______________________________________
“ jiwoo ? ” panggil jihyun dari belakang mengejar jiwoo yang sedikit jauh darinya . jiwoo sedikit pun tidak memandang belakang kerana dia tahu mesti jihyun yang memanggilnya .
“ jiwoo ” panggil jihyun sekali lagi dan tangan jiwoo di tarik supaya berhenti berjalan . jihyun mengambil nafas nya akibat berlari tadi , jiwoo memandang jihyun tanpa perasaan .
“ nak apa ? ” soal jiwoo dingin , jihyun memandang jiwoo . “ jiwoo marah ke jihyun tak ikut semalam ? ” soal jihyun . jiwoo mengeleng kepalanya .
“ aniy , jiwoo tak marah . buat apa nak marah , lagipun jihyun dah dapat jisung kesayangan jihyun . jadi jiwoo tak marah , sudahlah jiwoo nak masuk kelas ” kata jiwoo lalu meninggalkan jihyun di situ sambil memandang tubuhnya berjalan
masuk ke bangunan sekolah .“ maafkan jihyun ” kata jihyun sendirian .
“ mana jiwoo ? ” soal minho pada jihyun sambil mencari kelibat jiwoo diikuti hyunjin sekali . “ lepas bunyi loceng , dia terus pergi tinggalkan jihyun sengsorang ” jawab jihyun cebik .
“ apa masalah jiwoo , dia bukan nak bagitahu masalah dia pun ” kata minho , hyunjin hanya diam sahaja . kali pertama jiwoo membuat perangai seperti ini . “ nanti min cuba pujuk dia ” kata minho lagi , jihyun dan hyunjin mengangguk setuju sahaja .
habis sahaja waktu persekolahan , minho terus menghala jiwoo dari terus berjalan . jiwoo mula berkerut dahinya bila melihat minho tersenyum ke arahnya , mula lah perangai menjengkelkan nak buat pada dirinya nanti .
“ bwo ? ” soal jiwoo dingin , “ janganlah marah , jom pergi arcade . aku bosan lah hyunjin dengan jihyun dah balik , kau saja aku tak cakap lagi ” .
“ aku sibuk ” kata jiwoo dingin lalu melepasi minho tapi langkahnya terhenti apabila tangannya di tarik oleh minho . “ ah jebal , sekali sahaja . kita dua sahaja ” ajak minho sambil memegang tangan jiwoo .
jiwoo mula membuat mukanya , nak atau tidak kena lah dia ikut . tak ikut nanti mesti tangannya tidak akan di lepaskan oleh minho sendiri .
“ yey palli - palli ” kata minho lalu menarik tangan jiwoo untuk berjalan menuju ke arcade . nasib di situ tidak begitu ramai pelajar ataupun pasangan bercinta di situ .
“ nak main tak ? ” soal minho , jiwoo mengeleng kepalanya . “ tak seronoklah main sengsorang , nah main sekali dengan aku ” kata minho lalu memberi koin yang baru sahaja ditukar olehnya di mesin .
“ tak nak main lah ” rungut jiwoo sambil mengikuti minho dari belakang . sepanjang masa itu , mereka berdua seronok bermain permainan di situ , selesai sahaja mereka main di arcade .
“ nak balik ” kata jiwoo setelah keluar dari arcade , minho memandang jiwoo dengan berkedip mata . jiwoo sudah tahu mesti dia nak pergi ajak ke tempat lain , “ kau tahu tak , kitaorang bosan tahu tak ada kau dekat situ ” kata minho .
“ bukan seronok ke tanpa aku ? ” soal jiwoo , minho mengeleng kepalanya . “ aniy , tak seronok tanpa kau . kau kan banyak mulut kalau orang banyak mulut tak ada . rasa sunyi tahu tak ” jawab minho .
“ kau kalau ada masalah bagitahu ” sambunh minho lagi lalu menepuk bahu jiwoo , “ aku hantar kau balik ” kata minho lalu berjalan melepasi jiwoo .
jiwoo termenung sebentar , dia bukan ada masalah tapi dirinya terasa kecil hati bila jihyun seperti lupakan dirinya serta minho dan hyunjin .
“ jiwoo , buat apa ? jom lah nanti terlepas bas ” kata minho dari jauh senyum memandang jiwoo .
[ to be continue ]
tags :
[ hoonieseung_ ]
hi , sekali lagi merepek datang . author sejak dikuaritin ni sel otak langsung tak berhubung , anyway please stay safe and stay home okay ❤️
YOU ARE READING
𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫 [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]
Random" aku tetap nak tunggu dia sampai bila - bila , sebab aku sayang dia " - seo jihyun " kau nak tunggu dia sampai berapa tahun ? sampai kau tak bernyawa ? " - hwang hyunjin " aku kembali sebab aku nak dia berhenti mencintai aku dan berhenti berhara...