_______________♡_______________
“ kau tengok siapa ha ? ” soal minho setelah sekian lamanya jiwoo hanya mengadap belah kiri dari memandang belah kanan . jiwoo hanya tersengih sahaja , soalan minho dibiarkan tergantung sahaja .
“ woi ! ” jerit minho di telinga jiwoo terus jiwoo menutup telinganya , boleh pekak selamanya . jiwoo memandang tajam ke arah minho tapi tidak bagi minho muka selamba sahaja dia beri .
“ kalau pekak , aku suruh kau tanggungjawab sepenuhnya ” ujar jiwoo lalu memandang semula ke tempat itu semula , terus mukanya berubah .
“ kau pandang siapa ? ” soal minho , soalan tergantungnya tadi disoal semula . “ aku pandang seorang pelajar sekolah kita ” kata jiwoo lalu kembali memandang makanan di hadapanya .
“ siapa dia tu ? ” soal minho lagi , sudah seperti abang soal pada adik sahaja . “ aku baru nak kenal dia , aku tak tahu nama dia ” jawab jiwoo , bibirnya di cebik sikit .
“ nanti kau tunjuk , aku tanya nama dia ” kata minho , terus jiwoo tersenyum . “ jjinjayo ? nanti aku tunjuk masa kita nak naik ke kelas ” kata jiwoo dengan gembira .
habis waktu rehat , terus jiwoo berjalan mencari seseorang yang dipandang olehnya ketika rehat tadi sambil menarik tangan minho supaya berjalan laju sedikit .
“ mana dia ? ” soal jiwoo sambil memandang kesana kesini , terus matanya tertacap pada seseorang . itulah seseorang yang dipandang olehnya semasa rehat tadi .
terus jiwoo menunjukkan seseorang itu pada minho , minho mula mengecilkan matang . “ ah~ subin , jung subin ” kata minho bila mengenali lelaki itu .
jiwoo terus memandang minho , kagum dengan rakan baiknya . rupanya dia mengenali lelaki itu , minho mengangkat keningnya .
“ uwah , daebak . kau kenal dia ? ” kata jiwoo dengan wajah kagumnya , akhirnya dia mengenali lelaki di sukainya . “ kenapa kau suka dia ? ” soal minho , wajahnya kelihatan dingin sedikit tapi dikawalnya .
“ pagi tadi dia tolong aku angkat buku sebab buku tu dah sama tinggi dengan kepala aku jadi dia tolong , baikkan dia ? ” kata jiwoo sambil tersengih teringat kejadian awal pagi tadi .
“ itulah pendek lagi ” ejek minho lalu memeluk tubuh . sengihan jiwoo terus mati bila minho mula mengata dirinya pendek , “ apa - apa pun , kau boleh tak tolong aku nanti ” .
“ tolong apa ? ” soal minho , jiwoo hanya tersengih sahaja adalah rancangan dia hendak rapat dengan lelaki bernama subin .
habis waktu persekolahan , minho sudah menunggu jiwoo di hadapan kelasnya seperti biasa hendak balik bersama dengan jihyun dan hyunjin .
“ nah beg ” , terus jiwoo menghulurkan beg kearah jihyun dan jihyun menyambutnya lalu tersenyum .
“ khaja ”
“ hyunjin , kalau orang suka pada seseorang lepas itu kau cemburu . apa kau buat ? ” soal minho pada hyunjin , hyunjin yang sibuk menyalin dari buku minho terus memandang minho .
“ maknanya suka dia ” jawab hyunjin lalu kembali menyalin semula dari buku minho . minho mengangguk kepala sahaja , kenapa dia perlu cemburu sedangkan dia sudah ada seseorang yang dia suka .
“ kau suka siapa ? ” soal hyunjin bila beberapa minit senyap antara mereka . “ tak adalah , aku suka macam biasalah . orang yang aku suka tu ” kata minho , hyunjin terus berhenti menyalin .
“ kau suka jiwoo ? ” soal hyunjin , matanya memandang minho . minho hanya tersengih , “ kau ni , aku tak suka jiwoo tahu . dia hanya kawan baik aku ” kata minho , cuba menyakinkan hyunjin .
“ okay ” terus hyunjin kembali menyalin semula dari buku minho . minho mula memikirkan , minta dijauhkan sahaja dia suka kepada kawan baik .
[ to be continue ]
tags :
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...