné. Určite by som mal," súhlasil.

„Mrzí ma, že si kvôli mne plakal," povedal som.
„Tým sa nemusíš trápiť," zasmial sa, no nebol to úprimný smiech. Rozmýšľal som, čo povedať. To som robil často. A často sa stávalo, že som nevedel, čo povedať.

Chvíľu sme tam ticho stáli, bolo to trápne, a potom sa Gabrielovi rozžiarila tvár. Strašne rýchlo zmenil zlú náladu na dobrú.
„Nechcel by si ísť v piatok na menší výlet?"
„Na výlet...akože kam?" opýtal som sa. Dúfal som, že to nie je jeden z tých jeho šialených plánov.
„To je tajomstvo. Tak čo, ideš do toho?"
Bol z toho naozaj nadšený. Keby sa ma to opýtal pred pár týždňami, odmietol by som to. Na sto percent. Ani by som o tom nepremýšľal. Ale keďže som si už trochu zvykol, povedal som len: „Dobre, idem."

Bol raz jeden introvertWhere stories live. Discover now