[ ❝ 𝓝𝓮𝓿𝓮𝓻 𝔀𝓪𝓷𝓽𝓮𝓭 𝓪𝓷𝔂𝓽𝓱𝓲𝓷𝓰 𝓪𝓼 𝓶𝓾𝓬𝓱 𝓪𝓼 𝔂𝓸𝓾 , 𝓝𝓮𝓿𝓮𝓻 𝓬𝓻𝓸𝓼𝓼𝓮𝓭 𝓶𝔂 𝓶𝓲𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝓘 𝓬𝓸𝓾𝓵𝓭 𝓮𝓿𝓮𝓻 𝓵𝓸𝓼𝓮 ]3 tahun kemudian . . .
Hari ni adalah hari pertama persekolah buat jihyun , sudah hampir 3 tahun berlalu selepas jisung pergi belajar ke luar negara . Jihyun memandang iphone miliknya , tiada satu conversation antara dia serta jisung dan juga tiada balasan dari jisung .
" patut ke aku move on ? " soal jihyun sendirian lalu menutup screen iphonenya itu lalu berjalan menuruni tangga satu persatu . Jihyun mengambil kasut sekolah barunya terapi di hadapan pintu rumahnya itu lalu menyarungkan kakinya ke kasut tersebut .
" jihyun ! " jerit Puan Seo , jihyun memandang Puan Seo setelah berada di hadapan pintu itu . " tak nak sarapan ke ? penat eomma masakkan sarapan untuk kita semua " kata Puan Seo lalu mencebik , jihyun tersenyum melihat Puan Seo mencebik .
" tak apa , oppa ada untuk habiskan . jihyun tak selera nak makan , jihyun pergi sekolah dulu " kata jihyun lalu mencium kedua - dua belah pipi Puan Seo lalu melambai tangan ke arah Puan Seo dan berlalu pergi meninggalkan perkarangan rumahnya .
sampai sahaja di sekolah , jihyun mula mencari namanya dimanakah kedudukan kelasnya sekarang dan akhirnya namanya sudah jumpa , dia mula mencari nama kelas itu di setiap koridor sekolah . ramai pelajar di situ mencari kelas mereka , " jumpa pun " senyum jihyun bila nama kelas tersebut berada di tepi pintu diikuti senarai nama pelajar .
jihyun mula mencari tempat duduk kosong , tempat duduk itu tenyata di belakang sekali . tidak mahu pun , siapa mahu duduk dengannya selain jisung . terus dia melabuhkan punggunya di atas kerusi serta begnya di letakkan di tepi meja yang sudah tersedia penyangkut beg .
" HAHAHAHA duduklah kau sengsorang dalam kelas ni " gelak pelajar lelaki itu sambil menjelir lidah ke arah seorang perempuan . " ceh , sengsorang nanti ada kawan heh " kata pelajar perempuan itu . jihyun dari jauh hanya memandang sahaja gelagat pelajar itu dari luar kelas , seronok ada kawan dalam fikiran jihyun .
sudah 3 tahun di tidak mempunyai teman memandangkan hanya jisung sahaja kawan , kekasih dan pakar nasihat pada dirinya . jihyun mula mengeluh dan bermain jarinya itu sambil menunggu semua rakan sekelanya sudah berada di dalam kelas .
" ada orang tak ? " soal seseorang dari sebelah jihyun , jihyun memandang wajah gadis itu . pelajar tadi yang sedang bercakap dengan kawan lelakinya di luar kelas , jihyun mengeleng kepala lalu tersenyum . pelajar perempuan itu terus duduk di sebelahnya dan meletakkan begnya di penyangkut beg .
" memandangkan kita deskmate , saya kwon jiwoo . boleh panggil saya jiwoo " kata jiwoo lalu memberi tangannya itu untuk bersalaman , jihyun memandang tangan jiwoo seketika dan memandang wajah jiwoo semula .
jihyun tersenyum dan mula membalas salaman jiwoo itu , " seo jihyun panggil jihyun " kata jihyun . jiwoo tersenyum riang . " semoga kita jadi kawan baik ye , kawan baik saya jihyun " senyum jiwoo lalu mengeluarkan bekas penselnya itu dari beg .
jihyun mula tersenyum bila ingat balik perkataan di sebut oleh jiwoo tadi , akhirnya dia sudah ada peneman untuk dirinya .
[ to be continue ]
tags :
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...