"arghh, t-tidak..ibu..hiks, ibu.." Seokjin memegang kepalanya berkali-kali. Menahan pening menyerang.
Kata-kata ibunya terngiang-ngiang di kepalanya.
"Jaga adik kamu...Kim Seokjin.."
"Hahaha..aku gembira dapat apa yg aku nak sekarang! Kau tengok lah, mak aku dah tak percayakan aku. Tapi aku ada V," Luhan semakin menggila.
Seokjin menatap keliru pada Luhan. "siapa V?" Tanyanya. Luhan ketawa lebih keras. Dia mendekati Seokjin yg sedang menahan takut disebelah Jimin yg bernafas berat.
"Kim Taehyun, abang Taehyung. Kembar kekasih kau," jawab Luhan mengalihkan pisaunya pada gambar ditangan. Gambar ketika lelaki yg dikenali Taehyung memakaikan sebuah rantai pada leher Seokjin di England.
"J-jadi..kau Luhan..abang Jirin?.." Seokjin menunjuk jarinya pada Luhan. Luhan pula hanya memandangnya dengan tatapan tidak tahu.
"Jirin..adik kau Luhan..yg selama ini aku jagakan, yg selama ini aku sayang..adalah adik kandung kau," Seokjin bangun dari duduknya. Beranikan diri untuk bangun dari lantai kotor itu. Luhan ketawa.
"Aku tak pernah ada adik, Seokjin. Aku takkan jadikan itu kelemahan aku! Mak aku sendiri tak bagitahu dan anggap aku macam anak dia! Aku benci V! Taehyung! Dan korang semua!" Luhan hampir saja menembak dada Seokjin jika tidak ada suara yg memberhentikan perlakuannya.
"Berhenti!" Suara itu menguasai ruangan gelap itu. Luhan hanya terkekeh melihat tetamu yg tak diundang itu.
"Kim Taehyung, kau pun datang? Bak join tak?" Luhan menyimpan semula pistol yg ditangan.
Taehyung melihat Jungkook terbaring lemah dan Jimin luka dipipi. Yg lebih menyakitkan melihat lelaki yg disayangi menangis pilu.
"Hyung..dah tahu? Sakit kan?..bila tahu pembunuh didepan mata? Luhan..kau tak bersalah..mak kau yg bersalah, jadi jangan jadi macam mak kau!" Taehyung menahan diri daripada tidak menangis mengingati masa lalunya yg indah bersama keluarganya. Seokjin dan Taehyung sama-sama menjalankan kehidupan gembira ketika masih kecil. Tapi sampainya keluarga Maria, mereka menjadi kucar-kacir.
"Terpulang aku nak jadi siapa Taehyung! Kau tak berhak!" Luhan mengambil pistolnya kembali dan mengacukan pada Taehyung.
BAM
Bunyi pistol itu memenuhi ruang sunyi itu. Sempat Taehyung mengelak dari tembakan Luhan tetapi mengenai bahunya. Sehingga Taehyung terjatuh tersungkur.
"Taehyung!!" Seokjin berlari kearah Taehyung yg memegang bahunya yg berdarah. Seokjin sudah menangis kesedihan, dan ketakutan.
"Hahaha! Rasakan, baru sikit! Aku kalau boleh nak tembak korang semua satu-satu!" Gelak Luhan lagi. Airmatanya tak dapat dibendung. Luhan menangis, mengingati masa lalunya.
Dia budak yg baik, ibunya tak kesah langsung padanya. Bila Luhan tahu ibunya mengandung, dia gembira dan tak sabar. Tapi ibunya menghantar adiknya ketempat lain hanya kerana dia cacat. Luhan marah dan berjanji pada adiknya, yg dia akan mengambil semula adiknya dan berharap adiknya akan menunggunya.
Kerana ego, dia lupa adiknya dan mementingkan V. Menggila dan menghidap penyakit mental. Lain dari Jirin tapi lebih teruk.
Maria hanya boleh mengikut kemahuan Luhan, biar anaknya mengikut jejak maknya sendiri.
"Aku pun sakit..korang tak tahu apa yg aku rasa, aku..sayang adik aku! Aku tak sakit!!" Luhan meracau pistol itu diarahkan pula pada Seokjin. Seokjin hanya boleh memejamkan mata mengharap ini yg terakhir.
'ibu..Seokjin datang nak jumpa ibu,'
"Luhan," tiba-tiba saja suara mirip Taehyung berkata dibelakang Seokjin. Seokjin perlahan-lahan membuka matanya, dan menatap orang yg kini didepannya.
"V," nama itu dipanggil Luhan. Luhan menatap V dalam kerinduan. "kemana saje you? I tunggu you dari 1 bulan ni, kenapa you tak datang? Tak balik rumah huh?" Luhan sudah seperti melupakan tempat.
"You berhenti makan ubat, kenapa?" V memandang tepat ke arah mata Luhan. Luhan menunduk.
Mata V bertemu dengan Seokjin yg memeluk Taehyung. "Seokjin hyung..akhirnya boleh jumpa hyung dalam keadaan diri sendiri tanpa perlu menyamar," ucap V dan pandangannya beralih pada Taehyung yg dipeluk Seokjin.
"Tae..mianhe, aku datang lambat," V berkata dan memandang kesian adiknya.
"Woi, aku kena tembak saja, bukannya apa!" Taehyung membalas marah. Tak suka apabila abangnya memandang kesian.
V ketawa kecil. Manakala Seokjin hanya diam melihat gelagat kembar disampingnya.
"Disebabkan kau, aku kena tembak dan Jimin Jungkook sekali tahu!" Taehyung marah. V menggaru kepalanya dan tersenyum nakal.
"Habis tu..yelah, aku salah!" V mengalah. Kerana geram mereka berdua mendapat ketukan di kepala.
"Yah! Sudahlah kita kat mana? Bukan kat taman kan? Aishh, bertambah lagilah orang keras kepala dan 2 kali sama," Seokjin memarahi mereka berdua.
"Mianhe hyung," V berkata dan bangun dari bongkok tadi. Mukanya kembali serius. Luhan hanya memandangnya sedih. Ingin sekali dia memeluk lelaki itu.
"Kenapa Luhan? Seoul bukan tempat you," ucap V datar. Luhan ketawa lagi tapi dengan air mata mengalir.
"Seoul juga bukan tempat you, V. Kenapa? Sepatutnya I yg tanya you! Kenapa you tak boleh cintakan i!" Luhan mengarahkan pistol ke dada V.
"Sebab you macam ni.." V pula mengeluarkan pistolnya dari dalam jaket yg dipakai.
"Jangan! Tae- eh, V. Dia abang Jirin," Seokjin menarik sedikit jaket V supaya tidak menyakitkan Luhan.
"Hyung, dia dah bunuh orang yg hyung sayang..orang kami sayang..adakah hyung mahu lepaskan macam itu saja? Yg berpakat membunuh orang yg tak bersalah kerana ego?..Tae dan saya sendiri merasakannya hyung," ucap V menatap tajam Luhan.
Pistol Luhan mengalih pada Jimin yg masih bernafas berat. Air mata Jimin dari tadi tak berhenti mengalir. Mata indahnya hanya terkunci pada lelaki yg terbaring dengan jarinya memakai cincin tunang mereka.
"Haha, kau nak aku bunuh...dia?" Luhan meletakkan hujung pistol di hujung kepala Jimin. Matanya Jimin beralih pada V. Matanya menunjukkan kosong makna. Kesedihan dan sakit.
V tahu hyung kecilnya itu, mudah mengalah dalam kehidupannya. V kemudian menghembuskan nafas dan membuang pistolnya di tepi Seokjin.
"Kau...patut mati!! Kau!! Orang yg sepatutnya ditakdirkan untuk mati!!" Luhan kembali mengacukan pistol itu kearah dada Taehyung.
BAM
BAMDua tembakan terlepas. Seorang lelaki rebah dilantai dan seorang lagi menangis ketakutan. Air mata menjadi sungai di pipi mulus Seokjin.
Jimin terkejut dengan kejadian itu membuka mulutnya tak percaya. Tangisan isakkan terdengar disebelah Taehyung. Taehyung menghapuskan air mata Seokjin perlahan-lahan.
"Semua dah berakhir sayang.." ucap Taehyung dan membelai rambut Seokjin sementara tangannya lagi satu memegang bahunya.
"Tidak..hyung..dah bunuh orang..Taehyung.."
Cakk🤗
Macam mana okay tak?
Kalau tak okay, jangan vote, kalau okay vote😚💞-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...