018

120 11 3
                                    

_______________♡_______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_______________♡_______________





“ jihyun-ah ~ ”  panggil jiwoo dari belakang tapi gagal membuat jihyun untuk berhenti dan menoleh ke arah mereka bertiga  . 

“ jiwoo !  apa kata kita biar jihyun sendirian dulu ”  suruh minho  ,  “ biar aku yang pergi dengan jihyun ”  kata hyunjin lalu melepasi jiwoo dan mengikuti jihyun dari belakang  .

“ jihyun ! ” panggil hyunjin dari belakang tapi tetap pendirian jihyun untuk tidak menoleh ke belakang .

sedang jihyun hendak melintas , kereta mula meluncur dengan laju sehingga hyunjin melihat kereta bergerak dengan laju tanpa melihat orang lalu lintas . sedang kereta itu menghampiri jihyun , hyunjin dengan lajunya menarik tangan jihyun sehingga jihyun ke dakapannya .

hyunjin melihat kereta tersebut dengan dingin . langsung tidak berhenti untuk melihat keadaan orang , terus hyunjin meleraikan dakapan itu lalu meletakkan ke dua-dua belah bahu jihyun .

dia memandang jihyun ,  takut jihyun tercedera tapi matanya melihat jihyun sedang menangis .  “ awak okay ? ”  soal hyunjin dengan wajah risau . takut jihyun tercedera sahaja .

jihyun mengeleng kepalanya , masih menangis apa yang sedang berlaku pada dia beberapa jam lepas melihat tanpa dia jangka ia bakal berlaku dalam realiti .

“ hyunjin ”  panggil jihyun ,  hyunjin menghem sahaja . matanya masih memandang jihyun menanti kata-kata jihyun unthk dia dengar dari mulut jihyun  .

“ boleh tak awak tinggalkan saya seorang diri , saya nak tenangkan diri ”

hyunjin mendengar terus menuruni tangannya dari bahu jihyun  , melihat jihyun melangkah pergi tinggalkannya di situ . hyunjin terus mengeluh lalu berjalan menuju ke jiwoo dan minho menunggu .

sampai sahaja di depan jiwoo dan minho , jiwoo mula mencari kelibat jihyun . malangnya tiada bersama dengan hyunjin ,  “ mana jihyun ? ”  soal jiwoo bila jihyun tiada bersama hyunjin .

“ dia nak bersendirian ”  kata hyunjin lalu duduk di bangku bersebelahan minho . jiwoo mula muncungkan bibirnya , fikiran jiwoo mula kasihat .

kenapa dia perlu melihat benda ini ketika dia sudah mula elok dan kenapa jisung tergamak buat seperti itu pada jihyun .

“ dia tak tahu ke yang jihyun tunggu dia selama 3 tahun dan keadaan sia-sia bila dia bersama perempuan lain ? ” 

minho dan hyunjin memandang jiwoo  , mereka pun fikir sama apa yang jiwoo katakan .
























hari ini sepeti biasa waktu persekolahan , jihyun hanya senyap sahaja sepanjang persekolahan . jiwoo pun tidak tahu hendak hiburkan dia , apa dia cuba mesti gagal . jihyun langsung tidak memandangnya .

“ kelas , jangan lupa siapkan kerja kalian dan hantar ia isnin minggu depan ”  pesan guru bahasa korea lalu berjalan keluar dari kelas setelah pelajar mula mengucap terima kasih padanya .

jiwoo terus memandang jihyun tapi bagi jihyun tidak , dia terus melentakkan kepalanya ke lengannya lalu memejam mata  . jiwoo mula menyandar badannya ke kerusi .

“ jiwoo ”  panggil minho serta hyunjin , lalu menunjuk isyarat pada jihyun sama ada ia okay atau tidak . jiwoo mengeleng kepalanya tanda tidak okay  .

minho mengangguk faham , hyunjin dari jauh hanya pandang jihyun dari belakang badanya sahaja . terus minho dan hyunjin kembali ke kelas mereka , sempat mata hyunjin memandang jisung .

seolah-olah tiada masalah pada dirinya , sibuk bermain telefon tanpa memikirkan perasaan jihyun .  hyunjin terus bergerak ke arah jisung lalu menghentakkan meja lalu memandang jisung dengan dingin .

“ mesti kau seronok sekarang , sebab sudah lukakan orang yang dah tunggu kau selama 3 tahun dengan berharap dia masih setia dengannya tapi dia silap sebab berharap orang tak guna macam kau ” 

kata-kata hyunjin membuatkan jisung bangun dari duduknya   .  “ aku cuba tahu nak bagitahu hal sebenar tapi jihyun sikit mengelak dari aku ”  kata jisung .

hyunjin mula tersenyum sinis   ,  “ aku dah pesan bagitahu awal tapi kau tak nak dengar masa tu lah dia mula elak dari jumpa kau ”  kata hyunjin lalu berjalan ke kerusinya semula .

jisung hanya mampu terdiam , betul apa di pesan oleh hyunjin dan minho . lebih baik bagitahu awal kalau tidak ia tak akan terjadi seperti ini .

habis waktu kelas , jisung menunggu jihyun di hadapan pagar sekolah . nampak kelibat jihyun dari jauh terus jisung berlari ke arahnya .  “ jihyun , jom kita bercakap ” .

ajak itu tidak diendahkan oleh jihyun , jisung menarik tangan jihyun untuk pandangnya . sakit hatinya melihat jihyun menangis , air mata milik jihyun terus menuruni ke pipinya . jihyun berusaha melepaskan tangannya dari jisung masih tidak di lepaskan .

“ jihyun dengarlah ”

“ saya tak nak dengar dari orang macam awak  , lepaskan ”  kata jihyun , tangan kanannya memukul dada jisung untuk dilepaskan . jihyun mula menangis teresak minta di lepaskan .

“ maafkan saya jihyun , saya tak patut buat awak macam ni  ” 

“ lepaskan saya , sebelum saya jerit ”  kata jihyun , tangannya masih di pegang oleh jisung .

“ jebal jihyun , dengar apa saya cakap ”  kata jisung , jihyun semakin lemah minta di lepaskan terpaksa mendengar jelasan jisung .

“ saya sebenarnya dah kahwin , ibu dan ayah saya tetapkan perkahwinan saya masa saya sudah sampai ke USA .  maafkan saya sebab sembunyikan , saya berharap saya akan pisah dengan dia tapi apakan daya saya mula jatuh cinta dengan dia . maafkan saya , jihyun ” 

jihyun hanya menunduk sahaja , selamani dia ditipu oleh jisung .  3 tahun menanti hanya sia-sia sahaja , jihyun mula menangis teresak bila mendengarnya .

“ maafkan saya , jihyun ”  kata jisung , jihyun hanya diam sahaja  . tak mampu hendak kata apa , fikirannya kenapa mesti dia ditakdirkan seperti ini  ?

















[ to be continue ]

tags :

[ hoonieseung_ ]

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now