masalah

347 28 3
                                    

Seokjin duduk di sebuah buaian dan menghayun dengan perlahan. Dia masih terfikir mengapa Taehyung berubah sekelip mata padahal dia tak buat apa-apa salah.

Seokjin ternampak dua orang budak bermain gelongsor. Mereka terlihat gembira. Dulu Seokjin suka main gelongsor sebab ada ibunya yang temankan dia bermain bersama Jisoo dan Jirin. Sekarang ibunya dah tiada dia juga harus jadi matang walaupun dia dijaga oleh adik perempuan.

"Hai si manis," seorang lelaki gemuk berpakaian singlet putih dan memakai seluar pendek datang pada Seokjin. Lelaki itu seperti berbau arak, Seokjin bangun dari buaian dan mahu pergi tapi dihalang oleh lelaki gemuk tadi.

"Hei, lepas lah!" Seokjin meminta. Lelaki ketawa, apa yg lawak sangat. "kalau aku lepaskan kau macam mana kita nak main?" Lelaki itu berkata menyentuh pipi Seokjin.

"Aku tak ada masa lah nak main," Seokjin cuba berkata dengan tenang. Lelaki itu menarik Seokjin ke bahagian gelongsor panjang dan mencampak Seokjin didalam.

"A-apa yg kau nak buat?" Ucap Seokjin tergagap. Lelaki gemuk hodoh terus menindih badan kurus Seokjin. Seokjin menolak tubuh berbau alkohol itu. Lelaki itu senyum menampakkan gigi hitamnya.

Jijik. Berasa jijik yg dirasakan oleh Seokjin. "lepaskan aku! Tolong mmpphh" mulut Seokjin ditutup dengan tangan besar dan kasar.

' Taehyung ' nama itu di panggil. Namun tiada sesiapa yg membantu budak yg tadi bermain sudah menghilang dan hanya tinggal mereka berdua.

' Taehyung...' nama Taehyung di panggil lagi. Air mata Seokjin sudah mengalir.

Buarrg

Badan Seokjin terasa ringan diatas menandakan tiada sosok lelaki mabuk itu. Seokjin memandang ke arah orang yg menolongnya.

Seorang lelaki yg dikenalinya, lelaki yg handsome, baik, garang dan penyayang sebelumnya. Taehyung menarik tangan Seokjin meninggalkan taman itu.

Mereka masuk ke lift dan Taehyung menekan tombol 5 untuk menaiki tingkat 5 yg beradanya bilik mereka.

"T-taehyung.."

"Diam. Cuba satu hari je tak susahkan orang boleh tak? Huh? Dah senang sangat ke? Tahu tak aku ni penat balik kerja dan kau buat masalah je tau tapi yg tolong aku, kau lawan lah sikit jangan tahu menangis je," Taehyung memarahi Seokjin.

Seokjin hanya diam menunduk mendengar Taehyung memarahinya. Kerana semua perkataan Taehyung adalah betul. Dia tak pandai melawan dan tahu menangis je.

"Taehyung kamu kenapa? Kamu ada masalah?" Seokjin berani bertanya dan mendekat pada Taehyung.

"Ishh," Seokjin ditahan oleh Taehyung di bucu lift. Taehyung menahan kedua-dua tangan Seokjin.

"Taehyung?" Taehyung mencium kasar bibir Seokjin. Seokjin mahu membalas tapi ciuman itu adalah ciuman kasar bukan seperti sebelumnya yg lembut.

Seokjin menangis dengan perbuatan Taehyung. Taehyung melepaskan Seokjin dan kembali ke tempatnya. Seokjin menangis di hujung lift.

"Jangan susahkan aku, sebab kau akan dapat hukumannya," kata Taehyung.

Ding

Pintu lift terbuka luas. Seokjin pergi dahulu meninggalkan Taehyung di lift. "kalau itu buat kamu susah jangan tolong hyung lagi," kata itu didengar oleh Taehyung.

Mereka masuk ke biliknya tapi Seokjin masuk ke bilik air, Taehyung pula menyambung kerja pejabatnya di meja depan katil mereka. Meja itu penuh dengan kertas dan fail juga sebuah laptop.

Setelah membasuh muka, Seokjin keluar dari bilik air dan matanya melihat Taehyung yg sedang bekerja bersungguh-sungguh. Seokjin mendekati Taehyung dan duduk di sebelahnya. Taehyung tak memberikan tumpuannya pada Seokjin.

"Taehyung..hyung minta maaf..sebab susahkan kamu, hyung minta maaf kalau kamu stress dan pasal tadi..hyung minta maaf sebab hyung tak pandai melawan..mianhe," Seokjin berkata selembut nya.

Taehyung meletakkan pen nya dan pandang Seokjin didepan nya.

"Habis tu nak kata, tak payah tolong tadi? Nak biarkan lelaki tu sentuh kau? Dengar ya. Sampai bila-bila tak ada sesiapa pun boleh sentuh kau kecuali aku, walaupun tengok. Haih, fikirkan pasal tadi saja dah buat aku stress, kau cepat siap kita makan luar," Taehyung bangun dan meninggalkan Seokjin yg masih bersalah.

Taehyung memakai jaket dan mengambil dompet dan kunci kereta.
Seokjin pula bangun dan mengikut Taehyung keluar dari bilik itu.

Seokjin POV
Apa yg dah berlaku? Kenapa dengan dia? Walaupun ayat dia terdengar nak melindungi, tapi..kasar. aku nak tahu kenapa dia jadi macam tu. Dia ada masalah kat syarikat tu ke? Kalau ada mesti dia akan lembut dengan aku dan menceritakan masalahnya.

Aku sikit..kecewa..aku dah terbiasa dengan Taehyung yg baik, lembu dan penyayang, tapi sekarang dia dah berubah macam dulu. Taehyung pertama kali aku jumpa.

🍫
🍓

"Sampai bila nak termenung?" Lamunan aku berhenti dengan suara dalam Taehyung. Aku menggeleng dan mula makan makanan tengahari yg dipesan 5 minit lalu.

Kenapa Taehyung? Kenapa?..

Hai, selamat pagi. I hope you like this story cuz I don't think this story is interesting, apa-apa pun

Bye, I love you💕

-yana-

coklat strawberi (malay) Taejin .End.Where stories live. Discover now