Bab 23

2.3K 61 0
                                    

BAB 23

'Hmmh , apa aku nak buat ni ? Masuk hari ni je dah lima bulan aku jadi penanam anggur sejati kat rumah ni . Haish , Sarah bila lah kau nak masuk kea lam pekerjaan ni ?' Sarah bermonolog sendirian di atas katilnya .

Seketika kemudian , Sarah bangun menuju ke rak bukunya dan mencapai novel kegemarannya . Hasil nukilan Siti Rosmizah , Takdir Itu Milik Aku . Dia mula berjalan menuju ke arah balkoni , Sarah mengambil tempat di sudut balkoni itu dan terus duduk bersila bersandarkan dinding .

Novel di tangannya dibuka perlahan . Cuaca yang mendung ditambah dengan tiupan angin membuatkan dia hanyut di dalam alam novel itu .

"Sarah ."panggil seseorang , menyentak fikirannya .

"Ya Allah , kat sini rupanya . Risau akak tau tak jumpa Sarah dalam bilik . Ni kenapa baca novel waktu tengah gerimis macam ni ?"bebel Qashmiera panjang . Sarah tersenyum simpul .

"Alaah , akak ni . Sebenarnya , waktu tengah gerimis macam ni lah best baca novel . Lagi – lagi kalau tengah baca part sedih . Barulah feeling . You should try this ."jelas Sarah panjang .

Qashmiera hanya tersenyum , "I will but not now . Akak nak pergi butik ni , nak ikut ?"

Sarah mula teruja , "Of course lah nak ! Nak pergi sekarang ke ?"tanya Sarah terus .

"Err.. Yea , and akak nak minta tolong ni . Akak nak bawa budak – budak tu sebab nak bagi mama rehat , so sementara akak buat kerja tu Sarah tolong jaga diorang boleh ?"tanya Qashmiera .

"Small matter lah kak . Okay , give me ten minutes then I'll be in the car."putus Sarah . Qashmiera mengangguk lantas beredar dari bilik adik iparnya itu .

Sarah mula bergerak ke almari pakaiannya . Seluar dan baju yang bergantungan diselak satu per satu . 'Aduyy , nak pakai baju apa ni ?' getus hati Sarah .

Akhir sekali , Sarah menyarung seluar slim fit berwarna red velvet dipadankan dengan kemeja putih paras lengan . Rambut ikalnya dibiarkan lepas , jam G-Shock merah kegemarannya disarung pantas . Telefon bimbit dan beberapa alat peribadinya dimasukkan di dalam beg tangannya yang berwarna merah .

Sebelum keluar dari bilik , Sarah mencapai rantai panjang berloketkan bentuk love pemberian abangnya dan disarung pada leher jinjangnya . Sarah pantas turun dari tangga . Di luar , Sarah pantas menyarung kasut Cotton On yang juga berwarna red velvet , seketika kemudian dia terus masuk ke dalam kereta Qashmiera .

"That's a very nice outfit , Sarah ."puji Qashmiera sewaktu mengundurkan kereta , keluar dari garaj rumah .

"Woah , really ? Thanks kak ."balas Sarah sambil tersenyum.

Sepanjang perjalanan menuju ke butik Qashmiera , Sarah hanya diam sambil menyumbatkan telinganya dengan earphone sambil mendengar lagu – lagu terbaru One Direction di dalam IPod touch miliknya .

*********

"Woah , akak dah tukar deco eyh ? Hari tu waktu Sarah datang lain ."ujar Sarah sewaktu mereka sudahpun sampai di dalam butik itu .

"Yes , baru tukar bulan lepas . Lagipun collection dah bertambah , akak tak nak butik ni nampak macam crowded . Okay , akak kena settle kan macam – macam kerja dekat dalam . Sarah buat lah apa – apa dulu, jalan – jalan ke apa ke ."tutur Qashmiera .

Sarah mengangguk perlahan pada Qashmiera . Dia mula berjalan – jalan di dalam butik yang sederhana besar itu , dekorasi di dalam butik ini seakan – akan di taman bunga ditambah lagi dengan bau podpuri yang segar .

Hanya Kau Yang TerakhirWhere stories live. Discover now