022

87 9 1
                                    

_______________♡_______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




_______________♡_______________


i'll protect you forever from behind...

______________________________















" kenapa tak makan , makan lah " suruh jihyun sambil memberi minho , jiwoo dan hyunjin daging baru sahaja di panggang olehnya baru - baru tadi sebelum tibanya mereka bertiga .

hyunjin berada di sebelah jihyun , terus menuang minuman ke dalam gelasnya lalu meminumnya . keadaan mereka kini kekok dan senyap berbanding meja yang lain , jihyun mula bersuara semula .

" mianhae , jihyun tak mengucap selamat tinggal sebelum jihyun pergi " ujar jihyun , masih senyap antara mereka berempat .

" gwechana , kalau rasa tak selesa . jihyun boleh pergi dari sini " sambung jihyun lalu mengambil kot jacket dan beg tangannya lalu mula bangun dari duduknya . tiba hyunjin memegang tangan jihyun supaya duduk semula .

" bukan kami tak selesa , kami masih keadaan terkejut " kata hyunjin bagi pihak minho dan jiwoo . jiwoo mengangguk kepalanya , jihyun senyum nipis . cuba menahan air matanya dari turun ke pipi , lalu duduk semula .

" jiwoo , sekarang macam mana ? " soal jihyun , kini dia mahu tahu perkembangan kawan baiknya yang kali pertama menegurnya .

" saya sekarang tengah buka kafe " senyum jiwoo , jihyun memandang minho . " saya sibuk dengan bisnes " jawab minho lalu makan daging di atas pinggannya itu .

"hyunjin ? " soal jihyun , hyunjin mengaru kepalanya lalu tersengih . " minho dan hyunjin rakan kongsi " ujar jiwoo , susah sangat menunggu hyunjin menjawab soalan jihyun .

" akhirnya korang dah capai impian korang " kata jihyun dengan bangga , bangga melihat kawan baiknya tercapai impian walaupun perangai mereka nakal .

" jihyun ? "  soal jiwoo , hyunjin dan minho memandang jihyun menunggu jawapan dari jihyun .  " jihyun sekarang tengah sibuk bekerja dengan ayah "  kata jihyun sambil tersenyum , jiwoo memgangguk kepalanya .
















" ini ke kafe jiwoo ?  "  soal jihyun bila melihat alamat di beri oleh jiwoo semalam lalu berjalan masuk ke dalam kafe itu . melihat hiasan dalaman membuatkan dia terpegun , ia cantik dan unik . jiwoo yang baru sahaja keluar dari pejabat miliknya terus berlari anak ke arah jihyun .

" jihyun ~  "  panggil jiwoo , jihyun memandang jiwoo lalu tersenyum .  " khaja , kita pergi makan tengahari sesama  "  kata jiwoo lalu menarik tangan jihyun , belum sempat dia hendak melihat setiap gambar di gantung cantik di setiap dinding .

" jiwoo , dengar ada namchin . nuguya ? " soal jihyun sambil menunggu makanan sampai ke mereka berdua .  " rasa jihyun siapa ? " kini di balas dengan soalan .

" minho ? "  , jiwoo terus mengeleng kepala laju bila nama minho di sebut oleh jihyun . jihyun melihat reaksi jiwoo terus ketawa kecil , tidak tahu kenapa jiwoo anti betul dengan minho , dari dulu lagi .

" jung subin "  kata jiwoo lalu tersenyum bila nama namchin di sebut , jihyun memandang seperti tidak percaya . " jung subin yang jiwoo suka tu ke ? wah macam mana ?  "  soal jihyun .


[ flashback ]





" dah keluar keputusan "  kata minho , jiwoo dan hyunjin berjalan terus ke arah papan tanda yang baru sahaja di tampal oleh seseorang yang ditugaskan .  " wah , daebak . nasib ada A "  kata minho lalu keluar dari situ , jiwoo dan hyunjin masih mencari nama mereka berdua .

selesai sahaja , terus jiwoo dan hyunjin pergi ke arah minho yang sudah duduk menunggu mereka berdua sahaja untuk tahu keputusan mereka berdua .  " dapat A  ? "  soal minho pada dia kawan baiknya .

" dapat 2A sahaja " kata hyunjin , jiwoo diam sahaja masih tidak percaya dengan keputusannya .  " kenapa tak ada A ke ? "  muka minho mula berubah bila jiwoo diam tidak menjawab soalannya . terus jiwoo menunjuk lima jarinya , minho dan hyunjin memandang pelik .

" apa itu ? " soal minho

" ni 5 A  "  kata jiwoo , lalu tersenyum . minho mula tersenyum bila mendengar jiwoo , " tanniah  "  kata minho diikuti hyunjin . 

" jiwoo ?  "   panggil seseorang dari belakang jiwoo , minho dan hyunjin memandang ke arah seseorang dari belakang jiwoo .  terus jiwoo menoleh kepalanya ke arah belakang , jung subin senyum memandangnya . 

" jiwoo bukan ?  "  soal subin , jiwoo mengangguk kepalanya . " nak tak keluar sama - sama esok "  , terus jiwoo memgangguk kepalanya setuju . siapa nak tolong jika orang yang kita suka ajak keluar bersama .

" esok saya jemput ye "  kata subin lalu berjalan ke arah kawannya semula , jiwoo memandang subin sehingga hilang dari matanya . " suka lah tu " kata hyunjin dengan senyum .

minho yang berada di sebelah hyunjin hanya berdiam diri sahaja . entah kenapa dia rasa hendak jauhkan jiwoo dari subin .






[ end flasback ]
















[to be continue]

tags :

hoonieseung_

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now