Paginya, selepas bersiap-siap mr.Kim dan anak-anaknya berjalan menuju alamat yg diberi oleh 2 org lelaki itu. Seokjin pasti Jisoo mesti merasa gugup dan takut.
Setelah sampai, mereka pergi ke pejabat CEO itu. Mengetuk pintu dan masuk. Alangkah handsome nya mamat kat depan mata Jisoo..
Dgn rambut menutup mata dan wajah yg tak kalah handsome dgn salah sorang member di BTS BTS.
"T-tuan, ini anak lelaki pertama saya Kim Seokjin, Kim Jirin dan anak bongsu saya Kim Jisoo..s-saya tahu tuan mungkin pelik. Tapi saya tak mampu untuk bayar hutang itu jadi saya tukar dgn dia,anak bongsu saya.."jelas mr.Kim. Seokjin ingin membantah tapi ditahan oleh Jisoo.
"Huh," hanya itu yg dikatakan oleh lelaki di depannya itu. Lelaki pendek berambut pink itu berbisik pada CEO tersebut.
"Ui, Tae? Aku tgk kau asyik sgt mandang si Seokjin tu?" Tanya lelaki pendek itu.
"aku nak dia." Hanya itu yg dikatakan oleh lelaki CEO yg bernama Kim Taehyung.
"Sayangnya, tuan kami tak berminat dgn anak bongsu tuan," jelas lelaki berambut pink atau bernama Park Jimin. Seokjin lega kerana adiknya tidak diambil.
"tuan kami mahukan kamu,Kim Seokjin." Sambungnya lagi. Menunjukkan jari kecilnya pada Seokjin.
Seokjin terpaku. Dia tak percaya apa yg didengarnya. Jisoo membantah, "tidak! Saya takkan bagi oppa saya pada kamu. Ambil saya tapi bukan oppa saya." Tegas Jisoo. Seokjin memandang lelaki CEO itu hanya duduk memandang Seokjin sejak mereka sampai.
"Jisoo!" Ayahnya menyampuk. Jisoo memasang wajah 'tak akan ayah' pada
mr.Kim. "Baiklah kalau begitu,hutang tetap hutang." Kata Kim Taehyung lagi. Si ayah terbeliak dan lantas berkata "tidak tuan. Anak sulung saya akan pergi dgn tuan. Tanpa bantahan."mr.Kim dgn yakin berkata. Jisoo mahu berkata lagi tapi dihalang oleh Seokjin. "Saya...setuju!" Kata Seokjin tekad.Dia juga tidak pasti dgn keputusannya. Dia tak nak tinggalkan adik² nya. Tapi demi kebaikan Jisoo dan Jirin.
Taehyung POV
Menarik aku suka dgn lelaki yg bernama Kim Seokjin ini. Sejak mereka dtg aku tak boleh alihkan pandangan aku dari dia. Aku tak kesah pasal anak bongsu tu sbb aku rasa lebih bagus aku ambil anak sulungnya tu. Aku rasa dia lgi muda dari aku kan? Nak saje aku terkam dia sekarang. Tapi tgk riak wajahnya yg takut dgn aku dan risau pasal adik nya, aku nak kacau dia dulu baru makan dia sikit-sikit. Macam manalah mukanya bila dia kat bawah aku? Kim Seokjin..End of Taehyung POV
"Baiklah, saya mahu anak sulung kau ini duduk sini dulu. Jgn risau dia akan balik ke rumah korang semula, ptg nnti. Seokjin. Esok pagi ada driver dtg ambik kau dri rumah. Jadi siap-siap lah." Kata penghujung Kim Taehyung aka CEO.
"Baliklah jaga Jirin ye.." kata Seokjin dgn suara manisnya pada Jisoo. "Oppa jaga diri tau. Kalau harimau tu kacau oppa bagi tahu adik. Jgn diam. Oppa i'll miss you. " Kata Jisoo dan ditarik oleh ayahnya. "Pastikan kau buat apa yg dia suruh. Aku tak nak disebabkan kau, aku susah. Faham?"kata mr.Kim pada anak sulungnya. Jin hanya sekadar mengangguk. Selepas membelai rambut Jirin, dan berkata selamat tinggal pada mereka bertiga. Seokjin mengeluh.
Seokjin dgn berani memandang lelaki bernama Taehyung itu. "Umur?" Tanya Kim Taehyung. Walaupun itu hanya tanya tapi suaranya gelap dan dalam. "D-dua pu-luh e-enam,t-tuan.."
Kata Seokjin terbata-bata. Lelaki bernama Taehyung mendekat pada Seokjin. Seokjin melihat sekeliling. 'rasanya ada lagi sorang. Lelaki rambut pink tu..hilang..' kata hati Seokjin."Ohh, kau lagi tua ya? Tapi tgk kau macam kau lagi muda pulak" kata CEO dgn suara dalamnya yg bagi Seokjin menakutkan. Seokjin mengundur. Manakala Taehyung mendekat. "Takut?" Tanya Taehyung. Dan akhirnya Seokjin bersandar di dinding. "Jgn risau, belum masanya aku makan kau lagi." Kata Taehyung semakin mendekat dan meletakkan kedua tangannya disisi Seokjin.
" Jgn salahkan aku kalau buat perkara yg kau tak jangkakan. Siapa suruh kau nampak menarik?" Kata Taehyung ditelinga Seokjin. 'menggigil? Hahaha kau takut ya?' kata Taehyung dihati. Seokjin sedang menggigil ketakutan. "Baby?" Panggil Taehyung semakin mendekat.
"L-lepaskan!" Seokjin menolak Taehyung kasar. "Diam!" Taehyung memarahi Seokjin. Seokjin diam. Dia takut hendak melawan. Entah apa yang (entah apa yg merasuki muu, okay sorry) Taehyung nak buat juga tak tahu.
Taehyung mengangkat dagu Seokjin yg dari tadi memandang lantai dgn dua jarinya (ayo kita goyang dua jari! Sambung guys) . Mata Seokjin berair. Ingin saja Seokjin melarikan diri daripada lelaki di depannya.
Huhuhu, penat
Jgn lupa tekan bintangnya
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...