_________________________________________" jihyun hari ni datang tak ? " soal minho pada jiwoo , jiwoo mencebik lalu mengeleng kepalanya . hyunjin di sebelah jiwoo hanya mengeluh sahaja , sudah hampir 3 hari jihyun tidak hadir ke sekolah dan tiada sebarang bagitahu kenapa dia tidak hadir .
" nak tak pergi rumah jihyun " ajak hyunjin lalu memandang dua kawannya di sebelahnya , " bagus juga " setuju jiwoo sementara minho memandang mereka berdua . menunggu jawapan darinya .
" aku tak boleh pergi memandangkan aku kena pergi tuisyen hari ni " kata minho lalu tersengih . " tak kisah " kata jiwoo lalu memandang hyunjin . " nanti tunggu aku kat pagar " kata jiwoo senyum , hyunjin mengangguk setuju .
minho memandang sahaja gelagat hyunjin dan jiwoo di sebelahnya . " jom masuk kelas " ajak hyunjin lalu bangun dari duduknya itu diikuti jiwoo dan minho .
habis sahaja waktu sekolah , jiwoo dan hyunjin jalan bersama menuju ke kawasan perumahan jihyun . " kau tahu eh rumah dia " kata jiwoo bagi mengurangkan kesunyian mereka berdua . mana tidaknya selalunya minho sahaja bising antara mereka berdua , hyunjin mengangguk .
" sebab aku selalu hantar dia balik rumah " kata hyunjin , jiwoo meng oh kan sahaja . sampai sahaja di hadapan rumah jihyun , mereka sibuk meninjau keadaan rumah jihyun .
tertutup rapi sahaja rumahnya , tiba sahaja pintu terbuka dan jihyun berada di pintu hadapan sambil membawa makanan kucing di tangannya . " jihyun ! " panggil jiwoo sambil lambai setelah jihyun memandang ke arah mereka berdua .
" jiwoo ? hyunjin ? " sebut jihyun lalu berlari ke mereka berdua . " masuk lah " ajak jihyun lalu membuka pintu pagar rumahnya . " kenapa datang tak bagitahu dulu ? " tanya jihyun setelah hyunjin dan jiwoo masuk ke dalam halaman rumahnya .
" nak kejutan . kami risau sebab kau tak datang 3 hari " jawab jiwoo , jihyun senyum . " jihyun tak datang sebab eomma demam jadi jihyun kena jaga dia sampai dia sihat " kata jihyun .
" hm ingat jihyun sakit " kata jiwoo lalu cebik , jihyun menyelak rambut jiwoo ke telinga lalu tersenyum . " aniy , masuk lah " ajak jihyun .
mereka berdua terus masuk ke dalam rumah jihyun menuju ke sofa yang empuk itu lalu duduknya . " jap eh jihyun ambil air untuk korang " kata jihyun tapi di tahan oleh hyunjin . " gwechana , kitaorang datang sebab nak melawat . kejap lagi kami balik " kata hyunjin lalu melepaskan lengan jihyun .
jihyun senyum lalu duduk di sofa berdekatan dengan hyunjin . " sebelum balik , nah kerja sekolah . cikgu suruh bagi dekat jihyun " kata jiwoo lalu memberi buku kepada jihyun . " gomawo " ucap jihyun .
" kami nak balik lah , memandang hari pun nak gelap " kata jiwoo , lalu bangun duduknya diikuti hyunjin . " bila jihyun start sekolah balik ? " soal hyunjin , " lusa baru jihyun sekolah " kata jihyun . hyunjin mengangguk faham lalu tersenyum .
" okaylah kami balik dulu " kata jiwoo lalu berjalan keluar diikuti hyunjin . " jihyun tak perlu hantar kami keluar , jumpa lusa " kata hyunjin lalu berjalan keluar dari halaman rumah diikuti jiwoo .
" jisung ! cari siapa ? " soal seungmin bila melihat jisung sibuk menunggu di hadapan pagar sambil kakinya bermain daun kering di jalan . jisung memandang seungmin lalu senyum , " tunggu seseorang " kata jisung . seungmin mengangguk faham sahaja lalu mengajak felix dan jeong in masuk bersama .
jisung memandang hadapan lalu tersenyum melihat jihyun sedang melintas jalan menuju ke pagar sekolah . " kiyowo " kata jisung perlahan lalu berjalan ke arah jihyun .
" jihyun " panggil jisung membuatkan jihyun berhenti berjalan . jihyun mula menunduk kepalanya , " jom masuk sesama " ajak jisung .
" dia dengan aku " kata hyunjin lalu menarik tangan jihyun berjalan masuk ke sekolah . jisung memerhati sahaja mereka masuk , " haih " keluh jisung lalu berjalan membontoti mereka .
sampai sahaja di kelas , hyunjin terus masuk ke kelas diikuti jisung di belakang . jisung terus menarik bahu hyunjin untuk memandangnya , " apa hubungan kau dengan jihyun ? " soal jisung .
hyunjin menjeling lalu duduk berjalan ke mejanya bersebelahan minho , soalan tadi di biarkan begitu sahaja . jisung mula keluh kembali , menahan kesabarannya dengan perangai hyunjin .
ketika waktu rehat sahaja , hyunjin sentiasa membawa jihyun dari mengelak berjumpa dengan jisung mahu pun bersemuka .
" kenapa tak nak rehat sama dengan minho dan jiwoo ? " soal jihyun . bila hyunjin menghulurkan susu coklat kepadanya , " saya tahu awak tak nak jumpa jisung atas sebab tertentu " kata hyunjin lalu mengambil tempat di sebelah jihyun .
" terima kasih , tapi kan hyunjin . bagi lah saya jumpa jisung " kata jihyun lalu memandang muka hyunjin di sebelahnya . " kalau awak sakit hati macam mana ? " soal hyunjin . jihyun senyum .
" gwechana , saya tak sakit hati " kata jihyun senyum , hyunjin menunduk . " kalau awak rasa sakit hati atau sedih . saya ada "
[ to be continue ]
tags :
[ hoonieseung_ ]
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...