perjumpaan

927 45 2
                                    

Ayah Seokjin yg bernama Kim Minhoo minta dilepaskan kerana ditahan dgn org² yg menuntut duit.

Mr.Kim telah meminjam sebanyak 1 juta ringgit pada boss mereka. Selama 5 bulan diberi masa untuk memulangkan semula duitnya tapi mr.Kim engan. Mr.Kim diberi peluang terakhir iaitu 2 minggu lagi dia harus dtg ke tempat boss mereka itu.

🍫
🍓

"Ayah dah balik?" Tanya Seokjin membuka pintu lebih luas untuk ayahnya masuk.

"Mana adik kau?" Mr.Kim bertanya kasar. Selama ni Seokjin tidak pernah dianggap anak oleh Mr Kim.

"Ada kat bilik ayah..ayah nak teh ke?" Tanya Seokjin sopan. Pantas ayahnya menolak Seokjin ketepi

" aku takde masa lah!" Mr.Kim berkata kasar lagi. Meninggalkan Seokjin di depan pintu dia berlari mendapatkan anak bongsunya di bilik anak perempuannya.

"Jisoo?" Panggil Mr.Kim lembut. Jisoo gugup kerana jarang ayahnya memanggil namanya itu dgn selembut kayu selalunya macam batu.

"A-ayah Jirin nak jajan b-boleh?" Kata Jirin tersasul. Jirin adalah kakak Jisoo yg sakit. Dia berperangai budak-budak walaupun sudah berumur 21. Tapi penyakit tak masalah bagi Jisoo untuk terus menyayangi kakaknya.

"Kakak nak jajan ye? Nnti Jisoo belikan ye," pujuk Jisoo. Jirin mengangguk dan beredar ke dapur untuk memberitahu abangnya bahawa dia mendapat jajan. Setelah Jirin pergi Jisoo memberikan semua tumpuannya pada ayahnya yg dri tadi termenung.

"Ada apa ayah?" Tanya Jisoo. Muka nya memandang lantai. Si ayah memegang kedua tangan kecik milik anak nya.

"Ayah nak hantar adik ke satu tempat." Kata ayahnya membuat suara sedih.

"Kenapa ayah?" Tanya Jisoo, bingung.

"Ayah diminta hutang oleh mereka. Ayah tak nak dibunuh. Kalau ayah mati..siapa nak jaga kakak dan abang? Tolong ayah adik.." kata ayahnya. Bunyinya seperti mementingkan diri sendiri. Mmg selama ni si abang yg jaga mereka bukan ayah. Semenjak ibunya meninggal pun.

"Banyak ke hutang ayah?" Tanya Jisoo. Masalah duit mungkin Jisoo boleh bantu dgn menggunakan duit tabungannya. Dia menyimpan duit itu adalah untuk abangnya yg dri dulu bercita-cita menjadi chef. " S-satu juta.." jawab ayahnya. Lantas Jisoo bangun dari tempat duduknya.

"Satu juta?!" Jisoo berkata atau menjerit kecil supaya abg nya tidak mendengar. "Ayah tahu..banyakkan? Smpai duit tabung adik tak cukup..jadi ayah bercadang esok pagi ayah nak hantar adik pada mereka sebagai ganti," perkataan ayahnya dipotong Jisoo mencelah

"ayah nak jual adik ke? Sampai hati ayah! Selama ni ingat adik ni apa? Sesenang je nak jual adik bila ada hutang? Ayah, maaf adik tak nak." Jisoo duduk semula dan bertenang. Bukan senang bila ayahnya sendiri nak guna anaknya sendiri untuk kepentingannya.

"Tolong lah ayah,adik.. satu-satunya peluang ayah untuk hidup. Ayah janji takkan berhutang lagi. Tolong lah..adik tak syg ayah ke?" Pinta Mr.Kim. 'ayah yg syg adik ke tak?' hati Jisoo berkata.

"Dia akan lepaskan adik kalau dia dah bosan. Dgr kata dia cpt bosan," terang ayahnya lagi.

"Bosan? Dia gunakan adik sebagai mainan ke atau peneman malam?" Tanya Jisoo bukan kali pertama ayahnya mahu jual anaknya. Bahkan ayahnya hampir menjualnya di club malam untuk bayar hutang judi. Kalau tak ada Seokjin oppa mungkin Jisoo hilang kesuciannya.

"Ayah tak tahu. Mungkin dia cuma gunakan sebagai pembantu atau menyiapkan keperluan dia," terang Mr.Kim lagi.

"Adik tak.nak.ayah." kata Jisoo terang-terangan. Ayahnya ada idea. Ayahnya menggunakan kelemahan Jisoo.

"Kalau tak ayah ganti dgn Seokjin je. Kan senang? Lagi pun Seokjin.." Kata ayahnya.

"Ayah! Kalau ayah hantar Seokjin oppa pun sape nak keje tlg ayah bayar hutang? Ayah ingat selama ni siapa yg kerja cari duit nak bayar semua hutang ayah? Dan ayah tak boleh hantar oppa! Adik setuju tapi dgn syarat," kata Jisoo. Dia nak sangat tolong keluarga nya kecuali ayahnya.

"Ayah kene jaga kakak dan layan oppa sebaik-baiknya. Dan janji takkan berjudi. Faham?" Jisoo mengalah. Dia tidak mahu Seokjin oppa susah lagi. Seokjin abangnya dan Jirin adalah kakaknya.

"Wahh baiklah anakku sayang," ayahnya melompat senang. Jisoo hanya melemparkan senyuman pahit.

coklat strawberi (malay) Taejin .End.Where stories live. Discover now