019

106 11 0
                                    

_______________♡_______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_______________♡_______________



hwang hyunjin .


aku dan minho berjalan menuju ke kelas seperti biasa kelas kami bising di awal pagi , aku melihat tempat duduk jisung  . dia tidak datangkah ?

aku hanya elok sahaja , mungkin dia datang lambat . aku terus duduk di tempat aku seperti biasa  , semua budak kelas terus duduk di tempat memasing setelah guru subjek pertama datang .

aku melihat tempat duduk jisung , dia tak datang ke ?  aku baru sahaja hendak suruh dia berjumpa jihyun memandangkan jihyun datang hari ni seperti biasa .

aku terus mengambil buku aku di dalam beg dan membuka muka surat di suruh oleh guru subjek bahasa korea . kelas mula seperti biasa seperti sebelum ini .

sampai sahaja waktu subjek seterusnya , tiba sahaja aku dengar jeritan dari jiwoo . dari arah belakang kelas aku , aku memandang jiwoo yang termengah mengambil nafas .

“ kenapa jiwoo ? ”  soal minho di sebelah aku lalu bangun dari duduknya itu , jiwoo mula hendak bercakap akan tetapi pernafasannya masih tidak teratur .

“ jihyun pengsan dekat kelas , tolong hyunjin ! ”  kata jiwoo , terus aku bangun dan berlari ke kelas mereka berdua diikuti jiwoo dan minho .

sampai sahaja di kelas , aku melihat jihyun seorang sahaja terbarinh di situ , budak kelas mereka tiada di dalam kelas .

“ kami nak bergerak ke makmal sains tapi masa semua dah pergi tinggal kitaorang sahaja , tiba sahaja jihyun terbaring ”  kata jiwoo dengan nada sedikit panik  . aku mula meletakkan tangan aku ke dahinya , terasa panas di dahinya .

“ tolong aku naikkan jihyun ke belakang aku , aku kena bawa dia ke bilik rawatan ”  kata aku , minho terus membangunkan jihyun dan meletakkan ia kebelakang aku .

aku mula bangun dan mendukung jihyun dari belakang berjalan ke bilik rawatan . sampai di bilik rawatan , terus aku letakkan jihyun di atas katil lalu menyelimutkan dia .

aku memanggil doktor untuk meng rawat jihyun  , “ dia demam biasa sahaja , nanti dia bangun boleh bawa dia balik ke kelas semula ”  kata doktor tu lalu berjalan ke ruangan pejabatnya , aku melihat jihyun terbaring di atas katil .





author .


selang beberapa jam hendak pulang , jihyun mula bangun dari baringnya lalu memandang sekeliling kawasanya , bilik rawatan  .

dia bangun dengan posisi duduk lalu satu suara mula menyapanya ,  “ dah bangun ” kata hyunjin lalu berjalan ke arah jihyun . jihyun tersenyum nipis bila melihat hyunjin mula duduk di sebelahnya .

“ neo gwechana ? ”  tanya hyunjin , jihyun mengangguk kepalanya tanda ia okay sahaja . bagi hyunjin tidak kerana melihat wajah jihyun seperti sedih masih selubungi dirinya  .

“ awak tak okay , bagitahu saya apa yang tersimpan dalam hati awak ” soal hyunji  , jihyun terus menunduk kepalanya . tidak mahu menjawab soalan hyunjin , hyunjin hanya berdiam diri sahaja . mungkin terlalu memaksa jihyun untuk meluahkan kepadanya .

“ tak apalah , saya bagi awak masa untuk luah dekat saya . jom lah kita kena pulang kerumah ”  kata hyunjin lalu bangun dari duduknya  . jihyun di katil terus menuruni katil lalu berjalan memgikuti hyunjin keluar dari bilik rawatan  .

jiwoo dan minho yang menunggu mereka berdua terus bangun menuju ke arah mereka , jiwoo terus menghulurkan beg milik jihyun yang sudah di kemas selepas jihyun di bawa bilik rawatan .

“ gomawo ”  ucap jihyun lalu mengambil begnya di tangan jiwoo . jiwoo senyum .  “ kalau jihyun tak sihat tolong berehat dekat rumah dan jangan paksa diri untuk ke sekolah ”  pesan jiwoo , jihyun mengangguk lemah sambil tersenyum .

“ jom balik ”




















[ to be continue ]

tags :

hoonieseung_

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now