_______________♡_______________" i'm gonna skip one by one okay , sorry of make you all confusion about this story . i'm sorry "
_______________♡_______________
hwang hyunjin .
hari saling berganti dan bulan di saling berganti , kami bertiga sudah lama tidak berhubung dengan jihyun semenjak kami tahu hubungan antara jihyun dan jisung berakhir .
jihyun makin lama makin jauhkan diri dari kami dan sentiasa tidak memberitahu kami apa terjadi pada dirinya . kami berempat mula menduduki peperiksaan penting .
" uwah , akhirnya habis " kata jiwoo , aku hanya tersenyum sahaja gelagatnya . minho di sebelah aku mengeyeh matanya , baru tersedar dari tidurnya .
" tak lama lagi , keputusan akan keluar . aku takut " ujar jiwoo lagi . " kau takut sebab kau tak ulang kaji kan ? " soal minho , senyuman mengejek di beri pada jiwoo . jiwoo menjeling tajam .
aku mula mengeluh , jiwoo dan minho memandang aku . " kenapa hyunjin ? " soal jiwoo , aku hanya mengeleng kepala sahaja lalu menunduk .
" aku tahu kau rindu jihyun , kami pun rindu " ujar minho , aku memandang minho lalu tersenyum nipis . sejak akhir ni juga aku mula menjadi diam bila jihyun mula tidak berhubung dengan kami .
aku cuma nak tahu , sama ada dia sihat atau tidak sahaja . dia terus pergi tanpa mengucap selamat tinggal .
3 tahun kemudian...
" hyunjin lambat lagi ke nak sampai ? " soal jiwoo , minho hanya mengangkat bahunya sambil melihat telefonnya .
menunggu jawapan dari hyunjin , sama ada dia sudah sampai atau belum sahaja . " itu dia " tunjuk minho pada hyunjin yang baru sahaja hendak melintas jalan sambil memandang kiri kanan .
" hyunjin , lambatnya sampai " rungut jiwoo , hyunjin mula menarik nafas perlahan - lahan sambil tersenyum sengih kepada jiwoo dan minho .
" mianhae , tadi hyunjin tengah sibuk kemas barang dekat rumah " kata hyunjin , minho baru teringat yang hyunjin baru sahaja pindah rumah baru . " ah , aku lupa kau pindah rumah " ujar minho , jiwoo memandang hyunjin dan minho silih ganti .
" asal aku tak tahu ? " soal jiwoo , minho menjeling . " kau sibuk dengan namchin kau " kata minho . jiwoo tersengih .
" jom , kita pergi ke restoren . tak sabar nak jumpa budak sekolah kita " kata hyunjin cuba tidak ada kesunyian antara mereka bertiga . mereka bertiga mula bergerak bersama menuju ke restoren telah di tetapkan oleh budak sekolah mereka .
" duduk mana ? " soal jiwoo bila melihat semua tempat duduk sudah penuh oleh rakan sekolah mereka . " jeogi " kata seseorang dari jauh sambil senyum ke arah mereka bertiga .
" jihyun ? " , jihyun mula tersenyum dari jauh pada mereka bertiga .
[ to be continue ]
tags :
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...