Bab 17

2.4K 62 0
                                    

BAB 17

“Awak balik dengan siapa ni ?”tanya Hairy sewaktu mereka sudahpun  tiba di Lapangan Terbang Kuala Lumpur .

“Siapa lagi yang setia nak jadi driver saya ? Abang Riz lah .”jawab Sarah sambil mengerling pada Hairy yang sedang menolak troli , begitu juga dengannya .

“Awak sibuk tanya saya balik dengan siapa , awak tu?”tanya Sarah tiba- tiba , Ain sudahpun pulang tatkala keluarganya menjemputnya sebentar tadi .

“Entah , teksi kot . Saja nak buat surprise untuk ibu , abang dengan adik – adik . Actually tadi diorang suruh call bila dah nak sampai .” terang Hairy sambil tersenyum , perasaan rindu pada keluarganya mengasak hati. Pada waktu ini , dia terasa seperti mahu terbang terus ke rumah keluarganya .

“Ada – ada je awak ni .”ujar Sarah sambil menggeleng perlahan sebelum menyambung , “Ermm , saya hantar awak jelah . Tak payahlah susah – susah awak nak ambil cab .” ajak Sarah .

“Eyh , menyusahkan awak je .”tolak Hairy .

“Hairy , kita naik kereta kan ? Bukannya saya kena angkat awak pun , and the last thing is yang drive kereta tu abang Riz . Not me or you , but my brother . Anything else do you wanna say now ?”terang Sarah panjang .

“Okay , okay . Awak menang . Saya ikut awak . Puas ?”ujar Hairy , Sarah dipandang geram sambil tersenyum simpul .

Sarah tersenyum melihat Hairy , “Mestilah puas . Ingat senang ke nak menang lawan cakap dengan awak?” balas Sarah .

Hairy yang mendengar sudah terbuntang biji mata melihat Sarah yang sudahpun mengekek gelak , “Amboi , amboi . Banyaknya cakap ?”

Sarah tergelak lagi apabila Hairy mula menggeleteknya .

“Amboi , seronoknya pasangan bahagia ni ?”tegur Rizal , memberhentikan tawa Sarah sebentar tadi .

Sarah dan Hairy hanya menyengih . Mereka terus bersalaman dengan Rizal , Sarah mula berbicara . “Kak Miera mana ?”

“Dia tak ikut , tolong mama dekat rumah .” terang Rizal , belum sempat Sarah bertanya lagi kedua – dua anak buahnya meluru ke arahnya dan memeluk kakinya erat .

Sarah tergelak melihat telatah mereka . Sarah menunduk , “Rindu maksu tak ?” tanya Sarah sengaja .

“Indu cangatt !”balas si kecil Rayyan Naqli . Rayyan Najmi hanya mengangguk – angguk mengiakan apa yang dikatakan oleh adiknya itu .

Sarah tergelak lagi . Rayyan Najmi yang lebih rapat dengan Hairy mula meminta Hairy mendukungnya . Sarah hanya menggeleng perlahan dan pada masa yang sama dia turut mendukung Rayyan Naqli .

“Abang tengok korang ni dah macam keluarga bahagia dah tahu tak ?”tegur Rizal pada mereka .

Sarah dan Hairy tergelak serentak , “Lama lagi bang .” Hairy bersuara .

“Dahlah jom gerak , mama mesti dah tunggu tu .”

“Ah , abang . Hairy tumpang sampai rumah dia tau .”ujar Sarah sambil memimpin kedua – dua kembar seiras itu . Rayyan Najmi di sebelah kanan manakala Rayyan Naqli di sebelah kiri . Sambil Hairy dan Rizal menyorong troli menuju ke kereta Rizal .

No big deal .”jawab Rizal selamba .

**********

“Tak nak masuk dulu ke ?”tanya Hairy sewaktu berada di hadapan rumahnya .

“Ermm , takpelah Hairy . Buat susah – susah je , lagipun korang pun penat lagi kan ? Esok lusa kalau ada masa , kami singgah .”jawab Rizal . Sarah masih berada di dalam kereta , memandangkan kedua – dua hero itu sudahpun terlena di pangkuannya .

Hanya Kau Yang TerakhirWhere stories live. Discover now