[ ❝ 𝓑𝓾𝓽 𝔂𝓸𝓾 𝓽𝓾𝓻𝓷𝓮𝓭 𝓽𝓱𝓮𝓶 𝓲𝓷𝓽𝓸 𝓭𝓾𝓼𝓽 , 𝓔𝓶𝓹𝓽𝔂-𝓱𝓪𝓷𝓭𝓮𝓭, 𝓷𝓸𝔀 𝓘'𝓶 𝓵𝓸𝓼𝓽 ]
seo jihyun
aku melihat screen iphone milik aku , nama han jisung terpapar di nama contact , aku melihat semua chatting aku dari semalam ke hari ni . dia tidak seen mahu pun balas .
dia sudah berubah ke atau dia sudah tidak tahu nombor telefon aku ? setiap soalan itu selalu tertanya - tanya sepanjang 3 tahun .
hendak sahaja aku tanya dirinya , tapi apakan daya , aku dan dirinya jaraknya terlalu jauh .
“ buat apa tu ? ” soal jiwoo setelah berada di sebelah aku , terus aku tutup screen iphone aku lalu senyum ke arah jiwoo .
jiwoo terus mengambil tempat di sebelah aku dan meletakkan begnya di penyangkut beg . “ buat apa , sikit tenung telefon saja ” soal jiwoo lagi , aku mengeleng kepala dan senyum .
“ tak buat apa , tenung sebab ada mesej spam ” bohong aku lalu memandang jiwoo kembali . “ okay , sekarang ni zaman mesej spam berleluasa bukan ? ” soal jiwoo , aku mengangguk setuju .
selang beberapa minit , guru mengajar kami sudah masuk ke kelas untuk mulakan mengajar . terus jiwoo mengeluarkan buku diikuti aku sekali sejenak itu , aku memandang jiwoo .
aku memerlukan seseorang untuk luahkan dan bertanya pendapat , aku sebelum ni tak pernah ada kawan rapat selain jisung .
jiwoo memandang aku lalu mengangkat keningnya , dia perasan aku memandang dirinya . aku mengeleng lali tersenyum , aku sambung membuka halaman muka surat yang di tulis di papan putih .
author ' s
jiwoo mula memikirkan seketika , termenung bila teringat mesej dari screen iphone milik jihyun sendiri . hendak sahaja tanya siapakah han jisung pada diri jihyun . kenapa dia tidak membalas mesej jihyun yang boleh di katakan jihyun beriya mesej han jisung .
“ kau termenung apa tu ? ” soal minho lalu duduk di sebelah jiwoo , jiwoo memandang minho , mukannya seakan - akan hendak cerita atau tidak sahaja .
“ aku tahu aku hensem tak perlu pandang macam tu ” puji minho dan terus memandang jiwoo . keningnya di angkat berkali - kali .
“ aku sebenarnya kan— ” belum sempat jiwoo hendak kata , minho sudah memotong percakapan jiwoo . “ sebenarnya kau suka aku kan ? ” soal minho lalu senyum - senyum ke arah jiwoo .
“ aku belum habiskan ayat kau dah potong , lepas ni aku cerita dekat hyunjin ” kata jiwoo lalu memuncungkan bibirnya itu . lalu memandang ke hadapan semula .
“ okay , sambunglah ayat kau , aku saja je . jangan lah merajuk , alolololo ” pujuk minho , jiwoo memandang minho .
“ geli , macam ni . aku sebenanrnya ternapak conversation jihyun dalam telefon . aku tertengok jadi aku tertanya , siapa han jisung dan kenapa dia mesej beriya banding han jisung ? ” soal jiwoo .
“ tak dosa ke tengok ? ” soal minho , tanpa di sangka tangan jiwoo sudah mendarat di lengan minho menyebabkan minho mengadu sakit .
“ sakit weh , bisa siak ” ngadu minho lalu mengurut lengannya , hyunjin yang baru sampai terus memandang gelagat minho yang kesakitan akibat pukulan dari jiwoo .
“ kenapa tu ? ” soal hyunjin yang baru sahaja sampai tuisyen mereka bertiga . “ tak lah , aku cuma cakap tertengok conversation jihyun . aku tertanya siapa han jisung dan kenapa jihyun yang beriya mesej banding han jisung . sebab aku kesian tengok dia tenung screen iphone saja ” terang jiwoo .
hyunjin memgangguk faham dengan apa yang diterangkan oleh jiwoo sendiri . “ biarlah hyunjin yang cakap dengan dia ” kata hyunjin lalu mengeluarkan buku subjek .
jiwoo mengangguk iya sahaja lalu menjeling ke arah minho .
[ to be continue ]
tags :
[ hoonieseung_ ]
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...