008

100 14 2
                                    

 [  ❝  𝑰 𝒏𝒆𝒆𝒅𝒆𝒅 𝒕𝒐 𝒇𝒊𝒏𝒅 𝒎𝒆 (𝑵𝒐𝒘 𝑰 𝒌𝒏𝒐𝒘)𝑻𝒉𝒆 𝒌𝒆𝒚 𝒘𝒂𝒔 𝒊𝒏𝒔𝒊𝒅𝒆 𝒐𝒇 𝒎𝒆 𝒂𝒍𝒍 𝒂𝒍𝒐𝒏𝒈  ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  𝑰 𝒏𝒆𝒆𝒅𝒆𝒅 𝒕𝒐 𝒇𝒊𝒏𝒅 𝒎𝒆 (𝑵𝒐𝒘 𝑰 𝒌𝒏𝒐𝒘)
𝑻𝒉𝒆 𝒌𝒆𝒚 𝒘𝒂𝒔 𝒊𝒏𝒔𝒊𝒅𝒆 𝒐𝒇 𝒎𝒆 𝒂𝒍𝒍 𝒂𝒍𝒐𝒏𝒈  ]











" kita ada rakan sekelas baru , semua duduk dan senyap ! "  jerit seungmin dari hadapan kelas menyebabkan yang lain memandangnya dan berhenti perbuatan mereka tadi .

seungmin terus membetulkan tali lehernya dan memanggil seseorang dari luar sementara hyunjin dan minho sibuk bermain iphone di belakang kelas . malas nak ambil tahu katakan  .

" yah !  hwang hyunjin !  lee minho !  "  jerit seungmin lagi , mukannya sudah berkerut akibat menahan geram . penat jadi ketua kelas untuk 5A3 ni , semua tak mahu ikut arahan .

terus hyunjin memukul lengan minho supaya memandang ke hadapan  , minho nak tak nak terus sahaja meletakkan iphonenya di dalam laci lalu memandang hadapan semula .

" masuk budak baru ! "  suruh seungmin lalu pelajar baru itu masuk ke dalam kelas itu lalu berdiri di sebelah seungmin .  " kenalkan diri " .

" saya han jisung dan saya baru balik USA jadi tolong ajar saya perkara yang saya tak tahu "  senyum jisung pada semua pelajar di hadapannya .

hyunjin dan minho sudah memandang sesama sendiri , inikah han jisung . jihyun punya pasangan .

tiba sahaja waktu rehat , terus hyunjin dan minho bergegas keluar dari kelas menuju ke kelas jiwoo dan jihyun . seungmin dari depan pintu kelas hanya geleng kepala sahaja .

" penatlah cakap dengan diorang ni , suruh jangan berlari nak juga berlari . baik masuk larian " omel seungmin .  " dari masa kelas sampai rehat sikit omel saja "  kutuk jeong in lalu berjalan melepasi seungmin .

" jihyun , han jisung dah balik USA "  kata minho sambil tercungap akibat berlari tadi . hyunjin di sebelah jihyun memgangguk iya , jiwoo tersengih bila melihat hyunjin dan minho .

" kau menipukan , han jisung aku tak rasa dia nak balik sini "  kata jiwoo , minho menjeling ke arah jiwoo .  " tak nak percaya sudah , duduk dalam kelas diam - diam biar kami bawa jumpa jihyun "  kata minho lalu menarik tangan jihyun untuk tunjuk han jisung diikuti hwang hyunjin .

" kurang ajar , nak ikut ! "  terus jiwoo berlari ke belakang hyunjin  , mereka terus mencari kelibat han jisung . tiada  .

" mana dia pergi ye ? " tanya minho pada hyunjin , hyunjin memandang sekeliling tiada kelibat jisung . " dia tak akan balik sini " ujar jihyun lalu berjalan menuju ke kelas semula .

jiwoo di sebelah hyunjin hanya menjeling sahaja ke arah mereka berdua . " dah lah , aku nak balik kelas " kata jiwoo lalu berjalan ikuti jihyun dari belakang .

" haih , mana jisung ? " soal minho , hyunjin mengangkat bahu . " jom lah , rehat nak habis dah " ajak hyunjin lalu jalan kembali ke kelas mereka berdua semula .

sementara jihyun pula berjalan ke laluan menuju ke tandas , tiba sahaja seseorang melanggar bahu miliknya itu . nasib dirinya boleh imbang dirinya semula , lelaki itu mula menunduk berkali - kali meminta maaf .

lalu mereka memandang sesama sendiri , " jihyun ?  " panggil lelaki itu . jihyun mula terpaku memandang wajah lelaki itu yang di rinduinya berkurun lamanya ,  " jisung ? "  sebut jihyun .

air matanya cuba menahan dari turun , entah kenapa matanya mula hendak menangis bila melihat wajah lelaki tersebut , dia sangat rindu akan lelaki tersebut . " maaf saya dah lambat masuk kelas " ujar jihyun lalu berjalan melepasi jisung , tanpa sedar air matanya turun menuju ke pipinya .

" jihyun " sebut jisung perlahan .













[ to be continue ]

tags :
[ hoonieseung_ ]

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now