026

94 8 0
                                    

 ❝ i want you to stay with me

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





i want you to stay with me....














" jiwoo-ah , terima kasih . jihyun balik ke office dulu . jumpa malam ni " kata jihyun sambil membawa cawan berisi kopi yang sudah di bungkus cantik oleh pekerja jiwoo .

" nae ~ "  kata jiwoo sambil tersenyum , jihyun baru sahaja keluar dari kafe milik jiwoo . bahunya baru sahaja terlanggar oleh seseorang , terus jihyun menunduk kepalanya meminta maaf . 

" maafkan saya "  ucap jihyun sambil menunduk berkali - kali . " jihyun ? " tegur seseorang di hadapan jihyun , jihyun terus mendongak perlahan .

jisung memandangnya dengan tersenyum , jihyun terus menegak badannya bila jisung berada di hadapanya .





' s k i p -






" awak apa khabar ? " tanya jisung di hadapan jihyun , jihyun tidak memandang langsung wajah jisung mahu pun pandang .  " maafkan saya sebabkan mungkir janji " kata jisung . dia tahu , jihyun masih tidak memaafi dirinya kerana memungkirkan janji mereka berdua .

" tak apa , saya sudah maafkan awak . kita tak ditakdirkan bersama " kata jihyun lalu tersenyum nipis .  " maafkan saya "  kata jisung sekali lagi .

" gwechana , jihyun nak kena balik ke pejabat . semoga bahagia dengan isteri awak " ucap jihyun lalu berjalan meninggalkan jisung di situ .
















" jiwoo "  panggil minho sambil berjalan beriringan bersama jiwoo , jiwoo mengehem sahaja sambil memandang taman mereka lalui

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.









" jiwoo "  panggil minho sambil berjalan beriringan bersama jiwoo , jiwoo mengehem sahaja sambil memandang taman mereka lalui .  " nak tanya sesuatu boleh ? "  .

" apa dia ? "

" kau marah tak orang langgar perjanjian ? "  jiwoo terus memberhentikan langkahnya dari terus berjalan . minho diikuti sama , lalu mengadap jiwoo .

" mungkin marah tapi tak marah sangat . kenapa ? " soal jiwoo bila pelik minho menanya soalan pelik-pelik seperti sebelum ini .

minho terus mengambil ranting kayu lalu meletakkan di tengah antara mereka berdua . jiwoo hanya memerhati sahaja gerak geri minho , " ranting kayu tu adalah penjanjian persahabatan kita bermaksud ia halangan kita dari suka sama suka " .

jiwoo mengangguk kepalanya , cuba memahami kata - kata minho . " lepas itu , kalau aku langgar halangan itu . kau okay ? " soal minho setelah dia melangkah ranting itu dan memandang jiwoo tepat di hadapannya .

" aku... "

" okay atau tidak ? "

minho masih menunggu jawapan dari jiwoo , jiwoo memandang minho . perlu atau tak perlu bagitahu , dia pun terlanggar perjanjian antara persahabatan mereka .

" aku tahu yang kau tak okay "  kata minho lalu mula melangkah meninggalkan jiwoo di situ , tapi tangannya mula terasa seperti di pegang .

" kau ingat kau seorang saja yang langgar perjanjian kita ni ?  aku pun dah melanggar "  kata jiwoo , minho memandang ke arah jiwoo . lalu tersenyum .

" aku suka kau , tapi aku diam sebab perjanjian kita berdua "  luah jiwoo sambil menunduk kepalanya . hilang swag dia bila meluah perasaan depan lelaki yang dia suka .

" nado " terus minho memeluk jiwoo dengan erat . jiwoo mula membalas pelukkan minho itu . " saranghae " ucap minho , mereka masih memeluk bersama .

" khaja , kita balik " kata minho lalu memegang tangan jiwoo .
















[ to be continue ]

tags :

hoonieseung_








maafkan beta , beta tak pandai romatik ni . 😔✊🏻

𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫  [ 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐲𝐮𝐧𝐣𝐢𝐧 ]Where stories live. Discover now