"Kanka Atinc kim ya? Bana nasil soylemezsin?" Edanin heyecanla ayaga kalkmasiyla gozlerimi devirdim.
"Oturur musun arkadaşım, önemli bir şey değil."
"Nasıl değil ya? Selim ne diyor o zaman?" Başımı hafif yana cevirip göz ucuyla Selime baktım. Sinir bozucuyla bir gülümsemeyle bana bakiyordu. Tek kasimi kaldirip sordum.
"Sana ne Atinctan? Yoksa kiskandin mi?" Salak siritmasini sürdürdü.
"Ne kiskancam be? Sadece surekli Minenin adini ortaya atmandan sıkıldım sevgilim, sonucta kizla bir iliskim var ve-"
"Müge." Omzunu silkti.
"Ha Mine ha Muge ne farkeder?" Icimden soverek yeniden Edaya dondum. Kaslarini malca kaldirmis Selime bakiyordu. Sirittim.
"Neden bu kadar benziyorsunuz siz? Biri birlikte oldugu adami hatirlamaz, digeri yatip kalktiginin adini bir türlü ezberleyemez." Ben kendi kendi kendime homurdanirken Eda yeniden basini koltuga dayayip zirlamaya baslamisti. Selimse soylediklerimden zerre alinmamis hala o igrenc siritisla bana bakmaya devam ediyordu.
---
Telefon sesiyle tek gozumu aralayip yatagin hemen yanindaki komidinin uzerinde titresip igrenc bir ses cikaran telefonuma baktim. Len bu ne ya? Bir gun de uyuyacam, alarmimi kapatiyorum; bu sefer de zar zar telefon! Hayir kimse beni cumartesi uykumdan ayiran sorunlu, o telefonu bir tarafina monte etcem!
Ofkeyle soluyarak telefonu elime aldim ve gozumun onune gelen saci arkaya attirip ekrana baktim.
Eyvah Fahri Dede!
Hemen telasla dogrulup sanki gorecekmis gibi açılan pijamamin orasini burasını cekistirdim ve telefonu acip kulagima götürdüm.
"Gunaydin dedecigim nasilsiniz?"
"Iyiyim gelinim sen nasilsin? Uyandirmadim degil mi? Gerci Selim hala uyuyordur ya." Evet gotunde pireler ucusuyordur.
"Yok yok uyandirmadin dede. Hayirdir bir sorun mu var?" Tirnaklarimi gozumun onune getirip incelemeye basladim. Ojesi cizilmis, bayagi kotu olmus ya! Duzelteyim ben bunlari.
"Kahvaltiya gelin diyecektim, o yuzden erken aradim." Hadi azicik hayirli evlat olalim!
"Cok seviniriz dedecigim. Iki saate geliriz biz."
.
.
.
Telefonu kapattigim gibi yataktan firladim ve Selimin odasina yardirdim. Tabi ki kapiyi calmadim. Bir; zaten uyuyor. Iki; oyle bir muameleyi hakkettigini zerre kadar dusunmuyorum, onune bir tas yemek koyduguma sukretsin meymenetsiz.
"Kalk lan dedene gitcez." Hic bir tepki vermediginde yavasca nefesimi verdim ve yatagina dogru ilerledim. Ah evet biliyorum, uykusu fazla agir ve kesinlikle onu sinir edecek birseyler bulmaliyim.
Ayagimi kaldirip kicini tepikledim.
"Selim uyan." Yine hic bir tekpi vermedi.
Pes etmedim tabi ki! Gittim ortusunu cektim. Homurdanarak diger tarafa dondu. Ahahah, cok yaklastim lan!
Yatagina tunedim ve uzerine dogru egilip diger tarafa cevirdigi yuzunu gormeye calistim. Salak kapat agzini, okuz kaçacak. Yavasca egilip dudaklarimi yanagina sertce bastirdim. Yeni yeni cikan sakallari batmadi degil ama biraz sonraki ofkesini gormeye deger valla. Daha sonra kulagina dogru yonelim fisildadim.
"Uyan artık kocacigim." Gozleri aniden acildiginda her ne kadar istesem de kendimi geri cekmedim. Kocaman olmus gozlerini korkuyla bana dogru cevirdigindeyse kahkahayi patlattim. Salak nasil da korktu? Beter ol davar.
Kahkahalarimin arasindan konusmaya calistim.
"Kal- ahahah! Kalk. Deden- haha! Kahvalti-" Gerisi yok valla! Aniden yataktan firlayip ofkeli bakislarla uzerime dogru yurudugunde kendimi disariya zor attim. Tabi hemen banyoya girdim. Giysi secimi falandan once su dudaklarimi bir dezenfekte etmem gerek!
BÖLÜM SONU
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seviyom Ulan!
Romantik"Yavas ol, ayi!" Pantolonunun dugmesini acarken klozete dogru ilerledi ve o malum su sesini duydugumda omzunun uzerinden uykulu gozlerini acik tutmaya calisarak bana bakti. Bakti demek az kalir tabi, resmen gozleriyle yedi. "Uzman bir tanidigim var...