Seokjin POV
Aku dan Taehyung telah tinggal bersama selama seminggu. Aku tahu sangat perangai dia macam mana, apa makanan kesukaan dia, apa yg buat dua suka dan apa yg dia tak suka.Dia bayar aku bila dia cium aku. Sebenarnya aku juga tak larang dia nk cium aku..
Aku tak nak tinggalkan dia..
Kim Taehyung lelaki yg dingin dan kering, itu dulu sewaktu aku mula-mula jumpa dia tapi sekarang dia 100% berubah.
Dia berubah sebab aku, sekarang dia lemah lembut,penuh dgn kasih syg, dan pengertian.
Jika satu hari nanti aku dah berjaya kumpul 1 juta, adakah aku akan tinggalkan dia?
End of Seokjin POV
Seokjin terfikir dikatilnya sambil makan strawberi segar di meja. Kini Seokjin makan strawberi bersama coklat, begitu juga Taehyung.
Seokjin keluar dari bilik dan pergi ke perpustakaan untuk mencari Taehyung kerana ingin mengajaknya berjumpa keluarganya. Dalam seminggu itu, Seokjin hanya berjumpa 3 kali dengan keluarganya.
"Taehyungie?" Seokjin masuk ke perpustakaan besar itu. "Seokjin hyung? Wae?" Taehyung menyahut meletakkan buku dia bawah. Seokjin tersenyum dan duduk berdepan dgn Taehyung.
"Enn, boleh tak ptg nnti kita pergi rumah ayah? Hyung rindu mereka lah..please" Seokjin meminta dgn mata mengharap. Taehyung pula tak berani menolak jika Seokjinnya meminta dgn pupy eyes.
"Gumawo Taehyungie, sekarang pagi lagi..boleh tak hyung nak siram bunga kat belakang?" Seokjin bertanya. Lantas Taehyung bangun mencegah. "No! Terakhir kali hyung buat, hyung yg jatuh tergelincir smpai kaki bengkak. Kaki baru saja baik kan? Tak boleh." Kata Taehyung tegas.
3 hari yg lepas Seokjin menyiram bunga di halaman belakang sehingga dia tergelincir dan jatuh. Nasib baik Taehyung lalu belakang dan nmpk Seokjin menangis kerana kakinya bengkak.
"Tapi,.."
"No!"
"Taehyungie.."
"No!"
"Tae?."
"No!"
Seokjin mengalah, "okay.." Seokjin berkata lemah. Taehyung tertawa kecil dan menarik Seokjin kedalaman pelukannya. "Hyung tahukan saya risau, jgn melawan kalau saya kata. Saya paling tak suka bila org tak dengar ckp saya. Faham?" Taehyung bertanya dengan suara selembut yg boleh.
Seokjin menganggukkan kepalanya. Seokjin berjengket dan meletakkan bibir kissable nya pada bibir Taehyung. Taehyung membalas ciumannya. Dan Taehyung terasa ada yg bangun segera menolak Seokjin. "Wae?" Seokjin bertanya.
"Pergilah, masuk bilik hyung,sekarang," ucap Taehyung membelakangkan Seokjin. "Dae.." Seokjin dgn malas keluar, padahal dia nak duduk dgn Taehyung.
Setelah Seokjin mengambil strawberi di peti ais dan coklat, dia naik ke bilik. "Selalu je macam ni! Malam tadi peluk dia saja, dah halau aku balik bilik. apa masalah dia? Kalau ada masalah aku boleh tolong."Seokjin berkata dengan marahnya. Apabila dia sudah masuk ke biliknya, dia mengambil telefon pintar yang dibelikan oleh Taehyung.
Menekan nombor yg hendak dia telefon. Jimin saja yg boleh menolongnya saat ini. Dan diangkat oleh Jungkook.
"Hyung?" Jungkook berkata didalam talian.
"Uh, mna Jimin?" Tanya Seokjin menggaru kepalanya, bingung.
"Ada di bawah saya hyung," kata Jungkook. Dan benar Jimin berada di bawahnya.
Seokjin terhenti pembicaraan apabila mendengar suara Jimin mendesah. Dan tahu lah Seokjin mereka sedang berhubungan di pagi hari yg cerah.
"Err, kalau macam tu, cepat habiskan nnti dah siap call hyung, bye!" Kata Seokjin laju dan menekan butang merah iaitu mematikan talian.
"Oh, my, God! Telinga ku, minda ku dan mungkin badan aku akan jadi kotor bila duduk sini lama-lama!" Seokjin menutup mukanya dengan bantal.
Di apartment Jikook
"Ahh, Jungkook..s-stop..kita kena berhenti ahh," Jimin berkata menahan suaranya manakala Jungkook dgn smirk di wajah tampannya. "Of course, kita..ada benda nak bincang pasal kita." Kata Jungkook dan mula melepaskan Jimin. Jimin terbaring di katilnya dengan pakaian separuh. Iaitu hanya baju kemejanya yg terbuka beberapa butang dan tanpa seluar. (harap faham😉)
Jungkook pula bangun dari tempatnya dan memakai semula bajunya dan seluarnya yg berada di lantai. Jimin perlahan-lahan bangun dari tempatnya dan mengelap air matanya. Jungkook juga membantu Jimin memakaikan pakaian dan membantu Jimin membersihkan badannya.
🍫
🍓"So, hyung?" Jungkook mulakan pembicaraan. "D-dae?" Suara Jimin tersangkut seketika kerana aktiviti mereka tadi. "Kita akan berkahwin pada 2 bulan lagi," kata Jungkook tenang. "No, kita dah janji yang a-akan berkahwin bila Seokjin hyung dan Taehyung menjadi p-pasangan.." Jimin membantah.
"Saya tahu hyung. Apa hyung suka tengok saya cemburu bila hyung dekat dgn org lain, dan diakhiri dgn hukuman saya? Huh?" Jungkook berkata tegas. Jimin menggeleng.
"Saya tak suka orang lain dekat dengan hyung, mereka tu melampau!" Jungkook berkata dgn marah. "Kookie, kamu tahu kan hyung ada byk kawan, mereka semua kawan s-saja. Kenapa kamu tak boleh faham?" Jimin pula berkata dgn marah.
"Kalau kawan tak ada smpai peluk macam tu hyung," Jungkook pula melawan. "Habis, kamu dan Lisa? Bahkan berciuman kan? Kalau kamu cemburu dengan saya, apa lagi saya waktu kamu berciuman dgn org lain sedang kan kita dah tunang?! Hyung cuba fikir positif sbb hyung taknak hubungan kita makin teruk, tapi kamu sendiri tak boleh bagi k-kerjasama...macam mana hubungan ni boleh jalan dgn baik, Jungkook?" Jimin menunjukkan wajah kecewanya pada tunangnya bernama Jungkook, lelaki manis dan lembut telah berubah menjadi posesif.
"Hyung, tak faham sbb apa.." Jungkook memandang bawah menyembunyikan wajah bersalahnya serta kesedihannya. "Kalau macam tu, kamu juga tak faham sbb apa hyung buat macam tu. Sekurang-kurangnya hyung fikir kamu sebelum buat Jungkook. Hyung.. kecewa dgn kamu," Jimin berlalu pergi ke biliknya ingin menenangkan diri.
Sebenarnya, i make this story cuz i'm bored, dan tak tahu pula ada yg suka🤗
Thx Yall
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...