016

109 11 5
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




_______________♡_______________











hwang hyunjin .




sudah hampir 2 minggu aku halang jihyun dari terus berjumpa dengan jisung , ada masa dia bertanya kenapa dia perlu berhati - hati dengan jisung  .



“ hyunjin ! ”  jerit seseorang dari depan kelas dan aku terus memandang ke hadapan , jisung memandang aku dengan bengis sekali . dia terus berjalan menuju ke depan aku lalu menepuk meja aku dengan kuat sekali , boleh di dengari satu kelas .




aku memandangnya dengan wajah seperti aku tiada masalah dengannya .  “ siapa kau nak halang aku dari jumpa jihyun !? ”  jerit jisung di hadapan aku . aku terus bangun dari duduk aku dan menyeluk tangan aku ke dalam poket seluar aku .




“ siapa aku halang jihyun ?   kau patut fikir apa kau buat pada jihyun ”  jawab aku lalu keluar dari kelas  , seperti tiada akan ada pergaduhan seterusnya .




“ yah , hwang hyunjin ! ”  jerit jisung dari dalam kelas , sempat aku mendengar minho memarahi dia supaya jangan menjerit .




aku berjalan ke tempat biasa kami berempat berkumpul , aku melabuhkan punggung aku ke bangku dan menyandarkan badan ke belakang .




aku melepaskan keluhan perlahan , aku halang jisung sebab aku tak nak jihyun menangis lagi . aku tak sanggup melihat dia sedih kerana dia lagi , aku menunduk kepala aku .




“ aku tahu kau suka jihyun ”  kata seseorang dari sebelah aku , aku memandang ke arah empunya suara . ia minho , dia mengambil tempat di sebelah aku .




“ macam mana kau tahu ? ”  soal aku , minho tersenyum sinis lalu memandang aku . dia menyandar badannya lalu memandang aku ,  “ 2 minggu kau halang jihyun dari jumpa jisung dan selama tu juga aku nampak reaksi muka kau ”  kata minho .




aku tersengih  ,  memang betul . aku mula suka jihyun tapi aku tak tahu bila aku mula suka  .  “ aku akan sokong kau dari belakang  ”  kata minho lagi lalu menepuk belakang aku  , aku senyum nipis .




“ jom masuk kelas ”  ajak minho lalu bangun dari duduknya itu  , aku hanya ikut dia sahaja berjalan ke kelas semula . keadaan kembali pulih tapi tidak bagi jisung , memandang aku seperti nak matikan aku .













author  .

habis waktu persekolahan hari ni , jisung terus menarik bahu hyunjin untuk memandangnya .  “ cuba kau bagitahu aku , kenapa kau perlu jauhi jihyun dari aku ”   , hyunjin memandang jisung lalu mengeluh .




“ aku tak nak dia terluka sebab kau lagi , cuba kau jujur dengan jihyun apa kau buat dekat dia tanpa dia ketahui . kau sembunyi pun akan ketahui juga  , aku harap kau bagitahu dia awal - awal ”  , terus hyunjin mengambil begnya dan berjalan melepasi jisung .




“ baik kau bagitahu sebelum jihyun tahu dulu ”  kata minho lalu menepuk bahu jisung lalu mengikuti hyunjin dari belakang  .




jisung terus termenung bila mendengar kata - kata minho dan hyunjin tadi  .  terus jisung menendang kerusinya itu lalu menjerit nya sekuat hatinya , dia terus terduduk lalu menutup mukanya dengan tangannya  .






















[ to be continue ]

tags  : 

[ hoonieseung_ ]

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now