004

114 21 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


[  ❝ 𝓘 𝓴𝓷𝓸𝔀 𝓘 𝓰𝓸𝓽𝓽𝓪 𝓵𝓮𝓽 𝓰𝓸
𝓦𝓲𝓽𝓱 𝓷𝓸 𝓻𝓮𝓰𝓻𝓮𝓽𝓼, 𝔂𝓸𝓾'𝓻𝓮 𝓪𝓵𝓻𝓮𝓪𝓭𝔂 𝓰𝓸𝓷𝓮  ]
















“ malasnya petang ni nak datang kelab dan persatuan , untuk korang berdua sebab tak kena panggil petang - petang ”  ujar jiwoo mengeluh , jihyun hanya tersenyum sahaja .


“ aku menyesal masuk kelab dan persatuan sama dengan kau , baik aku ikut jihyun dengan hyunjin ”  kata minho lalu menyandarkan dirinya ke belakang . jiwoo di sebelah sudah menjeling , rasa nak pijak saja minho ni .



nasib kawan baik , kalau musuh dah lama innalilah  .  “ nampaknya jihyun kena balik sengsorang lah kan ? ”  soal jihyun memecahkan kesunyian mereka bertiga buat seketika tadi .



“ saya ada , saya boleh hantar ”  jawab hyunjin  , kini dia pula bersuara  .  “ ha'ah jihyun  , tak baik balik sengsorang . hyunjin boleh teman ”  kata jiwoo pula , minho menganggu tanda sokong apa di katakan oleh jiwoo tadi .



“ balik nanti saya tunggu dekat pagar sekolah ”  kata hyunjin lalu bangun dari bangku sekolah itu diikuti yang lain memandangkan bunyi loceng sudah berbunyi .




















tiba sahaja waktu balik , hyunjin sudah terpacak di hadapan pagar sekolah menunggu ketibaan jihyun datang . selang beberapa minit , kelibat jihyun sudah muncul dari jauh , seorang diri tanpa jiwoo .



“ maaf lambat ”  kata jihyun dari belakang hyunjin , hyunjin yang menyandar di tembok memandang jihyun dari arah belakang .  “ oh , gwechana . jom saya hantar awak balik ”  ajak hyunjin lalu menyuruh jihyun berjalan dahulu .



sambil mereka berjalan beriringan , keadaan mula senyap bila mereka berdua sahaja . selalunya hanya jiwoo dan minho sahaja yang akan bisingkan suasana  .



“ nak tak kita pergi kafe komik ? ”  soal hyunjin dan memberhentikan langkahnya . jihyun memandang hyunjin sambil memikirkan ajakan hyunjin .



tanpa fikir panjang  , jihyun mengangguk setuju memandangkan hyunjin mengajaknya untuk meluangkan masa sekarang dari duduk rumah termerap sahaja .



hyunjin terus membawa jihyun menuju ke kafe komik , dalam kafe pelajar dan pasangan sedang sibuk hal mereka .



“ jihyun cari lah tempat , jihyun nak apa - apa tak ? ”  soal hyunjin ,   “ nak tteobokki dengan ice latte ”  pesan jihyun , hyunjin mengangguk faham dan berjalan menuju ke kawasan makanan manakala jihyun mencari tempat  .



selesai sahaja , hyunjin membawa minuman serta makanan yang di pesan oleh mereka berdua . jihyun menolong hyunjin mengangkat makanan itu ke tempat mereka berdua .



hyunjin mula duduk berhadapan jihyun lalu meminum air minumannya itu . jihyun tersenyum melihat tteobokki di hadapannya  .



“ sedapnya , terima kasih sebab belanja ”  kata jihyun lalu menyuapkan beberapa ttekbokki ke dalam mulutnya . hyunjin tersenyum melihat gelagat jihyun , ia seperti bukan jihyun yang dia kenal . pendiam dan tidak banyak cakap lagi pula senyum lebar .



selesai sahaja makan , jihyun dan hyunjin sibuk membaca komik mereka yang baru di ambil oleh mereka . hyunjin mula memecahkan kesunyian mereka berdua .



“ jihyun ada teman lelaki ? ”  soal hyunjin tiba , jihyun terus memandang ke arah hyunjin  .  dia teragak - agak hendak mengangguk , dia pun tidak tahu status dia sudah berpunya atau tidak .



“ mesti adakan ”  kata hyunjin , jihyun memandang hyunjin  .  “ jihyun sebenarnya tak tahu status jihyun sudah ada atau tidak ”  kata jihyun .



hyunjin memandang jihyun , komik di tangannya di letakkan ke pehanya itu .   “ kenapa  , dia tak setia ke ? ”  soal hyunjin , jihyun mengangkat bahunya dan menunduk .



“ kalau jihyun nak luah , kitaorang ada . kalau jihyun tak yakin , hyunjin ada . hyunjin sedia dengar luahan jihyun ”  kata hyunjin lalu menyambung semula membaca komik itu .



jihyun memandang hyunjin seketika dan mengangkat semula komik tersebut di pehannya itu .

















[  to be continue  ]




tags  :

hoonieseung_  ]

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now