11| "TALK DIRTY TO ME"

65 12 15
                                    

______________________________

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

______________________________

DE STUDENTEN HEBBEN hun vermaak weer gevonden. Geruchten van het gevecht zijn over het schoolplein te horen. Artan heeft ze zeker verspreid, sinds ze hem laten klinken als de held van de dag. Hij zal zichzelf moeten beschermen tegen een boosaardige Cialan. Het hele gevecht lijkt een gevolg zijn van een miscommunicatie. Cialan heeft hem zien staan en besloten roet in het eten te gooien.

Natuurlijk.

Over het verloop van het gevecht liegen kan de jongeman weinig schelen. Wat er echter wel toe doet, is dat anderen de leugens geloven. En wat er het meest toe doet, is dat niemand hem met rust heeft gelaten sinds hij het schoolplein is opgelopen.

Een groep meiden heeft hem bij de trap tegengehouden om te vragen waarom hij Artan heeft aangevallen. Ze kennen de waarheid niet, al denken ze van wel. Als een groep leeuwen hadden ze zich om hem heen verzameld, waardoor er geen kans is geweest weg te komen. In plaats daarvan heeft hij een wenkbrauw opgetrokken, lang en geërgerd naar hen kijkend totdat hij zich omdraait. Hoewel de bel nog niet is gegaan, heeft hij toch haast gehad om weg te komen. De groep lijkt dat echter niet te hebben gehad.

Een discussie is ontstaan zodra één van hen hem heeft gedwongen zich om te draaien. Zijn gehele ochtendhumeur is naar boven gekomen. Hij wil gewoon met rust gelaten worden, is dat soms teveel gevraagd?

Blijkbaar wel.

'Mogen Artan en Medow soms niet met elkaar praten?' heeft een van de meiden aan hem gevraagd. Aan haar toon is te horen geweest dat ze niet zal geloven wat hij haar zal vertellen. Ze is niet de enige geweest die er zo uitzag. Iedereen die hem tegen heeft gehouden, heeft de blik in hun ogen gehad, zeggend dat ze Artan geloven en niet hem.

Zuchtend heeft Cialan haar aangekeken, een blik die zal kunnen doden. 'Het probleem is dat wanneer Artan met hem praat, hij niet aardig kan zijn. Maar ik vraag mij af of je dat ooit heb gehoord,' sist hij erachteraan.

Hij heeft verder geen tijd verspild aan de groep. Ten eerste heeft hij er niet genoeg energie voor en ten tweede heeft het toch geen zin. Het is Artan en zijn vrienden tegenover hem en hem alleen. Het is verspilde energie als hij het zal proberen. Medow had gelijk toen hij zei dat hij het gevecht niet kon winnen. Zodra hij dus een zwak punt in de groep heeft gevonden, is hij erdoor gelopen, niet omkijkend, wetend dat ze hem anders zullen achtervolgen, en dat is het laatste waar hij zin in heeft.

Nu zit hij tegenover Medow, aan de bekende witte banken. Hij hoeft niet meer te luisteren naar al die geruchten, de muziek staat daar te hard voor. Hoe ze in deze positie zijn beland, kan hij niet voor zich halen. Het ene moment heeft er een stilte rond hen heen gehangen, het andere moment heeft hij aangeboden muziek aan te zetten. Hij heeft de fout niet gemaakt om Medows muzieklijst aan te zetten. Het zal de gehele situatie een stuk ongemakkelijker maken en dat is het laatste waar hij nu zin in heeft.

kapotgemaakte sigaretten en dagdromen [lhbt+]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu