014

93 13 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.








_______________♡_______________










memandang hari ini adalah hari sabtu , hyunjin di suruh oleh puan hwang untuk membeli beberapa barangan dapur memandang ibunya sibuk menyediakan makanan tengahari untuk keluarga hwang .


hyunjin terus membawa dirinya ke pasar raya untuk membeli barang yang di pesan oleh puan hwang , sampai sahaja di pasar raya dia melihat sehelai kerta di tangannya yang sudah di senaraikan oleh puan hwang .


hyunjin mengaru kepalanya membaca senarai diberi oleh Puan hwang itu , “ satu pun aku tak tahu ni ”  kata hyunjin , nampaknya dia perlu menanyakan pekerja di pasar raya  .


sambil berjalan di kawasan sayuran , dia melihat setiap nama yang di tulis setiap jenis sayur . nasib baik untuk dirinya kerana ada juga letak nama jenis sayur di situ kalau tidak perlu lah dia menanyakan pekerja di situ .


“ hyunjin ”  tegur seseorang dari sebelahnya , hyunjin menoleh lalu tersenyum . jihyun di sebelahnya memandangnya dengan senyuman sambil memegang bakul berisi barangan dapur , “ saya tak tahu awak rajin beli barang dekat sini ” ujar jihyun senyum .


“ ni eomma saya suruh , saya bosan duduk rumah ”  kata hyunjin , matanya terus tertacap di tangan jihyun  . barangnya penuh dengan barangan dapur dan kelihatan berat sahaja .


“ saya tolong awak angkat ”  tangan hyunjin terus mengambil bakul di tangan jihyun ,  “ tak apalah , saya boleh bawa ”  kata jihyun , hyunjin tetap dengan pendiriannya untuk mengangkat bakul di tangan jihyun .


“ awak boleh tolong saya cari barang senarai ni , saya tak pandai ”  terus hyunjin menghulurkan kertas itu pada jihyun . jihyun tersenyum senget melihat gelagat hyunjin , “ jom saya ajar awak ”  kaya jihyun lalu berjalan bersama hyunjin bersebelahannya .


banyak jihyun kenalkan hyunjin dengan benda yang dia tidak tahu ada ketika dia tahu  , habis sahaja mereka beli barang mereka berjalan bersama sambil menikmati air minuman di tangan mereka .


“ esok ahad , nak tak ajak jiwoo dengan minho pergi keluar ? ” soal jihyun , hyunjin mengangguk setuju .  “ jisung ? ”  soal hyunjin apabila jihyun tertinggal jisung .  “ dia cakap dia sibuk sabtu dan ahad ni jadi saya faham lah mungkin dia nak luang dengan keluarganya ” kata jihyun , hyunjin mengangguk faham .


selesai sahaja menghantar jihyun , hyunjin berjalan sendirian sambil memikirkan sesuatu . sambil matanya melilau melihat keadaan sekelilingnya , matanya terhenti memandang seseorang yang dikenalinya .


“ jisung ”  sebut hyunjin bila melihat jisung sibuk mengusap pipi gadis itu dan berjalan bersama untuk melintas jalan bersama . pegangan tangan mereka erat bagaikan pasangan kekasih , hyunjin terus sorokkan dirinya di sebalik dinding bus stop sempat matanya melihat keadaan mereka .


“ siapa perempuan tu ? ”  soal hyunjin sambil melihat mereka sehingga hilang dari pandangan matanya . 



















[ 𝓽𝓸 𝓫𝓮 𝓬𝓸𝓷𝓽𝓲𝓷𝓾𝓮 ]







tags  :

[ hoonieseung_ ]















𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now