kejutan tak disangka

353 30 9
                                    

"makan, jgn termenung je." Taehyung menghentikan lamunan Seokjin.

Seokjin memandang makanannya. Terlihat sedap di mata kita

Tapi di mata Seokjin terasa seperti makanan yg selalu dia makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tapi di mata Seokjin terasa seperti makanan yg selalu dia makan

Tapi di mata Seokjin terasa seperti makanan yg selalu dia makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seokjin mengangguk dan mula makan potongan ayam empuk itu. Sekali rasa, rasanya agak biasa. Kedua, rasa ayam dan ketiga rasa...ayam.

"Kenapa? Tak pernah makan ayam ke?" Taehyung bertanya dingin. Seokjin menggeleng laju.

"Tak ada lah, sedap..sedap sangat," Seokjin berkata dan makan lagi satu potongan. Dan dia hanya tersenyum palsu, tak mahu Taehyung marah lagi.

"Haihh," Taehyung bangun dari kerusinya dan berpindah ke sebelah Seokjin. Taehyung mengambil garfu dan mencucukkan ayam goreng itu.

"Buka mulut," Seokjin buka mulutnya seperti diarah oleh Taehyung. Taehyung menyuapkan potongan ayam itu dalam mulut Seokjin. Seokjin mengunyah dan menelan.

"Woww, sedapnya!" Seokjin menepuk kedua tangannya seperti kanak-kanak. "baru rasa ayamnya?" Taehyung kembali ke tempatnya semula.

Seokjin menunduk. Rasa tadi betul-betul sedap bila Taehyung menyuapkan makanan itu. Seokjin makan semula seperti biasa dan didapati rasanya...ayam.

🍫
🍓

"Bagi tahu aku, siapa hantar kau?!" Seorang lelaki membentak seorang perempuan yg diikat. Perempuan itu tersengih.

"Buat apa aku nak bagi tahu kau huh?!" Perempuan itu melawan. Lelaki itu ketawa.

"Sebab kau yg langkah kaki kat sini, dan kau juga harus terima. Bagi tahu atau aku bunuh!" Lelaki itu mengangkat dagu perempuan itu dengan sebilah pisau.

"Kalau aku bgi tahu pun, kau tetap akan bunuh aku," perempuan itu menatap tajam lelaki yg berada di depannya.

"Well, aku boleh bagi kau peluang. Lagipun ejen aku dah siasat kau. Jangan ingat aku tak tahu kau ada anak kan?" Perempuan itu terkejut dengan pernyataan lelaki di depannya.

"Aku..dihantar oleh..dia," perempuan itu mengalah.

"Huh, dia lagi. Disebabkan aku tak sentuh perempuan. Sebab aku pun ada kekasih yg lembut, aku kurung kau saja. Jimin!" Lelaki yg dipanggil datang.

"Dae Jungkook?" Jimin menyapa Jungkook yg membuat tugasnya.

"Sayang bawa dia ke bilik tangkap," Jimin mengangguk dan menghampiri wanita berumur 20 an.

"Mari puan," perempuan itu mengangguk dan Jimin melepaskan rantai berat itu.

Jimin menghilangkan dari pandangan Jungkook bersama perempuan itu.

"Haih, tak habis lagi dia tu. Taehyung aku harap kau tak makan hasutan dia," Jungkook mengelap peluhnya dan mencampak pisau yg ada di tangannya.

"Minhyo, kemas mayat ni. Aku tak nak ada satu pun mayat kat sini," Jungkook memberi arahan dengan suara yg kasar. Lelaki yg bernama Minhyo itu mengangguk faham.

3 jam kemudian.

"Aduh, penatnya..akhirnya dapat juga rehat," Jungkook mengeluh. Jimin hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum manis.

Jimin menghulurkan botol air minerel kepada kekasihnya yg kepenatan. "nak bagitahu Taehyung ke?" Jimin bertanya. Jungkook meneguk airnya dan menutup semula dan memandang Jimin dengan tatapan tenang.

"Kita perlu Jimin," Jungkook sambung minum airnya. Jimin memuncungkan bibirnya kedepan.

"Okay," Jungkook melihat itu kembali serius. Dia menatap Jimin sedikit lama dan Jimin menatap Jungkook semula. Jimin mengalihkan pandangannya ke tempat lain.

"Sini," perintah Jungkook. Jimin hanya mengikut. Jimin berdiri di hadapan Jungkook dan Jungkook duduk tegak.

"Duduk," Jungkook menepuk pahanya. Jimin terdiam sebentar dan duduk di tempat yg disuruh Jungkook.

"Nasib baik ketua, kalau tak hyung dah lari dulu dah," Jimin mengadu. Jungkook mengusap rambut cantik Jimin.

"Kalau saya bukan ketua pun, hyung kena ikut cakap saya. Kenapa hyung nak lari?" Jungkook bertanya. Jimin bersandar pada dada tegap Jungkook.

Merasakan degupan laju Jungkook tapi tak selaju Jimin. "sebab pandangan kamu menyeramkan," Jimin berkata lagi.

Jungkook memeluk tubuh kecil Jimin. "saranghae hyung..ingat yg saya cintakan hyung," Jungkook merehatkan kepalanya dileher Jimin yg masih ada kesan love bite buatan Jungkook.

"Jungkook?" Jimin menyeru namanya. Jungkook mengangkat kepalanya dan berjumpa dengan mata Jimin. Menatap mata Jimin membuatkan dia berasa tenang.

Jungkook mendekat dan mencium bibir penuh Jimin. Jimin membalasnya dan melipat tangannya di leher Jungkook.

🍫
🍓

"Taehyung..apa yg dah terjadi? Kenapa tiba-tiba kamu berubah dan layan hyung macam ni? Apa salah hyung.." Seokjin menatap Taehyung penuh kasihan dan berharap. Taehyung membalas tatapan itu dengan pandangan tajam dan dalam.

"Dah lah, aku malas nak cakap pasal ni," Taehyung mengalihkan pandangan ke katilnya dan duduk dengan tenang.

Seokjin menundukkan wajahnya. "hyung lebih tua dari kamu Taehyung..kamu kena hormat hyung tahu tak? Boleh tak kamu cerita pada hyung masalah kamu..hyung tak nak bertekak dengan kamu..Taehyung..tolonglah.." suara Seokjin semakin perlahan.

Taehyung masih diam dan tidak berbicara dan membiarkan Seokjin menumpahkan rasa marahnya.

"Kenapa? Apa salah hyung? Kenapa kamu jadi dingin macam ni..hyung nak Taehyung yg selalu lembut dengan hyung..yang selalu memeluk hyung bila hyung sedih macam ni.." Seokjin mengangkat wajahnya dan menatap Taehyung yg masih berdiam di katil.

"Hiks..ni ke kejutan yg kamu katakan? Yang kata akan buat hyung takkan lupakan?..Taehyung..hiks, hyung nak Taehyung yg dulu semula..hiks," Seokjin terduduk dilantai dan menangis.

Seokjin memeluk tubuhnya dan menangis. Seokjin hanya menangis sekuatnya tak kesah Taehyung akan memarahinya lagi. Seokjin cuma mahu menyedarkan Taehyung saja, kemana Taehyung yg dikenalinya?

Selamat malam💕
Boleh bagitahu tak siapa lagi yg korang ship selain Taejin?

Bye!🤭💖

-yana-


coklat strawberi (malay) Taejin .End.Where stories live. Discover now