Ayaklarimi suruye suruye deli gibi calan kapiya dogru ilerledim ve kapiyi actigimda annemle burun buruna geldim.
"Seliiin!" Annemin sevinc cigliklari kulagimda yankilanirken ben sadece saskin gozlerle annemin ve Aylin teyzenin hemen ardindaki Yasine bakmakla meşguldum.
"Anne? Siz nerden ciktiniz?" Beni kendinden uzaklastirip yalanciktan yuzunu burusturdu.
"Yoksa sevinmedin mi? Yok yok Aylin, istemiyor bu kiz bizi. Hadi gidelim." Siritarak annemi kolundan iceriye cektim.
"Hosgeldin anneeem." Annemin ardindan Yasinin annesi Aylin teyzeyle de bayagi sarilistiktan sonra Yasine kucuk bir bakis attim. Yavrum hayirdir sen?
Yeniden zil caldiginda bu sefer daha bir enerjik kapiya kostum. Eda elindeki posedi sallayarak siritiyordu.
"Valla kanka, yeni firindan cikti. Oh mis!" Ziplaya ziplaya iceriye girip annemin resmen kucagina atladiginda agzim acik kaslarimi cattim. Ruya mi ya bu?
***
Bir gun once...
Yasin sirtimi sivazladiginda dudaklarimdan bir hickirik daha kacti.
"Sonra ne dedi dedin kankaa?" Pandamtrak gozlerimi kucagimdan kaldirip cevap bekleyen Edaya baktim. Yavrumun da gozleri dolmus ya.
"Ne farkeder dedi." Yeniden aglamaya basladim baslamasina da bu sefer Eda da salya sumuk.
Yasin ayagiyla Edayi durttugunde Eda kendine gelip telefonunu eline aldi.
"Ozannn, askiiimmm." Bir kere daha burnumu cektigimde Yasin dayanamayip pecete falan bulmak icin raflari karistirmaya basladi."Tamam ya, biz simdi eve gidiyoruz tamam mi birtanem. Sen Atinca bir seyler söylersin artik... yok ya Selimle kavga etmisler iste... Yok yok, Yasin bizi birakir. Hadi optum." Eda telefonun kapattiginda yeniden hickirdim.
"Olmek istiyorum ya. Bok ettim herseyi. Yanlis anlamisim ya, herseyi yanlis anlamisim. Ben... o kadar berbat davrandim ki ona. Kankaaa!"
"Efendim."
"Efendim." Once Yasine sonra da Edaya bakip ellerimi her ikisine birden uzattim.
"Ben Selimi cok seviyorum. Onsuz yasayamam ki ben."
***
Annem catali agzina goturup tuhaf tuhaf sesler çıkarırken sagima ve soluma yani Edayla Yasine baktim.
"Elime saglik Edacigim, kek cok güzel olmuş. Sen ne dersin Aylincigim, sence de icindeki baharat tam olmamis mi?" Aylin teyse gulumseyerek basini salladi.
"Maasallah hem hamarat hem guzel." Ee al ogluna o zaman!
"Tesekkur ederim efendim." Baktim Edaya, otuz iki dis siritiyor.
"Aa ne efendimi canim. Selinin arkadasi benim kizim sayilir. Teyze dee anne dee.." Goz ucuyla Yasine baktim. Basini hafif one egmis Edanin verecegi tepkiyi bekliyor sanirsam. Aman bunlarda be! Lafta Selimle benim arami yapmaya geldiler... Cik cik ya!! Saka maka lan bu Yasin Edaya karsi bir sey hissediyor mudur? Yeniden dikkatle yuzune baktigimda goz goze geldik. Tek kasini kaldirdiginda sirittim. Hehe, Ozani pek sevmezdim zaten!
***
Kapi yeniden caldiginda bu sefer cidden kosarak hatta ucarak kapiya gittim. Kacisi yok, bu sefer kesin Selim.
Kapiyi acmadan once gozumu durbune dayayip asik oldugum adamin gul cemaline bakip derin bir ic cektim ve yuzume donuk bir ifade vererek kapiyi actim. Tabi hemen gecmesine izin vermedim. Kapidan cekilmedigimi farkettiginde bakislarini yerden kaldirip yuzume bakti.
"Annemler burada, bu gece yatiya kalacaklar." Once düşünürmus gibi yuzunu burusturdu ardından da elini bana dogru uzatti. Bana uzattigi eline bakip yutkundum. Evet, bu eli gercekten tutmak istiyorum ama asla birakmamak, yeniden... Eline dogru uzattigimda parmaklarini yavasca parmaklarimin arasindan gecirdi ve beraberce salona dogru yürüdük.
"Hosgeldiniz anne!" Annem Selimi gordugunde hizla yerinden kalkti ve Selimi kollarinin arasina aldi. Ellerimiz ayrildiginda elini yavasca ceketimin cebine yerlestirdim. Evet, kisaydi ama guzeldi ha? Sonra da gittim mutfakta yemek hazirlayan Eda ve Yasin ikilisinin basina dikildim.
"Bu yemek yenecek mi?" Eda yuzunu burusturdu.
"Müjgan ve Aylin teyze kekimi begendiler tamam mi?" Omzumu silktim.
"O keki senin yaptigina inanmiyorum." Eda gozlerini devirdiginde arkasindan dolanip yanagina sulu bir opucuk kondurdum ve cenemi omzuna yasladim. Yasin dogradigi maydanozlari salata tabagina aktardiktan sonra bize dogru yaklasip Edanin hemen yanina yuzu bana dönük yaslandiginda derin bir nefes alıp gülümsedim.
"Sizce yeniden Selim ve ben... eskisi gibi olabilir miyiz?"
BÖLÜM SONU
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seviyom Ulan!
Romansa"Yavas ol, ayi!" Pantolonunun dugmesini acarken klozete dogru ilerledi ve o malum su sesini duydugumda omzunun uzerinden uykulu gozlerini acik tutmaya calisarak bana bakti. Bakti demek az kalir tabi, resmen gozleriyle yedi. "Uzman bir tanidigim var...