shopping

300 28 2
                                    

Susana di hospital milik sahabat Taehyung agak tegang. Dengan keadaan Jirin didalam bilik kecemasan dan 6 orang di luarnya.

"Tenanglah Jisoo..Jirin takkan apa².." Seokjin mengusap bahu adiknya. Seokjin juga terlihat lemah. Dia juga tak mampu menguatkan dirinya lagi jika melihat adik-adiknya dalam keadaan susah begini.

"Seokjin hyung taknak makan ke? Kita disini dah setengah jam.." ujar Jimin pula. Seokjin hanya menggelengkan kepalanya.

"..Jirin akan okay, eomma jangan risau. Kalau Jirin dah bangun, saya akan bagi tahu..eomma pergi lah rehat.." Seokjin berucap lemah lagi. Eomma yg risau dengan keadaan Seokjin mengangguk sedih.

"Jangan tinggalkan makan. Kamu kena kuat ya sayang.." eomma mengusap wajah cantik Seokjin. Taehyung yg disebelah Jisoo hanya tersenyum kecil.

Eomma bangun hendak pergi ke bilik rehat di hospital itu,

Ding

Pintu bilik kecemasan itu terbuka melihatkan lelaki yg tinggi dan tersenyum kecil.

"Dia kekurangan darah..siapa keluarga dengan dia?" Tanya doktor yg mempunyai tanda nama Kim Namjoon di jaket putihnya.

Seokjin dan Jisoo berdiri. Namjoon tersenyum, dia kemudian berkata kepada mereka "jika antara kamu berdua, ada yg berdarah AB?"

Seokjin memandang Jisoo juga Jisoo memandang Seokjin. Darah mereka tidak sama. Namjoon menghembuskan nafasnya berat.

Seokjin menangis. Dia terasa sangat tidak berguna dengan keadaan macam ini. "sesiapa ada darah AB?"

doktor itu mengulangi lagi. Eomma melangkah kedepan. "Saya," ucapnya.

Seokjin menatap eomma dengan tatapan terima kasih. Seokjin bahkan menangis lebih keras.

"gamsahamnida eomma.." Seokjin menunduk berterima kasih pada wanita itu. Wanita itu menepuk bahu Seokjin dan tersenyum lebar.

"Sama-sama sayang..doakan yg terbaik untuk dia.. dan dia-" katanya tersangkut ketika doktor tinggi itu berkata "kita perlu cepat puan,"

Dua orang itu hilang memasuki ruangan dimana Jirin ditempatkan. Seokjin dengan dipeluk oleh Jisoo

"Jangan risau oppa..kakak akan baik saja.." ucap Jisoo menepuk belakang Seokjin. Taehyung pula menunduk memikirkan akhir kata eomma yg menjaganya semenjak dia pindah ke Seoul.

🍫
🍓

"Eomma knp ckp macam tu? Kalau Seokjin hyung tahu macam mana?" Ucap Namjoon perlahan. Eomma yg mendengar hanya menunduk.

"Satu hari nanti dia akan tahu juga Namjoon..yang dia tu anak-"

"Eomma, kita tak perlu bincang pasal ini..sekarang kita perlu selamatkan Jirin. Saya yakin dia sedang melawan sakitnya," kata Namjoon. Eomma hanya mengangguk dan melihat remaja yg disebelah nya, sedang terbaring lemah kerana kekurangan air dan darah dalam badan.

2 hari kemudian

Jirin telah sembuh sepenuhnya tapi tetap dengan mental nya yg kekanakan. Pagi ini, Taehyung mengambil cuti untuk mengajak Jisoo, Jirin dan Seokjin jalan-jalan dan membeli-belah.

Bukan itu sahaja, 2 hari yg lepas. Taehyung membelikannya sebuah rumah yg cantik dan selesa. Katanya demi kebaikan Jirin supaya cepat sembuh, dan selesa disana.

Mereka sangat bersyukur dengan pemberian Taehyung. Sebenarnya rumah itu dari V sebagai hadiah ulangtahun kelahirannya yg lepas.

"Kita nak kemana lagi ini?" Tanya Jisoo kepenatan. Taehyung hanya melipatkan tangannya didada dan memandang sekeliling mall yg penuh dengan tempat khas.

coklat strawberi (malay) Taejin .End.Where stories live. Discover now