"ughh, Seokjin hyung?.." Taehyung sedar-sedar sudah ada di hospital. Memanggil nama Seokjin berkali-kali.
Pintu bilik dibuka menunjukkan seorang lelaki membawa buah tangan.
Taehyung menunjukkan wajah sedih. "yah! Hyung kau yg jenguk tak cakap selamat datang pun! Pabo!" Taehyung mendapat ketukan di kepala.
"Aww, mianhe. Hehehe.." Taehyung menunjukkan senyum kotaknya. V rindu dengan senyuman adiknya itu. V duduk disebelah katil adiknya.
"Macam mana okay ke?" Bertanya datar. "nampak okay ke sekarang? Pabo!" Kini V pula mendapat ketukan di kepala.
"Tak hormat yg lebih tua huh?" V memarahi Taehyung. Taehyung menjelirkan lidahnya.
"Jarak berapa minit je, hahaha," Taehyung mengetawai V yg mukanya 'malas nak layan'.
"Hyung~ mana Seokjin hyung?" Taehyung menunduk dan membuat muka sedih. Wajah datar V bertukar dengan wajah kesian.
"Nanti dia datang lah, nak makan ke? Biar hyung kupas kulitnya," V memujuk. Taehyung hanya mengangguk comel. V yg tak tahan hanya mengusap rambut Taehyung. Mereka kadang-kadang baik kadang-kadang berperang tak ingat dunia.
Walau mereka bergaduh pasal apa-apa sekalipun V yg akan mengalah. Kerana dia dah berjanji pada ibu ayahnya akan menjaga adiknya.
"Sekarang aku menyesal manjakan harimau ni sangat," gumam V sambil mengupas kulit Apel.
Setelah memotong Apel itu ke bahagian lebih kecil, V memberi Apel itu pada siadik yg baru sedar dari tidurnya sejak semalam.
"Makan perlahan-lahan," ucap V. Taehyung mengangguk.
"Hyung, Luhan sekarang macam mana?" Taehyung bertanya. V hanya menghembus nafas berat.
"Selepas dia dapat tembakan dari Seokjin hyung, polis datang. Eomma call polis lepas dia tahu kamu lari cari Seokjin. Dan kebetulan hyung kat Seoul sekali jenguk kamu. Haihh, susah betul jaga adik yg dah besar," V memukul dahinya sendiri.
Taehyung hanya menundukkan wajahnya bersalah.
"Mianhe hyung..Luhan, sahabat kita. Kita patut berterima kasih padanya. Aku yakin. Dia akan berubah kerana dia mahu membesarkan Jirin," jawab Taehyung.
"Eum, jangan risau dia cuma terluka dan hilang darah saja, lepas dia dah sembuh. Kita masukkan di ke penjara. Pasal Jimin dan Jungkook..Jimin luka kecil, Jungkook pengsan berat sebab kepalanya di ketuk batu," terang V.
"Hello?" Panggil orang diluar. V dan Taehyung mengenali Suara itu.
"Hey, guys!" Si Sunshine siapa lagi kalau bukan Hoseok aka Jhope!
"Hyung! Suga hyung! Lamanya bercuti sampai tak ingat kami pun," marah Taehyung.
Suga masuk bersama Jhope. "ni, ada buah tangan untuk kau," ucap Jhope memberi sebakul buah pada V.
"Gumawo hyung," ucap Taehyung. Suga berdiri di sebelah kiri Taehyung dan Jhope merangkul pinggang Suga membuatkan yg pendek itu blushing.
"Ekhem, cuti tu tak cukup ke?" Kata V. V bukan belok dia lurus. Straight. Taehyung belok kerana tarikan terhadap Seokjin, of course.
"Taehyung oppa!" Jisoo menerobos masuk dan membungkuk hormat pada tetamu yg datang. Kemudian matanya tertumpu pada seorang lelaki yg berwajah sama dengan lelaki yg berada di atas katil.
"V oppa?" Tanyanya. V mengangguk. Jisoo juga mengangguk sebagai jawapan. Kemudian, suasana menjadi senyap sejak Jisoo datang.
Taehyung yg menangkap apa yg terjadi tersenyum nakal pada abangnya. Mmg abangnya tak boleh tolak persona seorang anak Kim. Semua cantik dan manis.
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...