007

111 15 2
                                    

[  ❝  𝒏𝒐𝒘 𝒕𝒉𝒂𝒕 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒘𝒆𝒊𝒈𝒉𝒕'𝒔 𝒄𝒐𝒎𝒆 𝒐𝒇𝒇 𝒎𝒚 𝒔𝒉𝒐𝒖𝒍𝒅𝒆𝒓𝒔𝑰 𝒓𝒆𝒂𝒍𝒊𝒛𝒆 𝒕𝒉𝒂𝒕 𝑰 𝒄𝒂𝒏 𝒇𝒍𝒚  ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[  ❝  𝒏𝒐𝒘 𝒕𝒉𝒂𝒕 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒘𝒆𝒊𝒈𝒉𝒕'𝒔 𝒄𝒐𝒎𝒆 𝒐𝒇𝒇 𝒎𝒚 𝒔𝒉𝒐𝒖𝒍𝒅𝒆𝒓𝒔
𝑰 𝒓𝒆𝒂𝒍𝒊𝒛𝒆 𝒕𝒉𝒂𝒕 𝑰 𝒄𝒂𝒏 𝒇𝒍𝒚  ]










seo jihyun .



sudah masuk dua bulan aku berkawan dengan jiwoo , hyunjin dan minho . setiap hari aku selalu bagitahu pasal han jisung , ye mereka kata cuba jangan berhenti berharap tapi han jisung .

mana awak sekarang ?  tahu tak , setiap masa saya fikir pasal awak dan juga setiap masa saya berharap awak baik - baik sahaja di sana .

hari ni , kami berempat hendak pergi ke taman tema di sebabkan kami tiada buat apa selepas waktu sekolah . jiwoo mencadangkan hendak pergi ke sana bersama kami bertiga .

“ mana diorang ni  , kalah perempuan ni ”  rungut jiwoo sambil menilik jam di dalam iphonenya , aku tersengih melihat gelagatnya .

“ itu diorang ”  ujar aku lalu menunjuk mereka dari jauh , jiwoo sudah mencekak pinggang nya .   “ maafkan kami , hyunjin ni terlelap kejap sebab fikir lambat pergi ”  kata minho . hyunjin sudah mengurut lehernya .

“ jom lah , aku dah beli tiket ”  ajak jiwoo lalu berjalan meninggalkan kami bertiga di belakang .  “ bukan nak tarik aku suruh jalan sesama ”  rungut minho  .

“ kalau dia tarik kau pun , kau bukan nak pun ”  kata hyunjin lalu berjalan bersama dengan aku serta minho .

minho terus mengejar jiwoo ke hadapan , aku pula seperti biasa mesti berjalan dengan hyunjin selalu . dia lah selalu dengan aku apa - apa berlaku .

author .


selang beberapa jam , kini mereka berehat di food court memandangkan waktu makan malam .  “ jiwoo , nak makan apa ? ”  tanya minho tiba , jiwoo memandang minho sambil berkerut tak pernah dia hendak beli makanan untuk dirinya .

“ aku nak makanan belah sana hehe ”  sengih jiwoo . lalu menunjuk makanan yang dia mahukan , sementara hyunjin memandang jihyun .

“ jihyun nak apa - apa tak ? ”  soal hyunjin , jihyun melihat setiap gerai di situ .  “ saya sama macam jiwoo ”  senyum jihyun , hyunjin mengangguk kepalanya lalu berjalan bersama minho ke gerai tersebut .

“ jiwoo ah , tak rasa pelik ke sejak kebelakangan ni minho sikit kepit dengan awak ”  kata jihyun , jiwoo mengeleng kepalanya .

" macam biasa saja dia kepit  , mungkin sebab banyak buat dosa dengan saya tu hehe ”  ujar jiwoo dengan sengihan , jihyun ikuti tersengih sekali .

tiba sahaja minho dan hyunjin membawa untuk mereka makan bersama , hyunjin terus menghulurkan jihyun sudu serta garpu mana tahu jihyun memerlukan antara dua itu .

“ nah untuk kau ”  kata minho lalu memberi garfu kepada jiwoo . jiwoo menyambutnya dan memakan makanan yang di beli oleh minho tadi .

“ yah !  kau makan ke kau nak tumpah  ? ”  soal minho lalu mengelap kuah yang berada di atas meja serta lengan baju milik jiwoo .

“ tch , nak buat macam mana hm ”  kata jiwoo lalu menyambung semula makan sementara minho sedang mengelap lengan baju milik jiwoo .

jihyun dan hyunjin hanya memerhati sahaja sambil itu tersengih melihat telatah minho dan jiwoo .























han jisung .




“ han jisung ! ”  panggil ibu aku sambil melambai ke arah aku dari jauh , aku tersenyum dan berjalan menuju ke arah ibu aku sambil menarik beg bagasi  .

aku terus memeluk ibu aku lalu tersenyum manis ke arahnya  .  “ ibu rindu dekat jisung ” ucap ibu aku sambil mengusap kedua - dua belah pipi aku . aku tersenyum  , aku pun rindu ibu aku serta seseorang yang dah lama aku tak berhubung .

“ ibu , jisung laparlah . kat kapal terbang tadi jisung tak makan pun  ”  kata aku sambil cebik  , ibu aku tersenyum lalu mengajak aku balik .

sampai di rumah , aku terus ke bilik aku memandang ibu aku suruh untuk bersihkan diri  . aku nelihat nama jihyun di screen telefon , banyak mesej yang aku tak balas .

patut ke aku bagitahu jihyun ?  aku takut dia terluka apa yang aku bagitahu .  maafkan aku , jihyun sebab tak dapat jaga kau dengan baik .













[ to be continue ]



tags  :

hoonieseung_ ]

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now