kebenaran 2

293 27 2
                                    

Sahabat yg sentiasa bersama iaitu Maria dan Seokmin, berumur 18 tahun bekerja bersama dan sering bersama.

Mereka berjanji akan tetap bersama dan sentiasa ada sesamanya.

Seokmin remaja cantik dan manis, Maria remaja yg hidup senang tetapi, keluarganya tak pernah menganggapnya keluarga.

Seokmin yg menganggap Maria adiknya sendiri dan melindungi Maria.

Seokmin, tidak mempunyai keluarga lagi, kerana itu, dia berharap dia akan memberi keturunan kepada keluarganya yg telah meninggal dunia.

Minhoo remaja popular di universiti dekat dengan tempat kerja Maria dan Seokmin, Minhoo selalu singgah ke cafe tempat mereka kerja dan menjadi pelanggan setia.

Kerana perasaan sukanya terhadap Seokmin, dia berani menyatakan pada Seokmin tetapi. Maria cemburu dengan Seokmin yg sering mendapat apa yg Maria suka.

Sejak Minhoo pertama kali datang, Maria sudah mengaku menyukai Minhoo pada Seokmin. Dan Seokmin juga berjanji akan membantu sahabatnya.

Tetapi Minhoo jatuh cinta pada Seokmin. Maria membenarkan Seokmin mengambil Minhoo, tetapi tidak membenarkan Minhoo mengambil Seokmin.

Maria menjadi kekasih simpanan minhoo tanpa diketahui oleh Seokmin.

Mereka bertiga keluar bersama tanpa Seokmin berasa curiga. Sampai masa menjadi tunggang langgang,

Persahabatan mereka hampir hancur ketika, Maria mengaku bahawa Maria ada hubungan gelap dengan Minhoo. Semestinya Seokmin kecewa dengan sikap sahabatnya.

Kepercayaan yg mereka bina hancur begitu saja.

Maria, akhirnya dihalau dari Korea kerana ayahnya yg tak mahukan Maria lagi. Maria di hantar ke England dan menyuruh Maria meneruskan kerjanya disana.

Sedangkan Seokmin dan Minhoo, mereka berjumpa dan bersama semula. Sehinggalah, mereka berkahwin dan mendapat Seokjin.

Rupanya, Maria berkahwin lain di England dan mempunyai anak lelaki yg bernama Luhan.

Luhan tak dianggap anak oleh Maria, kerana anak itu anak luar nikah dengan suaminya. Akhirnya Maria membunuh suaminya sendiri.

Maria balik ke Korea dan berjumpa dengan Minhoo. Mereka berhubungan lagi.

Sehinggalah Jirin lahir dan. Jirin anak Minhoo dan Maria. Seokmin dapat tahu lagi suaminya menipu, dengan itu dia keluar dari rumah bersama Seokjin yg berumur 10 tahun dan Jisoo masih berumur 3 tahun menaiki kereta.

Saat itu juga, kereta mereka terbabas terlanggar pokok kerana ada kereta yg menghalang. Untungnya, Seokjin dan Jisoo selamat.

Seokmin sepatutnya mati, tapi tidak. Dia dibunuh terus oleh suaminya dan sahabatnya. Dia ketawa sehinggalah Seokjin sendiri nampak ibunya mati ditangan seorang makcik. Bahkan sewaktu itu juga dia ternampak seorang bayi perempuan menangis di kereta yg dipandu sipelangar.

Seokjin tidak tahu untuk berbuat apa. Dia takut, melihat ibunya dipukul dikepala dengan batu oleh seorang makcik. Dan ayahnya ketawa gembira sambil memegang bahu wanita itu.

"A-ayah?..i-ibu?.." panggil Seokjin datang meratah ibunya. Si ibu yg separuh sedar membuka tangani untuk memeluk Seokjin buat kali terakhir.

Seokjin jatuh lemah didalam pelukan ibunya. Terasa saat kepalanya dipukul dengan objek keras. Sayup-sayup mendengar suara ibunya membisikkan sesuatu.

"Jaga adik kamu..Kim Seokjin.."

🍫
🍓

Seokjin tersedar di hospital. Ingatannya kabur. Melihat sekeliling hanyalah ayahnya yg sedang melihat kearah tingkap. Satu yg dia tidak ingat. Siapa dirinya sendiri.

Seokjin mengalami penyakit lupa ingatan dan mungkin ingatannya akan kembali tetapi mengambil masa yg lama. Sejak itu Seokjin hidup dengan 2 orang adiknya iaitu Jirin dan Jisoo. Dan menganggap ibunya meninggal kerana kemalangan jalan raya tanpa mengetahui hal sebenar.

Di Daegu

Semenjak kejadian sahabatnya meninggal dunia, Maria pindah ke Daegu bersama anaknya yg lelaki. Anak lelakinya tak pernah tahu bahawa dia ada adik lain.

Maria, menghidap penyakit mental yg lebih kurang sama dengan Jirin. Maria dia lupa dan ingat semula.

Berada saja di Daegu, mengetahui anak lelakinya jatuh hati dengan si kembar jiran mereka.

Maria membantu anaknya untuk mengambil hati ibubapa mereka. Tetapi, apabila V dah setuju dengan permintaan mereka. Ibu bapa kembar itu membantah permintaan Maria tentang pertunangan Luhan.

Kerana sayang akan anaknya itu, Maria bahkan membunuh keluarga bahagia itu hanya kerana mereka menolak.

Sementara Taehyung dan V berganti-ganti tempat, Taehyung tak sengaja mendengar perbualan tentang keluarganya dan keluarga bernama Minhoo.

Taehyung tak menyangka makcik yg disayangi itu jahat. Sama seperti anaknya.

Taehyung membuat rancang dan mencungkil kebenaran dengan itu memancing Minhoo dan memberi tahu kembarnya tentang kebenaran sebenar.

Taehyung dan V berancang untuk merampas semula syarikat ibu ayahnya dan mengambil harta Maria dan Luhan. Saat mereka tahu, Seokjin mula mengesyaki mereka, mereka membiarkan Seokjin mencari kebenaran sendiri kerana suatu hari Seokjin mungkin tidak akan percaya kebenarannya.

🍫
🍓

"Seokjin, walau kamu benci seseorang itu sekalipun. Belajarlah untuk memaafkan..ibu yakin...walau sesakit mana pun..kamu tetap akan memaafkannya..walaupun dia adalah org yg kamu plg percaya.."

"Taehyung, V ibu pergi kerja. V jaga adik dan adik jgn susahkan abg..ayah dan ibu pergi dulu sayang,"

"Abang..hiks, ayah..ibu..hiks..kenapa?..ayah dan ibu.. tinggalkan kita?!..hiks..abang jangan tinggalkan Tae.."

"Ingat! Walau apapun yg terjadi aku akan jaga kau, Tae. Ingat janji kita pada ibu dan ayah,"

"Aku takkan lepaskan kau,V! Ingat kau aku punya! Bukan sesiapa, Kim Taehyung! Kau tak boleh halang aku,"

"Kim Seokjin, Kim Jirin dan Kim Jisoo..Minhoo, aku dah lama tak jumpa kau. Aku bodoh sebab bunuh Seokmin saja,"

"Kita akan lindungi orang yg kita sayang..Jimin, janji lah. Kita akan berjaya. "

"Jungkook..hyung janji,"

Boo👎 or good👍

Comment 😊

-yana-

coklat strawberi (malay) Taejin .End.Where stories live. Discover now