Mereka Smpai semula di syarikat besar milik Kim Taehyung. Mereka menuju ke pejabat Taehyung. Mereka dijemput oleh 2 org lelaki yg handsome. Setelah Smpai di pejabat Taehyung sibuk dgn kerja dia. Dan Taehyung mengarahkan Jimin untuk temankan Seokjin. Mereka ke perpustakaan,taman dan kantin.
Mereka berada di perpustakaan ke2. "Perpustakaan kat sini ada 3. Ini salah satunya. Perpustakaan ketiga adalah untuk yg berpangkat tinggi saja. Yg ini adalah perpustakaan untuk pekerjaan dan yg tadi untuk org awam." Terang Jimin lelaki yg comel dan pendek. "Ohh..ehmm, saya nak tanya umur kamu berapa?" Tanya Seokjin matanya fokus pada rak-rak buku. "24 tahun. Saya sebaya Taehyung, saya yakin awak lgi muda." Kata Jimin dgn keyakinan. Seokjin ketawa kecil.
"Saya ialah Hyung disini. Saya 26, panggil Hyung saja," kata Seokjin. Jimin terkejut tak percaya. Yalah Seokjin manis, cantik, kulit bersih dan comel. Tapi tak secantik Jimin. "lelaki yg lagi satu tu siapa?" Tanya Seokjin mengambil salah satu buku di rak yg besar. "I-itu boyfriend saya,hyung. Namanya Jeon Jungkook." Jawab Jimin. Pipinya memerah kerana malu.
"Wow. Untunglah dpt boyfriend handsome. Mesti ramai yg cuba rebut diakan? Mesti hubungan korang selalu diganggu dan ada org ketiga." Seokjin berkata meletakkan semula buku yg dibaca tadi. "Ya. Susah nak dpt kan dia. Tapi saya tak minta pun nak ada bf handsome. Saya jumpa dia 5 tahun lepas. Saya 17 dia pulak 15. Bila saya umur 19 saya kerja dan dia pula dah minta couple. Saya terima. Bila dia dah 18, dia kerja dgn Taehyung. Kami jadi makin rapat dan happy. Jungkook pula tak pernah nak sakitkan hati saya. Saya percaya dia dan dia pun percaya saya. Dulu saya pernah minta putus, sbb dia muda 2 tahun dgn saya. Dia muda dan dia mungkin akan dapat lebih baik dari saya. Tapi dia kata saya lah yg lebih baik tu, saya jadi tak Smpai hati nak putus. Saya cintakan dia." Jelas Jimin.
Panjang lebar penjelasannya itu hanya anggukan diterima. "Hyung, hyung pernah bercinta?" Tanya Jimin pula. Mereka berjalan kearah meja berdekatan dan sambung bersembang. "Tak pernah. Hyung taknak bercinta. Sbb hati hyung masih belum terbuka. Hyung takut patah hati." Seokjin menjawab. Bunyi telefon Jimin mengganggu. Jimin menjawab. "Okay...baik..bye," hanya itu dijawab oleh Jimin di telefon.
"Hyung, mari saya hantar ke pejabat Taehyung. Saya diarahkan untuk pergi ke suatu tempat dgn Jungkook," Jimin dan Seokjin bergerak ke pejabat.
Sesampai di pejabat Taehyung, Seokjin melihat jam sudah pukul 3 ptg. Seokjin ingin bertanya pada Taehyung bila dia boleh balik tapi mencari di pejabatnya tidak ada orangnya. Seokjin pun hanya berjalan-jalan sekeliling pejabat besar milik Taehyung. Melihat kerja Taehyung dan koleksi Taehyung.
Seokjin penat jadi dia duduk di sofa empuk berdekatan dgn meja Taehyung. Tanpa disedari dia tertidur dalam keadaan duduk.
Taehyung POV
Aku ternampak seorang lelaki manis sedang tidur
Aku berjalan dekat dgn dia dan tgk dia dari dekat. Dia cantik macam perempuan. Pipinya tembam. Aku nak saja cium dia terus tapi mana boleh ambil kesempatan masa dia tengah tido. Cium dia bila dia dan sedar tapi bukan sekarang.Aku pun berjalan ke meja aku buat kerja. Entah mana budak dua ekor tu dari tadi cari tak jumpa. Adalah tu 'projek' nya.
End of Taehyung POV
Di sebuah taman Indahpura
"Jungkook?" Panggil lelaki manis ditempat yg indah itu. Dia tertanya knp lelaki itu memanggilnya untuk datang ke situ. Di panggil namanya juga tidak muncul kan diri.
Tak lama selepas itu, muncullah orang yg handsome ditunggunya
Lelaki itu kelihatan gelisah. Lelaki manis berambut pink itu menghampiri lelaki yg handsome bernama Jungkook itu. Jeon Jungkook memegang tangan kecil milik lelaki manis itu dan berkata "hyung. Saya, hyung dan kita menjalani kehidupan dewasa bersama,kerja dan kasih sayang berserta dgn cinta. Hidup saya tak ada yang kurang semenjak berjumpa dengan hyung. Malah kurang jika hyung tidak ada. Hidup Saya tak cerah tanpa senyum hyung. Saya nak setiap pagi jumpa hyung malam peluk hyung dan hanya hyung. Saya Jeon Jungkook takkan boleh hidup tanpa hyung dan."
Kata itu terhenti dan Jungkook menurunkan badannya sambil memegang kotak kecil yg terbuka menunjukkan sepasang cincin. "Park Jimin. Sudikah menjadi suami saya? Saya tak cukup hanya menjadi kekasih jadi saya ingin kamu menjadi milik saya. Hanya saya." Jimin, lelaki manis berambut pink itu terkejut. Dia menangis. Gembira atau terharu juga tak tahu.
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...