Seokjin terbangun dari tidurnya dan melihat seorang lelaki tertidur di sebelahnya dengan keadaan memeluk Seokjin.
Tess
TessAir mata Seokjin bercucuran melihat lelaki di sebelahnya adalah lelaki yg diinginkan. Seokjin memeluk lelaki itu dengan erat, Seokjin tidak mahu melepaskan pelukan itu. Kerana dia rindu sangat dengannya.
"Taehyung..mianhe.." Seokjin terus-terusan minta maaf tentang kesalahan yg tidak dilakukan.
Badan Taehyung bergerak dan menarik pinggang rampingnya membawa mendekat padanya.
Seokjin tersenyum gembira apabila Taehyung bersikap manis semula. Seokjin berharap Taehyung akan memaafkannya dan tidak bersikap dingin lagi.
"Tidurlah.." Taehyung berkata dengan lembut menyuruh Seokjin tidur. Taehyung menggosok mukanya di rambut perang Seokjin.
"T-taehyung..kamu dah makan ke? A-tau, nak sambung tidur?" Seokjin bertanya hati-hati takut mood Taehyung lari dan meninggalkan Seokjin.
"Hyung lapar ke? Nak makan?" Suara Taehyung terdengar mengangguk dan anehnya lagi suaranya terdengar lebih dalam dari sebelumnya.
Kriukk
KrriiiuukkPerut Seokjin berbunyi. Muka Seokjin bersemu merah kerana malu dengan perutnya sendiri. Taehyung bangun dari tempatnya dan Seokjin juga bangun.
Seokjin baru perasan Taehyung menukar warna rambutnya dan terlihat lebih matang.
Berambut putih dan kulit cerah tidak seperti mereka bergaduh tadi. Rambut Taehyung berwarna hitam gelap dan panjang menutup mata. Pandangan matanya juga tajam.Taehyung didepan nya bermata kelabu. "kenapa hyung?" Taehyung bertanya. Taehyung sepertinya melupakan kejadian tadi tengahari.
Seokjin melilau mencari jam. Dan sekarang sudah pukul 7 lebih. Sudah 2 jam Seokjin tertidur kerana kepenatan menangis kejadian pukul 4 tadi.
"Pergilah mandi," Taehyung menggosok tangannya di kepala Seokjin. Seokjin mengangguk dan mengambil tuala untuk mandi. Taehyung tersenyum melihat Seokjin menghilang ke bilik air.
"Aku harap kau berhati-hati.." ucapannya. Dia kemudian bangun dan mencari baju di almari untuk dipakainya nanti selepas mandi.
Taehyung melipat selimut, menyusun bantal dan membuang bekas yg bersepah diatas meja. "akhirnya dah kemas pun," kata Taehyung gembira.
Tritt
TrittiPhone Taehyung berbunyi. Taehyung mencapai telefon itu dan mengangkat panggilan.
"Hello? Iya, tahulah...dia mandi, takde kerja aku..kejap lagi keluar makan dulu dia lapar...nanti aku bagilah dia..Taehyung, nama dia siapa? Kim Seokjin? Okay, iya adikku yg bodoh. Kau jaga diri, hati-hati ."
Tut
Panggilan tamat. Seokjin yg berdiri didepan pintu bilik air terdengar separuh perbualannya di telefon.
"Taehyung?" Mendengar saja suara itu Taehyung membalikkan badannya menghadap Seokjin memakai bath gown dan tuala menutup kakinya pasti.
"Umm, tu. Kawan saja hyung bukan siapa-siapa..hyung cepat pakai baju, saya mandi dulu kalau dah siap tunggu saya ye," Seokjin mengangguk faham dan tersenyum. Lelaki berambut putih itu mengambil tuala dan bergerak ke bilik air.
"Kenapa dengan dia? Kenapa dia tanya nama aku kat orang dalam handphone..adik? Dia ada adik," Seokjin menggeleng kepala bermaksud dia tidak mahu tahu.
Setelah memakai baju, Seokjin duduk di katil dan bermain game candy crush tentunya.
Sementara Taehyung mandi telefon Taehyung berbunyi 2 kali dan Seokjin pula bersifat ingin tahu dan akhirnya dia mengangkat panggilan itu.
"Hello? Biyy bila nak balik? Semalam kata nak balik petang pukul 6 ni dah pukul 7 lebih nak dekat 8 dah, biyy?"
Terdengar suara lelaki yg membelel di dalam talian. Seokjin membeku dan melihat nama yg tertera. “Luhan” .
Seokjin mematikan panggilan sebaik saja seseorang memanggil namanya. "Seokjin hyung?" Seokjin menoleh pada Taehyung memakai bath gown dengan mata yg berair yg sedia tumpah bila-bila masa.
"Seokjin hyung..kenapa ni?" Taehyung mendekati Seokjin yg menunduk hampir menangis. "Hei, cakaplah kenapa?" Taehyung memujuk Seokjin supaya bercakap.
"Siapa Luhan?" Hanya itu yg boleh dicakap oleh Seokjin. Dia masih menahan airmatanya supaya tidak mengalir dan mengering dengan segera.
"D-dia tu..kawan je," Taehyung menggaru tengkuk nya yg tak gatal. Seokjin mengangguk dan berkata seadanya. "eum, Taehyung..hyung akan percayakan kamu.." Taehyung yg mendengar memeluk Seokjin erat.
' aduh..dia hati tisu rupanya, Taehyung kau ada buat apa kat dia?' lelaki rambut putih itu berkata dihati.
Mesti pembaca nak tahukan siapa lelaki berambut putih ni?
Flash back
Taehyung baru balik kerja dan membuka pintu bilik hotelnya. Dan menampakkan Seokjin tidur dengan lena memeluk bantal. Taehyung berasa penat dan sekali gus stress bukan kerana kerjanya tapi kerana dia yang tak habis mengganggu.
Taehyung mencium dahi Seokjin dan berkata "Seokjin hyung, saranghae.."
Kemudian Taehyung duduk disebelah Seokjin dan mulakan lakonannya apabila Seokjin terbangun dari tidurnya.Taehyung POV
"Uhh..dah balik dah? Nak mandi air panas ke? Hyung boleh tolong," Seokjin berkata pada aku. Aku hanya tidak memberikan perhatian kepada Seokjin dan sambung bermain Telefon aku. Aku pun tak tahu apa yg aku main.
"Taehyung?" Seokjin memanggil nama aku lagi. Aku betul-betul nak peluk dia sekarang. Dia melambai-lambai tangannya didepan mata aku.
"Ishh," aku terpaksa menepis tangan mulus dia. Seokjin membeku dengan perbuatan aku yg terlalu kasar itu.
Aku dapat rasakan yang dia kecewa dan sedih..Seokjin bangun dari katilnya dan membuka laci di tepi katilnya dan mengeluarkan sebuah benda. Slime, berwarna hijau. Cantik dan aku nak sentuh benda itu. Aku tetap memandang telefon aku.
Dia naik keatas katil lagi dan duduk disebelah aku. Kenapa dia ni lembut sangat..walaupun aku tepis dia tadi.
"Taehyung. Kalau kamu stress, kamu boleh main slime ni..tengok lembut, nak tak?" Seokjin bertanya dengan senang. Aku nak saja senyum padanya dan mengambil benda itu..tapi aku tak boleh..
Aku memberikan tatapan tajam pada Seokjin. Seokjin diam lagi, aku dapat rasakan dia cuba memahami sikap aku..
"Taehyung? Ini kamu ke?" Seokjin bertanya lagi. Dia seperti tak percaya yg ini adalah aku..maaf Seokjin hyung..
"Boleh tak jangan kacau aku? Aku bosan lah. Please jangan kacau aku dan kalau boleh keluar. " Aku marah. Seokjin terkejut dan diam seketika. Aku berasa serba salah tapi aku sembunyikan perasaan itu.
"Eumm, arasseo," Seokjin bangun dari katil ni dan bergerak keluar dari bilik besar ni sehinggalah dia menghilang..aku dapat rasakan dia kecewa..
Mianhe Seokjin hyung..ini demi hyung, saya, dia dan V hyung..
Sorry kalau tak faham..
Saja update awal, memandangkan tak ada kerja.🤭
Selamat membaca guys💕☺️
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...