❝ shall i or can i ? ” soal jisool pada yeji , yeji pun tidak tahu hendak kata apa sudah . banyak kali suruh beritahu sahaja apa dia nampak dan boleh sahaja dia tunjuk pada jihyun yang teman lelakinya ada perempuan lain .
“ aku penat nak cakap dah , apa kata kau bawa jihyun unnie pergi jumpa teman lelaki dia secara berdepan ” cadang yeji , penat sudah dia nak dengar jisool sibuk sebut perkataan sama sahaja . “ aku takut , aku penyebab nanti ” ujar jisool dengan wajah sedikit takut .
“ kau pun tahukan , aku dulu kena tuduh sebab main kata teman lelaki orang main belakang . aku tak nak terjadi buat kali kedua ” sambung jisool bila ingat semula zaman sekolahnya itu . ngeri pun ada , semua seperti yahudi sahaja layanannya .
“ aku tahu , tapi aku yakin ni tidak pernah terjadi masa kau sekolah dulu ” yakin yeji pada jisool . “ kalau tidak ? ” soal jisool . yeji mengeleng kepalanya lalu memegang bahu jisool untuk yakin apa yang di katakan oleh yeji sebentar tadi .
“ arraseo ”
“ jihyun unnie , cepatlah jalan ” kata jisool sambil menarik tangan jihyun supaya laju sedikit jalannya ke restoren yang hendak mereka tunjuk teman lelaki jihyun bersama wanita lain . yeji di hadapan pintu restoren sibuk meninjau dalam restoren itu , hyunjin masih sibuk dengan perbualannya bersama wanita lain .
“ unnie ” yeji mula sedikit jerit , suruh mempercepatkan lagi langkah jihyun . jihyun mula mengeleng kepala pada dua orang junior dia itu . “ korang ni memang tak reti sabar , lapar sangat ke ? ” soal jihyun tapi tidak diendahkan mereka berdua .
masuk sahaja dia restoren , jisool sahaja menunjukkan berdekatan dengan hyunjin , mata jihyun terus memandang hyunjin bersama wanita lain .
mereka sibuk gelak ketawa dan tersenyum sana sini membuatkan jihyun membara sahaja hatinya bila melihat hyunjin seperti itu .
tanpa fikir panjang terus jihyun berjalan menuju ke arah hyunjin dan wanita itu , terus jihyun menepuk tangannya di meja menyebabkan hyunjin dan wanita itu pandang ke arah jihyun .
“ tak sangka awak dekat sini ye , ingat sibuk dekat pejabat upanya dekat sini . menipu ” marah jihyun , hyunjin mula terbangun dari duduk . “ jihyun , dengarlah apa saya nak cakap ” , hyunjin terus memegang tangan jihyun malangnya jihyun menepisnya lalu berjalan keluar dari restoren .
jisool dan yeji hanya memandang sesama sendiri sahaja , terbit perasaan kasihan pula pada jihyun sebab bagitahu hal ini .
“ jihyun ah ” panggil hyunjin tapi jihyun tidak endahkan panggilan dari hyunjin . terus hyunjin mencapai tangan jihyun dan memberhentikan jihyun dari terus berjalan , jihyun memandang hyunjin .
air matanya mula berkaca bila matanya memandang ke mata hyunjin , hyunjin mula terbit rasa serba salah . “ lepaskan! ” marah jihyun matanya terus memandang ke bawah , hyunjin mengendahkan .
“ jihyun , cuba dengar apa saya nak jelaskan . awak sudah janji akan dengar penjelasan satu sama lain kalau nak hubungan baik ” kata hyunjin . jihyun terus berhenti lalu memandang hyunjin , “ apa dia , saya dengar ” .
“ sebenarnya , perempuan tu adalah perancangan lamaran untuk saya . jadi dia lah yang akan rancang untuk lamaran saya kepada awak . maafkan saya , saya nak buat kejutan tapi ini terjadi . maafkan saya ? ” senyum hyunjin , jihyun terdiam bila mendengar penjelasan dari mulut hyunjin sendiri .
“ awak tak salah apa - apa pun , saya yang salah sebab serang tanpa tanya . maafkan saya ” kata jihyun sambil menunduk kepalanya . hyunjin terketawa kecil melihat jihyun dengan pipi kemerahan akibat malu .
“ kiyowo ” sengih hyunjin bila melihat jihyun makin kemerahan pipinya . “ jadi awak terima lamaran saya nak kahwin dengan awak ? ” soal hyunjin , jihyun memandang hyunjin .
“ n....na..nae ” gagap jihyun dibuatnya bila hyunjin beriya memandang wajahnya . sudah buat malu tadi , main serang tanpa tanya . jihyun masih bermain jarinya itu , malu masih lagi ada walaupun hyunjin cuba memberhentikannya .
“ khaja , saya hantar awak balik ke pejabat ” terus hyunjin memegang tangan jihyun lalu membawanya ke kereta miliknya .
[ to be continue ]
tags :
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...