006

110 18 0
                                    

[   ❝ 𝑰  𝒘𝒂𝒏𝒏𝒂 𝒃𝒆 𝒎𝒚𝒔𝒆𝒍𝒇 (𝒊 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒄𝒂𝒓𝒆)𝒀𝒆𝒂𝒉, 𝑰 𝒈𝒐𝒕𝒕𝒂 𝒃𝒆 𝒎𝒚𝒔𝒆𝒍𝒇 (𝒋𝒖𝒔𝒕 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒄𝒂𝒓𝒆)  ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[   𝑰  𝒘𝒂𝒏𝒏𝒂 𝒃𝒆 𝒎𝒚𝒔𝒆𝒍𝒇 (𝒊 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒄𝒂𝒓𝒆)
𝒀𝒆𝒂𝒉, 𝑰 𝒈𝒐𝒕𝒕𝒂 𝒃𝒆 𝒎𝒚𝒔𝒆𝒍𝒇 (𝒋𝒖𝒔𝒕 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒄𝒂𝒓𝒆)  ]




















jihyun menilik jamnya sekali sekala , adakah dia yang terlalu awak atau hyunjin sahaja - sahaja datang lambat .  " mian lambat , jalan sesak cuti sekolah ni "   kata hyunjin dengan tangan tangan masih di poket seluarnya .



" gwechana , jom masuk "  ajak jihyun , hyunjin hanya membontoti jihyun dari belakang .  " hyunjin nak apa - apa tak ? "  soal jihyun , hyunjin melihat menu di hadapan kaunter itu .



" nak ice americano saja lah , hyunjin pergi tempat kita duduk hari tu "  jihyun mengangguk lalu berjalan ke arah kaunter .



selesai sahaja memesan , terus jihyun berjalan ke arah hyunjin yang sibuk membaca buku komik . hyunjin memandang jihyun lalu menolong jihyun mengambil air minuman yang berada di tanya jihyun dan di letakkannya di meja tersedia .



" jihyun kalau nak cari buku carilah kalau tak nak yang hyunjin ambil ni " suruh hyunjin , jihyun mengeleng kepalanya lalu memandang hyunjin . mulutnya seperti hendak katakan sesuatu sahaja , " hyunjin ah , kalau saya luahkan masalah saya tandanya saya percayakan awak " kata jihyun tiba lalu memgambil buku komik berdekatan dengan hyunjin .



" jihyun boleh luah ikut keselesaan jihyun , kalau hari ni jihyun nak bagi tahu , bagitahu je . arrachi ? " jihyun mengangguk kepalanya .



" sebenarnya , jihyun tak pernah ada kawan selain korang bertiga . jihyun cuma ada kawan pun seorang dan dia juga adalah pasangan hidup jihyun , jihyun sebenarnya tak tahu siapa dia sudah lepas dia pindah ke sekolah baru " ujar jihyun , dia menunduk kepalanya lalu bibirnya di gigit sedikit .



hyunjin yang membaca komik terus menutup komik itu dan di letakkan ke meja , " luah lah kalau jihyun nak luah , kitaorang sudah jadi kawan baik jihyun dan jihyun berhak nak luah kami sedia mendengar " ujar hyunjin lalu senyum .



jihyun di memandang hyunjin tersenyum ke arahnya , jihyun mengangguk kepalanya . dari situlah bermula jihyun memberitahu perkara sebenar kepada hyunjin sehinggalah hari sudah gelap .



" gomawo sebab dengar cerita saya dan juga hantar saya " ucap jihyun , hyunjin mengangguk kepalanya lalu tersenyum bila melihat jihyun mula tersenyum .



" kalau jihyun takut nak luah masalah kat hyunjin , jiwoo ada untuk dengar " kata hyunjin , jihyun mengangguk . " baiklah "



jihyun terus melangkah berjalan ke halaman rumahnya dan sempat melambai tangannya ke arah hyunjin diikuti hyunjin sekali .















[ to be continue ]

tags :
[ hoonieseung_ ]

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now