2 jam kemudian Seokjin terbangun tapi dia sudah berada di katilnya. Nampaknya dia tertidur kerana kepenatan menangis.
Klek
Pintu biliknya terbuka, Seokjin terus pura-pura tidur. Orang yg membuka pintu masuk dan meletakkan sepinggan strawberi di meja. Orang itu mengusap lembut rambut Seokjin. Seokjin pula merasa hangat tangan besar itu mendarat dia kepalanya. Dia selesa.
Setelah itu org itu bangun dan berbisik kata "mianhe.." dan beredar. Setelah mendengar pintu tertutup Seokjin bangun perlahan-lahan dan memegang dadanya. Jantungnya berdegup kencang seketika. Wajahnya memanas kerana perbuatan orang tadi. Orang yang telah menciumnya 2 kali dan membayarnya.
Terasa gembira sehinggakan tercipta senyuman manis di bibir Seokjin. Dia makan strawberi yg ada di sebelahnya itu. Dia makan 1, 2 , 3 dan lagi. Seokjin terhenti sejenak melihat cek yang ada di mejanya. Dia menghela nafasnya dan menyimpan cek itu di laci bawah sekali.
"Adik.." kata Seokjin perlahan. "Oppa rasa..oppa selesa dgn dia..hehehe.." kata Seokjin tersenyum seperti budak mendapat gula-gula. Dia lantas memakan strawberi yg segar dia atas mejanya. Dia seperti lupa apa yg terjadi pagi tadi. Setelah makan strawberi dia melihat jam sudah pukul 10. Seokjin bangun dan mengangkat pinggannya dan keluar perlahan-lahan dari biliknya.
Bersembunyi dari Taehyung dan mengikut perasaan Seokjin Taehyung sedang berada di bilik. Seokjin perlahan-lahan turun tangga dan menghantar pinggannya yg kosong ke sinki cantik didalam dapur. Seokjin mencuci pinggannya.
Hampir siap membasuh, terasa tangan besar melingkari pinggangnya dan sebuah wajah merehatkan di bahu lebar Seokjin. Seokjin terdiam, selalunya Jisoo saja yg akan melakukannya pada Seokjin namun sekarang ialah... Taehyung!
Muka Seokjin memerah, jantungnya berdebar-debar. "Hyung..mianhe.." kata Taehyung lebih ikhlas, suaranya terdengar suara ikhlas dan menyesal. Seokjin diam entah kenapa dia terasa ingin pengsan dgn perbuatan Taehyung. "Hyung?" Taehyung memanggil.
"D-dae?" Seokjin menjawab perlahan. Taehyung melepaskan pelukannya dan sejenak Seokjin terasa hampa apabila Taehyung mengalihkan tangannya yg hangat. Taehyung memegang kedua bahu Seokjin dan mengalihkan badan Seokjin menghadap Taehyung.
"Hyung?" Taehyung memanggil lagi, suaranya lembut dan penuh perhatian, sebentar kemudian terasa lagi bibir hangat Taehyung tersangkut di bibir Seokjin. Seokjin terdiam, pipinya memerah, kerana ciuman itu ciuman lembut, hangat dan bukan seperti sebelumnya iaitu ciuman paksa.
Seokjin.. menyukainya, Taehyung melepaskan ciumannya sendiri dan memeluk badan Seokjin. Seokjin menyembunyikan wajahnya di dada Taehyung. "Kalau hyung tak suka, hyung boleh tolak. Jgn paksa diri.." kata Taehyung, Seokjin tak percaya. Mana Taehyung yg kasar dan tak berperasaan tu? Atau Taehyung didepan nya ini demam? Tak betul ke? Macam-macam pertanyaan Seokjin dihati.
"Saya okay hyung, tak demam. Mental pun okay lagi," kata Taehyung. Seokjin terdiam sejenak menyembunyikan wajah bersalahnya. Macam mana dia boleh baca fikiran Seokjin sekarang ni? Rahsia..
"T-tuan..saya Mmg disini untuk bayar hutang ayah saya kan? Saya dah mengalah..buat lah apa yg tuan mahu, asalkan cepat hutang tu dibayar.." kata Seokjin. Mendengar kata-kata dari si manis, Taehyung melepaskan pelukannya dan memegang kedua tangan kecil Seokjin.
"Hyung..jgn panggil saya tuan, hyung yg tua saya taknak jadi tua! Hehehe,"kata Taehyung bergurau. Seokjin memukul lembut bahu Taehyung. Taehyung menunjukkan senyuman berbentuk box pada si kecil Seokjin.
Seokjin memandang lantai, entah kenapa suasana menjadi hening. "Taehyung?" Panggil Seokjin manja. "Humm?" Sahut yg muda. "Peluk?" Tanya Seokjin matanya masih dilantai. "Haha, of course hyung." Taehyung membuka tangannya lebar memberi ruang untuk Seokjin memeluknya. Seokjin lantas memeluk Taehyung.
Membenamkan mukanya di dada tegap milik Taehyung. "Hyung.."panggil Taehyung sambil membelai rambut Seokjin. "Humm?" Sahut Seokjin. "Mianhe.." kata Taehyung sebelum meletakkan mukanya di leher hangat Seokjin.
Di apartment Jikook
"Hyung? Saya ada bawakan ice creamy vanilla untuk hyung," kata Jungkook mengetuk pintu bilik Jimin.
Klik
Pintuk terbuka, melihatkan Jimin baru bangun tidur dengan rambut yg serabai, baju lebar dan menampakkan bahu putihnya, dengan seluar pendek memperlihatkan paha cantik si cantik Jimin. Jungkook mengalihkan pandangannya ke tempat lain dan menahan air liurnya. "gumawo Kookie." Kata Jimin dan mengambil ice cream yg dibawa oleh kekasihnya.
"Enn, cepat makan..nnti saya ada nak bincang pasal pertunangan kita dan seterusnya..saranghae hyung," kata Jungkook mencium pipi tembam sang kekasihnya Jimin. Jimin ketawa kecil dia mengangguk dan menutup pintu. Hatinya bahagia bersama Jungkook iaitu bakal suaminya.
🍫
🍓"Hyung pasal kita, saya nak bagitahu Taehyung dan Seokjin hyung pasal kita dah bertunang. Kesian mereka tak tahu lagi." Kata Jungkook membuat wajah arnab nya yg cute. Jimin ketawa dan mengangguk. Asalnya Jimin mahu buat kejutan tapi tunangnya tak sabar ya di iya kan sajalah.
"Okay, dan perkahwinan kita eomma Jungkook dah kata ikut keputusan baby, baby rasa macam mana?" Tanya Jungkook memanggil Jimin baby. Jimin membuat muka geli yg bagi Jungkook comel. "Umm..sabar lah, hyung baru nak rasa jadi tunang orang. Hyung tahu! Kita akan berkahwin bila Seokjin hyung dah habis bayar hutang Taehyungie. Macam mana?" Tanya Jimin, excited.
"Emm..mna boleh..mna tahu ambil masa 1 tahun? Kookie nak dgn baby secepat yg boleh..dan-" tak sempat Jungkook menghabiskan ayatnya, Jimin memandang Jungkook dgn mata yg berair. "Alolo, okay..kita tunggu Seokjin hyung ya? Jgn menangis..nnti hati Kookie pun sakit..mianhe baby eh hyung.." kata Jungkook memeluk Jimin seperti memeluk patung.
"O-okay.." kata Jimin. Padahal mata Jimin termasuk habuk tapi tak tahu pulak Jungkook berfikir yg lain. Tapi tak pelah.
"Nnti Hoseok hyung dtg dgn kekasihnya. Katanya dia nak keluar dari Korea pergi mna tah, bercuti kut." Kata Jungkook. "Jadi baby jgn cantik-cantik sgt, pakai baju biasa saja. Dan jangan pakai baju besar ni lagi dan seluar yg macam ni. Terbuka sangat, nak tunjuk kat siapa? Orang lain tak boleh tgk, hanya saya saja." Kata Jungkook dengan posesif.
"Araseo..Kookie, hari kita masak apa untuk Hoseok hyung? Nak masak lasagna ke? Atau ramyeon biasa? Atau omelet? Aduih..macam mana ni?" Bebel Jimin dan hanya didengar oleh Jungkook.
"Masak apa2 yg baby nak lah, Kookie boleh tolong..baby, jgn comel sgt boleh tak? Menggoda iman saya saja." Kata Jungkook selamba. Manakala Jimin memerah pipi sehingga telinga.
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...