Selamat malam yg membaca
~selamat membaca~
Seokjin berasa disayangi bersama Taehyung. Dan hari ini, dia berkemas untuk pergi ke England bersama lelaki yg disayangi itu.
Dan perkara yg paling membuatkan Seokjin kegirangan adalah..
Disana nnti, Taehyung mahu menciptakan kenangan paling manis takkan pernah dilupakan olehnya. Kerana itu dia sedikit tidak sabar menunggu kejutannya.
"Taehyung?" Seokjin berada di pintu coklat iaitu bilik dimana tempatnya Seokjin dilarang masuk. Seokjin tak masuk cuma berdiri didepan sahaja.
"Masuk," mendengar suara yang dikenalinya iaitu Taehyung. Larangan Taehyung mengiang dalam kepala otak Seokjin.
"Tak boleh Taehyung, tempat larangan," Seokjin berkata lagi dari luar. Taehyung dengan malas bangun dari tempatnya dan membuka pintu untuk tuan puteri.
"Masuk sayang," Taehyung kini berada didepan pintu dan menunjukkan box smile nya.
Jantung Seokjin makin memanas. Taehyung membuka pintu luas memberikan kebenaran Seokjin untuk masuk. Seokjin mengangguk.
"Wahh, besarnya bilik ni."Seokjin berkata dengan teruja. Taehyung hanya melihat kelakuan hyung didepan nya. Taehyung bersandar di dinding biliknya dan melipat kedua tangannya didada.
"Ehh," Seokjin melihat sebuah gmbr. Gambar itu memperlihatkan seorang wanita yg cantik dan matanya penuh tatapan rindu. Seolah memandang mereka.
"Ibu saya hyung," Taehyung bersuara.
Seokjin membeku. Ibu? Jadi maksudnya Taehyung sudah tak ada ibu bapa?
"Jangan fikir yang bukan-bukan hyung, dia ibu saya hyung, orang yang sangat baik namun tegas. Sama macam kamu hyung, sangat berharga bagi saya.." Taehyung berkata lagi tapi hujung katanya semakin perlahan namun masih boleh ditangkap oleh Seokjin.
"Mianhe," Seokjin menunduk takut kerananya Taehyung mungkin akan mengingatkan kejadian silamnya. Kerana Seokjin juga merasakan kehilangan seorang ibu..
Mereka banyak kesamaan kan?
"Hyung sudah berkemas?" Taehyung mendekat pada Seokjin. Seokjin mengangguk comel. Taehyung mencubit pipi tembam Seokjin.
"Hyung makin gemuk je, makin comel, banyak makan strawberi ye?" Taehyung bertanya manis. Seokjin mengangguk.
Seokjin memeluk tubuh Taehyung tiba-tiba. Taehyung juga membalas pelukannya.
"Hyung?" Taehyung memanggil.
"Ye saya," Seokjin menyahut masih diperlukan hangat mereka.
"Saranghae.." Taehyung berkata dan menenggelamkan wajahnya di leher putih Seokjin.
"Tak perlu jawab, saya akan tunggu jawapan hyung," Taehyung berkata. Seokjin mengangguk. Dia sedang bertanya pada hati kecilnya.
'adakah aku pun mencintai Taehyung? Kerana aku sangat selesa bersamanya..Taehyung, aku mencintaimu,' suara hati Seokjin berkata.
Seokjin melepaskan pelukannya tiba-tiba dan berjengket menyamakan tingginya dan Taehyung sehingga bibir hangat Taehyung bersentuh dengan bibir penuh Seokjin.
Seokjin mencium Taehyung. Tapi hanya ciuman singkat. "hyung rasa, kamu dah tahu jawapannya.." Seokjin berkata malu-malu.
Saat itu juga, Taehyung memeluk pinggang ramping Seokjin dan satu lagi tangannya memegang tengkuk Seokjin sehingga mereka berciuman lagi.
Tangan Seokjin melingkari leher Taehyung memperdalamkan ciuman mereka.
'tetaplah disisiku Kim Seokjin. Kau orang yg berharga untuk aku. Dan aku, Kim Taehyung. Tak akan melepaskan kau Kim seokjin.'
'kim Taehyung, alien, dan harimau. Apa-apa nama yg aku berikan. Kau tetaplah Kim Taehyung yang aku tahu, seorang yg tegas namun penyayang..aku mempercayai kau Kim Taehyung..'
Jikook apartment
"Hyung, ada nmpk tali leher saya tak?" Jungkook memanggil kekasihnya. Dan segera datangnya lelaki yg dipanggil membawa tali leher ditangani kecilnya.
"Pakaikan baby," Jungkook memujuk Jimin. Jimin senyum dan berkata
"Dah tahu diri tu tinggi tunduk lah sikit, macam memperli pun ada tau. Tahu lah hyung pendek macam ni, mentang dia tinggi. Apa-apapun hyung ni hyung kamu bukan bawah kamu. Sesuka hatinya panggil baby. Huh!" Jimin membebel. Jungkook mencubit pipi si pendek itu.
Setelah memakaikan tali leher itu mereka ke dapur untuk menghirup teh.
"Sayang, dengar kata Taehyung hyung dan Seokjin hyung berangkat ke England petang nnti kan?" Jimin memandang kekasihnya yg bertanya.
"Yes, dan dengar kata dari eomma pagi-pagi lagi dia dah kena hadap drama komedi percintaan terhalang..kesian eomma," Jimin ketawa dengan perkataannya sendiri.
Jungkook juga ketawa. "tadi, Taehyung hyung ada kata, pasal kita punya ketua mafia saya ganti, Taehyung tak ada, nampak lah siapa ganti. Haihh, nampaknya kita kena berhadapan dengan musuh lagi lah. Aduh malasnya," Jungkook berkata sambil menghirup teh nya.
Memikirkan tentang kumpulan mafia mereka yg diketuai oleh Kim Taehyung tentunya.
"Lagi pun dia tak lama tu, 3 hari saja," Jimin kembali bersuara.
Jungkook mengangguk. "hyung jom bersenam, dah lama tak bersenam kan?" Jungkook berkata dengan smirk di wajahnya.
"Kat mana? Gym atau..b-bilik?" Wajah Jimin merah berkata ayat itu sendiri.
"Hyung tahu sajakan? Kat mana tempat kita selalu 'bersenam'?" Jungkook menggoda Jimin. Jimin mengangguk dan bangun dari tempatnya ke tempat yg diduduki oleh Jungkook.
"Then, take me daddy," Jimin berbisik pada telinga Jungkook. Jungkook dengan senang hati mengendong Jimin dengan cara bridal style.
Sehinggalah..korang tahu😏
So, you must be tired of waiting for the next story. Sorry, I'll get it ready soon.
Bye! Amboi berspiking bagai😂😂
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...