the truth untold

345 33 7
                                    

Kalau boleh baca cerita ini sambil dengar lagu the truth untold by BTS

Selamat membaca

Seokjin menangis dan mengigil, dia menggigit bibirnya untuk menahan sebak. Dia angkat wajahnya dan melihat Taehyung masih dikatil tidak buat apa-apa. Itu membuatkan Seokjin lebih sakit hati.

Seokjin POV
How can he do that?

Dia duduk dekat tempat itu dan hanya termenung tanpa datang pada aku yg menangis. Mana Taehyung aku yg dulu? Yg selalu pujuk aku yg selalu bersama aku..

Kemana dia? Siapa ubah dia jadi macam itu?..aku nak dia balik..berikan lah cinta aku semula..hati aku sakit..sangat sakit..

"Taehyung..hiks, siapa ubah kamu macam ni? Kenapa kamu berubah..kenapa tak macam dulu? Taehyung..segala yg hyung buat adalah kesalahan ke..betul cakap ayah, hyung anak tak guna, anak yg tak patut dilahirkan..kalau suatu hari nanti pun ada orang sayangkan hyung..pasti org itu perlahan-lahan meninggalkan hyung..macam ibu..Taehyung.." aku melimpah segala kesedihan aku.

Air mata aku tetap mengalir tak henti. Aku tak boleh menghentikan diri aku sendiri. Rasa sedih ini sama dengan rasa sedih aku sewaktu ibu meninggal dulu..Taehyung..cinta kamu dah mati ke terhadap hyung?..

Klik

Pintu bilik besar itu dibuka. Taehyung keluar dari bilik ni.. Taehyung! Jangan pergi..aku memerlukan kamu..kenapa kau tak faham?

Dia pergi tanpa melihat aku. Tanpa dia berkata apa-apa.

"Aku berharap aku boleh membenci kan kau Taehyung..but i still want you.. Taehyungie..biarlah kita berehat sebentar ya..kita berdua perlukan masa..jangan risau hyung..hiks, tak pernah penat mencintai kamu, Kim Taehyung.." kata-kata aku sendiri terasa pedih.

Tapi ini yg terbaik..aku taknak tinggalkan dia sebab aku cintakan dia.
Aku cinta dia. Sangat cintakan dia. Dia adalah kebenarannya kerana dia akan memberitahu apa yg dia tahu.

I still want you, Taehyung.

End of Seokjin POV

Seokjin perlahan-lahan bangun dari tempatnya dan memapah dinding di tepinya untuk membantunya bangun. Susah nak bangun setelah dijatuhkan. Itulah yg dirasakan Seokjin.

Dia membuka pintu bilik air, melihat dirinya dicermin.

"Muka ini yg Taehyung cintai..hiks, please lah biar aku tahan air mata ini..hiks. aku dah..penat!! Aku penat..kenapa aku tak penat menyayangi dia..kenapa..hiks, ahhh!! Aku benci diri aku.." Seokjin berkali-kali mencuci mukanya.

Dia menangis lagi. Tak pernah dalam kehidupannya menangis untuk orang asing. Setelah beberapa minit disitu, dia bangun dan melihat dirinya di cermin dan memasangkan senyum palsu.

👉Kalau hati dah sayang, memang susah untuk mengatakan benci.. seteruk manapun bergaduh, salah satu seorang pastu akan mengalah juga..👈

"Senyum palsu~ itu menyakitkan.." Seokjin menundukkan mukanya. Air matanya mula bertakung apabila mengingati kejadian tadi.

"Kau tak boleh menangis Seokjin..kuatkan diri kau,. Kau kena kuat.." Seokjin memandang dirinya dicermin.

"Seokjin..please jangan menangis..Hiks..jangan menangis.." air mata Seokjin mengalir lagi. Dari satu titisan menjadi dua dan kelamaan menjadi sugai kecil dipipi mulusnya.

Dia mengelap air matanya kasar. Dia menarik nafasnya dalam-dalam dan lepas. Dia buka pintu bilik airnya dan berharap ada orang yg dia inginkan tapi yg ada, bukanlah orang yg diinginkan tapi hanya bayangan Taehyung yg membuka lengannya menerima pelukan bayangan Seokjin sendiri.

"Saranghae Taehyung.." kata Seokjin keluar dari bibirnya tanpa air matanya keluar. Dia tersenyum melihat bayangan itu sendiri. Lama-lama bayang itu hilang dan menukar kepada Taehyung menolak Seokjin ke lantai dan membentak Seokjin namun suaranya tak keluar.

Dia tidak boleh mengetahui apa yg dia katakan. Satu perkataan yg dia nampak adalah "benci,"

Seokjin membulatkan matanya luas apabila terbaca gerakan mulut Taehyung dibayang itu. Bayangan itu hilang. Kedua-duanya hilang. Meninggalkan Seokjin di bilik itu seorang diri.

"Benci?..bencikan aku ke? Huh, aku terlalu mudah percayakan orang kan? Taehyung tak macam itu..aku kenal dia.." Seokjin duduk dihujung katilnya dan memeluk tubuhnya yg kesejukan dan menggigil.

"Ibu..pernah kata kalau mencintai seseorang jangan pernah mengalah..Seokjin janji, Seokjin akan dapatkan cinta Taehyung ibu..janji!" Seokjin menghapuskan air matanya sendiri. Dia memandang disebelah ada coklat strawberi.

"Haha..kenapalah bila aku gembira dan sedih, mesti ada coklat strawberi..dah macam cerita aku saja.." Seokjin ketawa kecil dalam kesedihan.

Dia mengambil strawberi yg telah dicelup coklat itu dan menyuapkan didalam mulutnya. Sekurang-kurangnya dia boleh menghilangkan kesedihan itu.

"Kenapa strawberi ni rasa strawberi? Baru aku tahu sebab selama ni tak pernah pulak tahu strawberi rasa strawberi macam ni..haha..strawberi ni dah bercampur dengan kesedihan akulah..haha" Seokjin menghiburkan hatinya yg retak.

Coklat strawberi..yg ada disetiap masa. Coklat dan strawberi sesuai apabila di satukan.

Ada yg menangis ke?😞 because I'm the one who made this story cry😢😢 ..

Bye! Love you💕😚

-yana-

coklat strawberi (malay) Taejin .End.Where stories live. Discover now