Seokjin POV
Bila makanan dah sampai, aku terkejut! Sbb makanannya nampak sedap.#1
#2
Dia mula makan. Aku pulak tak tahu nak makan dri mna. Jadi aku mkn yg mna dia makan. Aku mula mkn yg #1 bila aku mkn rasanya pelik. Aku buat reaksi muka tak sedap biar dia pndg. Dan ya dia pndg. "Kenapa?" Tanya dia. Aku ckp lah tak sedap. "Apa kata tuan bagi saya yg masak sendiri?" Aku bagi cadangan sbb aku rasa masakan mereka tak sesuai dgn aku.
Taehyung hanya mengangguk kepala. Seorang pelayan lelaki dtg dan tunjuk aku dapur mereka.
Wahhh! Cantiknya dapurnya. Banyak makanan dan bahan-bahan. "Ahem. Masaklah. Dan masakkan untuk aku sekali." Kata si CEO tu. Aku angguk je. Aku mula masak. Taehyung tgk aku dri jauh dgn muka 'betul ke dia nak masak'. Aku biar je dia. Aku mula masak makanan yg selalu aku nak masak. Masak dan masak.
Setelah siap dua jenis makanan. Tadaa!
#seokjin punya
#taehyung punya
Lepas tu aku letak dekat atas meja. Dia dgn reaksi muka terkejut. Dia muka ambil sudu dan rasa semua masakan aku yg aku buatkan untuk dia. Aku tgk reaksi dia comel dan lebih handsome kalau senyum.
Aku mula makan dlm senyap. Aku nak saje masakkan untuk Jisoo dan Jirin sekali ayah. Aku nak balik cepat. Aku tak nak duduk dgn lelaki ni.
End of Seokjin POV
Taehyung menikmati masakan Seokjin dan makan dgn tenang. Masakan Seokjin betul² sedap. Selepas makan, mereka pergi begitu saja dan masuk ke kereta. Seokjin pelik knp tak bayar. Tapi Seokjin teringat itukan restoran milik Kim Taehyung. Makan free je.
Sampai kereta, Taehyung tanya macam-macam kat Seokjin. "Pernah ade kekasih ke?" Tanya Taehyung. Jawapan untuk soalan ke 27 Seokjin menjawab "tak pernah dan takkan pernah tuan." Jawab Seokjin selamba. "Pernah tidur dgn sesiapa?" Tanya Taehyung lagi. Matanya tak pernah tinggalkan jalan. Seokjin diam. "Pernah." Seokjin menjawab lantas kereta berhenti. Seokjin melihat depan mna lah tahu kambing melintas ke.
"Dgn siapa?" Taehyung menanyakan soalan lagi. Tapi matanya fokus pada Seokjin. Seokjin melihat depan rupanya lampu merah. Ingatkan lah ada lembu terbang ke. "Takde sape²" Seokjin menjawab. "Siapa?!" Suara Taehyung naik. Seokjin flinch sikit. Terkejut dgn suara keras Taehyung. "T-tuan knp?" Tanya Seokjin. Manalah tahu kena sampuk ke lepas makan.
Taehyung POV
Knp aku marah? Siapa orang yg tidur dgn dia? Aku tgk dia dah takut. Aku taknak buat dia takut dgn aku sbb aku pun tak tahu."Jawab!" Aku cakap kasar. Matanya berair. Pang! Terasa hati aku dipukul dgn besi. Aku tgk dia menggigil ketakutan dan hampir menangis. Aku bertenang. Tarik nafas dan lepas. Aku tatap mata dia tapi dibalas dgn mata minta kasihan.
Aku baru nak pegang tangan dia tapi dia elak. "S-saya tidur dgn a-adik s-saya, t-t-tuan.." jawab dia. Jadi maksud dia, dia tidur dgn adiknya tanpa buat apa² kan? Dia ni terlampau innocent lah. Aku rasa dia ni tak pernah di sentuh? Sigh. Aku tgk lampu dah hijau aku teruskan memandu.
Aku intai dia sikit-sikit. Dia tgh main hujung bajunya dan bibir muncung ke depan. Cute. "Sorry" aku tak tahu knp aku yg kena minta maaf. Tapi aku ckp slow je. Dan aku rasa dia tak dgr sbb sibuk fikir perkara pasal adik-adik dia kut.
End of Taehyung POV
Suasana menjadi awkward. Seokjin memandang tingkap melihat kereta dan kedai yg mewah. Taehyung pula tak tahu nak buat apa supaya Seokjin selesa dengannya semula. "S-sekarang p-pukul berapa,t-tuan?" Tanya Seokjin teragak-agak. Takut dimarah lagi. "Dua lebih" hanya itu jawapan Taehyung. Dihati Taehyung pula ' nak sangat tinggalkan aku ke? Sabar lah Taehyung esok dia milik kau.'.
'lamanya..' kata Seokjin dihati.
YOU ARE READING
coklat strawberi (malay) Taejin .End.
FanfictionKim Seokjin anak dari keluarga sederhana yg bercita-cita ingin menjadi chef. dia tinggal dgn 2 org adik perempuannya dan ayahnya yg suka berjudi dan minum arak. ayahnya diminta duit hutang itu tapi ayahnya ingin menggantikan dgn anak bongsunya iaitu...