Taehyung masih lagi di Daegu, Korea. Semalam baru sahaja tiba disana dan seperti malam tadi dia akan berusaha memujuk Luhan untuk memberi abangnya masa.
Pagi telah tiba, mendengar bunyi siulan dari luar. Luhan menyediakan sarapan untuk tunangnya, akhirnya Taehyung turun dari tangga dan duduk di kerusi berdepan dengan Luhan.
"Sayang, I have good news.." Taehyung memulakan pembicaraan. Luhan pula duduk dihadapan Taehyung dengan selesa dan memberikan fokus pada lelaki yg berada didepan matanya itu.
"we're getting married in 2 months, honey. so be prepared," Taehyung menghirup teh yg dibuat oleh bakal abg iparnya itu.
Si Luhan memandang Taehyung tak percaya. "what? 2 months?! Lamanya.. V, kita kenal dari kecik tahu tak. Kita sepatutnya kawin 3 hari yg lepas!" Luhan berhenti memarahi Taehyung apabila Taehyung menatap tajam Luhan.
"Sepatutnya I nak bagi 3 bulan kat you, tapi sebab kebelakangan ni you bersikap baik..so, I kurangkan 1 bulan. Patutkah I tukar?" Taehyung menatap Luhan didepanya dan meletakkan cawan yg dari tadi dia pegang.
"Tapi..serius lah? Lama tu..mommy banyak kali tanya I, bila nak kawin. All my friends are married, but me? Just get engaged .." Luhan mengeluarkan semua perkara yg dipendam.
"I know babe, tapi..you pun kena faham I juga," ucap Taehyung. Luhan hanya mengangguk mengalah.
"Eumm," jawab Luhan dan mula makan pancake yg dimasak sendiri. Taehyung hanya senyum kemenangan.
🍫
🍓"Hyung, pergi kerja dulu. Tengahari nnti saya balik, kita makan luar okeyhh?" V mengusap kepala Seokjin, dan Seokjin tersenyum gembira.
"Dae, kerja baik-baik tau." Seokjin berkata semangat untuk V. V mengangguk dan keluar dari bilik itu. Setelah pemergian V, Seokjin duduk di katil dan membuka telefonnya untuk membaca novel. Semestinya dengan coklat strawberi disamping.
Sementara V berada di kereta menelefon adiknya ingin menanyakan tentang yg dibincangkan malam tadi. Dengan 5 deringan, panggilan V diangkat.
"Hello? Macam mana?"
"Hello, Taehyung?"
"Uhhh, Luhan..mana abang aku?"
"Kat atas, wae?*
"Takde apa..saja tanya khabar,"
"Oh, okay. Kau ada nak ckp apa-apa kat dia ke? Aku boleh tolong sampaikan.."
"Kenapa macam sedih saja?"
"Haihh, dia tunda perkahwinan lagi..kali ni 2 bulan,..susah lah ckp dengan abang kau,"
V menutup mulutnya bertahan untuk tidak menjerit gembira.
"Uh, tulah..aku pun tak boleh buat apa. Okaylah aku nak letak dulu. Sampai kan kat V yg aku akan hantar gambar malam nnti. Bye!"
Tut
Telefon ditutup. V menjerit kecil didalam kereta. Sekarang yg patut dia lakukan adalah, mendapatkan 55% dari syarikat yg dia akan kerjasama. Kerana apa? Syarikat di England situ adalah syarikat auntie Maria.
Auntie Maria adalah ibu kepada Luhan. Semenjak mereka berdua dijaga olehnya, V selalu dimanjakan tetapi berlainan dengan Taehyung. Dia dijadikan pembantu dan menyuruhnya melakukan semua pekerjaan rumah. Kerana itu, V berganti tempat dengan Taehyung supaya adiknya tidak bersedih.
"Masa untuk balas dendam Maria, setelah apa yg kau buat dekat adik aku dan keluarga aku,"
Vroom
Kereta yg dipandu V hilang dari perkarangan hotel itu.
🍫
🍓"Sayang?" Taehyung turun semula setelah mengambil tali lehernya dibiliknya.
Luhan yg dipanggil menoleh pada Taehyung yg memandangnya tertanya-tanya. Luhan yg faham dengan pandangannya itu menerangkan situasi.
"Tadi Taehyung call, dia kata malam nanti gambar dia hantar. Gambar apa?" Luhan pula bertanya.
Taehyung mendekat pada Luhan dan mengambil telefonnya semula. Taehyung pula mendengus perlahan dan memandang Luhan semula.
"Gambar jadual, kenapa? Dan ada benda I nak cakap sikit. Duduk," Luhan duduk di kerusi dapur itu dan menghadap Taehyung.
Taehyung juga mengambil tempat di depan lelaki manis itu. "you ada hantar budak you ke Korea ke? Serang kumpulan Taehyung? Why you do that?" Tanya Taehyung.
Luhan mendengar itu hanya menunduk. "I tak nak kalah dengan dia. You tahu tak? Kumpulan dia kuat sangat? Budak I banyak mati. Sebab JK dan Jimin lah tu," adu Luhan.
Luhan cemburu dengan kumpulan Taehyung yg merupakan mafia terbesar dan sengaja menghantar beberapa budak nya untuk menyerang markas mereka.
"Luhan, sekali lagi I tahu pasal ni. I tak segan-segan nak tunda perkahwinan ni," Taehyung bangun dari tempatnya dan bergerak ke depan pintu untuk menguruskan kerja milik V.
Luhan pula hanya tunduk bersalah. "i'm sorry V," ucap Luhan perlahan. Dia bersalah kerana menghantar beberapa budak nya menyerang markas bakal adik iparnya sendiri.
"I pergi kerja dulu, hati-hati duduk rumah," ucap Taehyung dan bergerak ke keretanya.
Luhan yg masih duduk masih sibuk terfikir.
Terfikir apa?
Memikirkan lelaki yg tadinya mengucapkan perkataan pergi dan hati-hati. Selama ini V yg dikenalinya tidak seperti itu, dia bersifat sangat dingin dan pergi kerja tanpa mengucapkan apa-apa.
Mungkin esok pagi I tak update😫 .Because my teacher already made the study schedule at home, sorry.
Maybe every evening or night I'll update. Bye, good night😘💞
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanficKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...