"petang ni bersiap lah, kita akan keluar jalan-jalan," Taehyung berkata. Jisoo yg sedang melihat acara di televisyen mengangguk.
Seokjin yg disebelah Jisoo bertanya "keluar kemana?" Taehyung mengalihkan pandangannya pada si cantik.
"Keluarlah sayang..kita kena ambil angin kan? Jisoo dan Jirin pun tak berapa keluar dari rumah, so kita bawak dia jalan-jalan.." ucap Taehyung duduk disebelah Seokjin.
Jirin yg sedang makan jajan hanya mengangguk faham. Mereka sambung menonton televisyen di siaran.
Lama kelamaan mereka kebosanan. "Aish, bosannya..oppa, jom kita beli aiskrim?" Jisoo menggoncang badan Seokjin.
"Umm, boleh juga. Panas macam sedap makan aiskrim.. Taehyungie~ jom beli aiskrim?" Seokjin beralih pada Taehyung dan bergayut ditangan Taehyung.
Taehyung mengusap wajah Seokjin dan mengangguk. "cepat siap everyone! Kita akan keluar seharian. Dan bawa baju lebih sekali okay?"
"Arraseo!!" Sahut 3 beradik itu dan menaiki tangga masuk ke bilik. Taehyung yg melihat mereka bertiga tersenyum manis.
20 minit kemudian 3 beradik telah siap dan sudah masuk ke dalam kereta hitam milik Taehyung. Jirin dan Jisoo duduk di belakang manakala Seokjin duduk didepan sebelah Taehyung.
🍫
🍓"Aiskrim strawberi 3 dan coklat satu," pesan Taehyung. Seokjin keluar dari kereta dan pergi kearah Taehyung yg sedang menunggu pesanannya.
"Taehyungie..boleh saya tanya sesuatu?"
"Dae?"
"Macam mana kalau hyung..dah dapat kumpul 1 juta tu?" Seokjin menunduk dan memainkan jarinya.
"Hyung..kalau hyung dah kumpul 2 juta sekalipun, hyung takkan tinggalkan saya.." Taehyung berkata dengan yakin.
🍫
🍓1 bulan kemudian, Seokjin sudah bersama dengan Taehyung 3 bulan. Sudah 3 bulan mereka bersama dan menghadapi cabaran kehidupan.
Seokjin memahami semua sikap Taehyung tetapi satu yg dia masih tak tahu. Seokjin masih dirahsiakan tentang v dan Seokjin tidak pernah bertanya atau syak apa-apa. Tapi satu hal membuat Seokjin sangat ingin tahu, tentang keluarganya dan tentang Taehyung.
Hari ini Seokjin ingin mencungkil kebenaran tentang adiknya kerana apa? Malam tadi dia mendengar perbualan eomma didapur.
"Saya yakin puan, Jirin ada tanda lahir yg sama macam Luhan,"
Seokjin mengesyaki bahawa Jirin mungkin ada hubungan dengan orang yg pernah menelefon ketika mereka masih di England.
Pagi ini, Seokjin masuk ke bilik Taehyung dan ingin bertanya tentang siapa Luhan.
Tok
Tok
Tok"Masuk," arah orang didalam. Seokjin masuk seperti yg dikatakan Taehyung.
Apabila Seokjin membuka pintu, Seokjin memasang wajah serius.
"Taehyung..hyung nak tanya ni.." Seokjin duduk disebelah Taehyung. Taehyung yg sedang membaca berhenti dan memberi fokusnya pada Seokjin.
"Umm, siapa Luhan?" Seokjin bertanya. Taehyung pula terkejut tetapi tetap memasang wajah datar.
"Kenapa hyung tanya?" Taehyung mengusap kepala Seokjin. Seokjin menahan diri daripada menikmati sentuhan lembut Taehyung.
"Dia kan pernah call kamu di England..jadi hyung nak tahu apa hubungan kamu dengan dia," Seokjin membuat muka kesal.
Taehyung mencubit pipi Seokjin dan menjawab "dia tu..kawan, sayang." Taehyung berdalih. Dia tidak mahu Seokjin tahu tentang Luhan, V dan Jirin lagi.
"Kenapa dia panggil kamu dengan panggilan 'biyy', sedangkan dia lelaki?" Seokjin melipatkan tangannya di dada sebagai dia marah.
"Habis tu saya panggil hyung sayang boleh je? Takkan dia tak boleh?" Taehyung pula bertanya.
"Itu lain..kamu ada perasaan dengan..eh, kamu suka dia ke?.." Seokjin mengalihkan pandangannya ke sisi lain.
"Sayang mana ada..cuma ini belum masanya..suatu hari nanti hyung..akan tahu," Taehyung mengusap pipi Seokjin kemudian mencubit pipi berisi itu.
"Hyung makan banyak sangat coklat strawberi ke? Dah berisi ni," Taehyung membawa tubuh Seokjin ke dalam pelukannya.
"Taehyung..hyung dah lambat nak ke kedai,"
Pukul, 10 pagi .Di markas A
"Lepaskan aku! Kau tak boleh tangkap dia!" Seorang lelaki yg manis diikat di markasnya sendiri.
Lelaki yg tak kalah manis darinya ketawa jahat. "kalau aku tangkap dia, apa kau boleh buat? Sebab dia, aku tak boleh kawin dengan lelaki yg aku nak. Kau kena hati-hati, kalau kau macam ni aku tak teragak-agak nak bunuh tunang kau," lelaki itu menghala pisau tajam pada seorang lelaki yg berbadan tegap yg sudah pengsan.
"Tidak..aku cuma nak cakap, dia tak cintakan kau. Dia cintakan orang lain! Argh!" Lelaki yg diikat dihiris pisau dibahagian pipi. Air matanya kembali mengalir.
"Aku tak patut biarkan V hantar Taehyung ke Seoul. Aku patutnya bunuh Taehyung dengan mak ayahnya, menyusahkan aku," lelaki yg pegang pisau itu mengelap darah segar di hujung pisaunya.
"Aku pula..tak patut sembunyikan kebenaran yg kau bunuh keluarga dia.." ucap lelaki yg berambut pink itu lagi. Pipinya terasa sakit dan pedih. Tetapi hatinya terasa lebih sakit saat melihat lelaki yg dicintainya terbaring pengsan dilantai.
"Mana dia ni?! Dah lebih dari 1 jam dah!" Marah lelaki yg memegang pisau.
"Tuan!" Panggil seorang lelaki yg berpakaian hitam dan sebelahnya terlihat seorang lelaki yg cantik.
Dia seperti menangis dan terkejut melihat lelaki yg diikat dan yg terbaring pengsan.
"Jimin! Jungkook!" Lelaki yg baru datang bersama lelaki berpakaian hitam itu menghampiri Jimin yg terikat di kerusi dengan pipi yg berdarah.
"Jimin? Apa terjadi?..Jungkook..kau siapa?!" Seokjin membentak lelaki yg berada didepanya yg sedang membelek pisau ditangan.
"Aku? Kau patut tahu aku siapa..sebab kau! Kau yg selama ni mengganggu aku dan pasangan aku! V takkan tunda kalau bukan sebab adiknya!" Lelaki itu membalas.
"Apa kau maksudkan? Kau siapa? Apa yg kau nak?!" Seokjin menjawab menahan tangisannya kerana kesedihan dan kesian terhadap 2 orang lelaki yg dikenalinya.
"Luhan. Kau kenal kan? Aku tunang abang kepada lelaki yg kau sayangi dan cintai.." Seokjin terkejut mendengar penyataan lelaki yg bernama Luhan itu.
"Kau tahu tak? Mak aku bangunkan syarikat besar tapi dirampas dengan dia dan adiknya?! Aku percayakan mereka tapi bukan Taehyung," Luhan berkata dengan emosi terbawa-bawa.
"Kau kenal Minhoo? Hahaha yalah, ayah kau kan? Kalau kau nak tahu..ayah kau bunuh mak kau sendiri! Hahaha..sebab apa, sebab mak aku dengan ayah kau tu pengkhianat, dan adik kau yg sakit tu, adik aku!" Seokjin terduduk mendengar penjelasan Luhan.
Air matanya berlinangan. Sebutir air mata terjatuh kemudian diikuti dengan yg lain.
"Jadi kau nak apa sekarang ni..mak aku mati..sebab mak kau!" Seokjin tidak mampu bangkit. Sakit hatinya datang semula, memikirkan adik-adiknya yg dijaga, ibunya yg melindunginya.
Sambung? Besok😚💞
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...