"oppa bagitahu lah pasal lelaki handsome tu.." Jisoo tak habis-habis memujuk oppa nya untuk bercerita tentang pagi sampai petang Seokjin bersama Taehyung.
"Adik.."
"Please.."
"..."
"Please.."
"Huff..okay,"
"Yeayy, jom kat sini." Jisoo menarik Seokjin ke bilik oppanya. Mereka duduk di atas katil Seokjin dan Jisoo memberikan semua tumpuannya pada lelaki yang tak kalah manis darinya.
"Jadi, pagi tadi lepas ayah dan korang tinggalkan oppa..dia ajak oppa makan lepastu jalan-jalan. Dia tanya oppa banyak soalan dan-" ayat Seokjin terpotong dengan soalan dari Jisoo. "Soalan apa?!" Tanya Jisoo mendekatkan wajahnya yang berseri pada oppa nya.
"Sabarlah! Emm, dia tanya kalau pernah ke oppa tidur dengan sesiapa. Oppa jawab lah pernah. Lepas-"
"Oppa jawab pernah?!" Potong Jisoo buat kali ke dua
"Haihhh..ye. lepastu tiba-tiba dia mengamuk tak tentu pasal kat kereta mewah dia tu," terang Seokjin
"Maksud dia lain tu," kata Jisoo. Seokjin memandang adiknya dengan Pandangan keliru. Seolah membaca fikiran si abang Jisoo berkata "Dia bermaksud kalau oppa pernah tak tidur dengan sesiapa dan melakukan hubungan seperti seks. Faham?" Terang Jisoo.
Seokjin terkejut besar. "Tidur dengan orang lain perlu buat benda macam tu ke?" Tanya Seokjin dengan wajah innocent nya. "Yes! Lebih baik oppa jangan tidur dengan orang lain kecuali adik dan kakak, faham?" Tegas Jisoo.
"Baik...adik, adik tahukan besok oppa dah kena ikut si harimau tu?" Tanya Seokjin. "Emm, tahu. Oppa betul ke oppa akan ikut dia? Adik tak boleh percaya kat dia lah.." kata Jisoo jujur. "Jangan macam ni.. lagipun oppa kan boleh jaga diri. Adik jaga ayah dan Jirin. Jangan bagi Jirin makan banyak sangat jajan dan selalu buat sarapan, tahu?" Pesan Seokjin. Jisoo mengangguk faham.
Seokjin tahu perasaan Jisoo. Perasaan Jisoo sedih dan tak sanggup nak lepaskan oppanya yang baik dan manis di depannya itu. "Bila oppa akan balik sini semula?" Tanya Jisoo.
"Sampai oppa dah bayar semua hutang ayah pada dia. Oppa pun tak tahu, tapi oppa akan cari masa datang jenguk korang kat sini okay?" Kata Seokjin sebelum membawa tubuh Jisoo kedalaman pelukannya.
Jisoo hanya menikmati kehangatan tubuh Seokjin. Mungkin besok dia tidak boleh lagi memeluk oppa nya. Seokjin membelai lembu rambut Jisoo dan mengucup lembut puncak kepala adiknya.
🍫
🍓"Bye oppa..jaga diri tau dan jangan lupa makan." Pesan Jisoo pada oppanya yang akan meninggalkan rumah mereka. "Jin hyung kita harus bergerak sekarang," kata Jimin pada Seokjin. "jaga ayah dan Jirin. Ingat! Oppa Sayang kamu dan Jirin." Kata Seokjin. Selepas memeluk adik-adiknya Seokjin masuk ke dalam kereta yang dipandu oleh Jungkook iaitu tunang Jimin.
Sepanjang perjalanan hanya termenung memandang tingkap memikirkan nasib keluarganya. Sepasang kekasih itu berbual mesra bersama sehinggakan Seokjin merasa cemburu dengan hubungan mereka yang bertahan lama. Seokjin berharap bahawa hubungan Jikook akan kekal selamanya.
Setelah menjalani perjalanan yang panjang, mereka tiba di sebuah rumah yang besar bahkan mewah.
Seokjin POV
Wahh.. cantiknya rumah Taehyung. Lebih besar dari mall yang aku pergi semalam. Cantik..Jimin mengajak aku masuk kesana. Didalam lebih cantik ternyata. Kami melalui ruang tamu dan sebelah kiri ada dapur yang luas serta meja yang dihiasi bunga dan motif flora dan fauna. Sebelah kanan pula ada satu pintu besar yang aku pun tak tahu.Dan sebuah tangga yang menunjukkan tingkat atas yang cantik. "Ekhem." Aku terkejut dengar suara kasar seseorang. Dan orang itu mestilah Taehyung. Suaranya bergema dari tingkat atas. Jimin menyuruh aku duduk di sofa empuk dan aku suka dengan kualiti sofa ini.
Taehyung turun dan duduk di seberang aku manakala Jimin dan Jungkook duduk di tepi Taehyung. "Macam mana?" Tanya Taehyung.
Macam mana apa? Macam tu lah. "Umm..okay saja.." aku berkata memainkan hujung baju aku. Aku gelisah dipandang tajam oleh lelaki handsome ni.
Tak lama lepastu seorang wanita tua yang seperti berumur 30 an datang membawa dulang teh. Wanita itu berwajah keibuannya mungkin salah satu dari pelayan Taehyung. Selepas memberi senyuman pada aku dia berjalan kearah dapur semula.
"Kau tidur di bilik atas. Kau pilih je bilik yang mana yang kau nak tapi jangan pernah masuk dan buka bilik pintu coklat." Kata Taehyung bangun dari tempat duduknya dan berlalu pergi ke tingkat atas. Sombongnya!
End of Seokjin POV
Seokjin membawa beg besarnya ke tingkat atas. Mencari pintu yang dia inginkan dan seberang pintu itu terdapat pintu warna coklat yang dikatakan Taehyung. Seokjin memejam mata dan buka pintu yang dia capai. Dan apabila dia buka pintu itu terdapat bilik yang indah. Seperti didalam mimpi.
Seokjin mencampakkan beg nya ke tepi dan menutup pintu. Dia duduk di tepi katilnya dan membuka langsir. Sangat indah pemandangan pagi itu. Baru sahaja ingin mengemas baju-baju nya, pintu biliknya terbuka dan orang itu ialah Taehyung.
Terima kasih pada yang votes cerita ini..harap tak bosan lah
-yana-
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...