LA CARA
Să stiu că fusese ultima dată cand era bine, cand se afla în fața mea, cand putea să stea in picioare și să nu fiu sinceră cu EUSEBIU .. Acum se află în spital în continuare și de o lună și ceva nu și-a revenit. Se luptă să trăiască, sunt sigură că nu o să piară, dar eu am senzatia că nu mai sunt vie de cand am auzit ce s-a întamplat :
-ÎMI PARE RĂU.
Spune LIVIU, este langă mine și are mana pe umărul meu. Nu este doar LIVIU AICI. Și Leonard se află la spital, dar nu a vrut să stea cu noi. El a luat un loc afară, la ușă, fără să vrea să intre. Cand a auzit cele petrecute, ELVIRA NU A MAI PUTUT SĂ FACĂ FAȚĂ.Și ea se află în spital, nu este in aceeasi stare ca EUSEBIU. Nu i-a venit rău imediat, a mai durat nitel. Pană cand nu a mai avut putere, pană cand a fost coplesită .
ELVIRE ARE NEVOIE de o pauză lungă, are nevoie de odihnă și are nevoie de calmante. Am vorbit cu doctorul, chiar mie mi-a explicat situatia și m-a asigurat că isi va reveni, în timp. Dar cand am întrebat despre EUSEBIU, mi-a zis că doar el poate să facă diferenta. POATE SĂ NE PĂRĂSEASCĂ, SAU POATE SĂ LUPTE SĂ DESCHIDA OCHII. Depinde și de EUSEBIU adică. AȘA A VORBIT DOCTORUL.
-Nu pot vorbi, LIVIU.
Mă uit țintă spre EUSEBIU, care nu prea dă semne, deși ne aude. Trebuie să fim atenti ce vorbim, pentru că putem să-i influentam starea, mai ales CĂ AUDE:
-A fost vina noastră. CRED CĂ AR DORI SĂ AFLI ADEVĂRUL.
-Las-o baltă. îi cer pe un ton înfrant. MAI CONTEAZĂ ÎN ACESTE CLIPE? Trebuie să te întorci la muncă. ELVIRA ȘI NU DOAR EA, FIRMA ARE NEVOIE DE TINE.
-Ești supărată pe mine?
Mă întreabă și mă prind că suferă la randul lui. POATE IL DOARE CEL MAI TARE. DINTRE EI TREI: LEONARD, LIVIU ȘI EUSEBIU, DOAR EUSEBIU A PLĂTIT IN ACEST FEL. LIVIU ȘI CU LEONARD NU AU PRIMIT ACELASI TRATAMENT, NU SUNT SIGURĂ CĂ ÎMI DORESC SĂ FI FOST INVERS REZULTATUL. NU ȘTIU CUM DE EUSEBIU A FOST IZBIT DE MASINĂ, NU CRED CĂ S-AR LĂSA LOVIT DE UNA, DAR LIVIU NU A VRUT SĂ ZICA MAI MULTE :
-Nu sunt, doar că trebuia să stai langă acesta! DE CE L-AI LĂSAT SINGUR? DE CE ÎNTR-UN MOMENT DE GENUL?
-Nu am vrut, CARA! Ți se pare că îmi doream să-l apar pe LEONARD? Doar că nu am fost indiferent, este și el o viată. ÎN PLUS, EUSEBIU NU A STAT LANGĂ MINE. A DORIT SĂ PLECE !
-TOT VINA LUI EUSEBIU ESTE?
-Nu, nu spun că este vina lui. NU ȘTIU CU CINE A VORBIT ATUNCI, NU ȘTIU CE I-A ZIS, DAR A APĂRUT DISTRUS.
-Cu mine a vorbit LIVIU! sunt sinceră cu el și mă întorc spre LIVIU CU FAȚA:
-ESTE VINA MEA, LIVIU. DOAR A MEA. DIN CAUZA MEA NU A PUTUT SĂ SE COMPORTE CU CALM. DIN CAUZA MEA A FOST DAT PESTE CAP, RAVASIT, A RĂTĂCIT. DAR TU,CA SI PRIETEN, AR FI TREBUIT SĂ-I PAZESTI SPATELE ! CHIAR DACĂ EL A PLECAT, TREBUIA SĂ-L URMEZI. CUM AI NIMERIT FIX CU LEONARD?NU INTELEG !
-Nici eu. îmi răspunde LIVIU la fel de nedumerit. Așa a fost . NU ȘTIU CARA. ORICUM SUFAR CĂ NU AM FOST LANGĂ ACESTA !
-Faptul e consumat. încerc să nu plang, să nu fiu auzită de EUSEBIU.
Nu este locul potrivit.
Mă departez fără alte comentarii și LIVIU se uită în urma mea, cu lacrimi în ochi:
-Doar am vrut să-l ajut pe EUSEBIU, nu mă judeca. Nu am vrut să se termine astfel.
Nu scot un sunet și închid ușa după ce ies. Dau de LEONARD,care se ridică în clipa în care mă vede:
CITEȘTI
Știe oare inima?
RomanceDouă prietene : una dintre ele a refuzat să-și asculte inima, știe că a pierdut și tot vrea să caute un el, ALT EL cu care să-și vadă de viață pană cand o să plece din această lume, cealaltă nu a cunoscut vreodată pierderea unei persoane dragi( adic...