BÖLÜM 24

6.8K 237 37
                                    

Doktorum karnıma ultrason için jeli sürdü her defasında jeli sürdüğünde huylanıyordum. Doktorum ekrana biraz baktı. 'Bebeğinizin cinsiyeti...'dedi. Mirza lafını kesti. 'Evet cinsiyeti ne doktor hanım? Söyleyin artık.'dedi. 'Bebeğinizin cinsiyeti gözükmüyor.'dedi. Mirza'Ne demek gözükmüyor bir daha bakın.'dedi. 'Bebeğinizin biraz inatcı galiba göstermiyor.'dedi.

Mirza'Annesine çekmiş işte. İnat konusunda eline su dökemezsiniz'dedi. Mirza'nın kolunu cimcikledim. 'Şakacı şey seni.'dedim. 'Yani biz şimdi bugün bebeğin cinsiyetini öğrenemeyecek miyiz?'dedim. Doktor'Maalesef. Belki bir dahaki sefere.'dedi. Mirza'Bir daha baksak belki şimdi görürüz.'dedi. Doktor'Bakalım ama göremeyiz büyük ihtimalle.'dedi.

Doktor bir daha baktı. Doktor'Maalesef göremiyoruz. Almila Hanım toparlanabilirsiniz.'dedi. Mirza ofluyordu. Jeli sildim üstümü düzelttim. Doktorun yanına gittim. 'Peki sağlık durumu, gelişimi falan iyi mi normal mi?'dedim. Doktor'Her şey normal. Gayet sağlıklı gelişiyor. Ayrıca bugün cinsiyetini öğrenemediniz diye endişelenmenize gerek yok bazen hemen öğrenemeyebiliyoruz.'dedi. 'Peki. Teşekkürler. İyi günler.'dedim.

Hastaneden çıktık. Mirza'nın arabasına bindik. Mirza karnıma elini koydu. 'Ah be ufaklık. Nolurdu öğrenseydik cinsiyetini? Niye inat ediyorsun? Annene çekme bırak inadı. Bana benze.'dedi. Karnımın üstünde olan eline vurdum. 'Ne demek sana benzesin? Saçmalama istersen ben onu 9 ay karnımda taşıyayım sana çeksin. Yok ya. Bebeğim bana çekecek. Bana benzeyecek. Hem o senin gibi nankör değil. Olmayacak.'dedim.

'Tamam be. Sana çeksin ne diye elime vuruyorsun. Bak görüyor musun anneni? Şiddete eğilimli bu annen hemen istediği olmadı mı şiddet.'dedi. 'Sen bana çekeceksin. Bana benzeyeceksin biliyorum.'dedi karnıma iyice eğilerek ve fısıldayarak. 'Duyuyorum. Hadi oyalanmayalım nereye gidiyorsak gidelim.'dedim.

'Aslında bugün eşya, kıyafet bakarız diye düşünmüştüm ama cinsiyetini öğrenemedik.'dedi. 'O zaman konağa dönelim sen de şirkete gidersin.'dedim. 'Öyle yapalım madem.'dedi.

Konağa geldiğimizde. Mine ve Asya koşturarak yanıma geldi. Ayşe Hanım arkalarındaydı. Her ne kadar merak etmiyormuş gibi gözükse de merak ettiği belli oluyordu. Asya'Yenge lütfen söyle cinsiyeti ne?'dedi. 'Maalesef öğrenemedik.'dedim. Mine'Nasıl?'dedi. 'Kendini göstermedi. Cinsiyetini o yüzden öğrenemedik. Belki bi dahakine'dedim. Asya'Çokta merak etmiştik. Off.'dedi. Mine'Neyse canım bi dahakine öğrenirsiniz.'dedi.

Ayşe Hanım'Hayırlısı diyelim.'dedi. Salona Ezhel ve annesi geldi. Ezhel'i bir türlü sevememiştim. Zaten o da beni sevmiyordu. Annesi'Ah dünürüm. Ay dünürüm dedim ağız alışkanlığı işte. Hep Mirza ve Ezhel'i evlendireceğimizi düşünüyorduk ya.'dedi. Ayşe Hanım'Geçin oturun.'dedi. Tam da benim karşıma oturmuşlardı. Ezhel bana kötü kötü ve sinsi sinsi bakıyordu. Peki bu benim umrumda mıydı? Tabii ki hayır.

Annesi'Almila seninde karnın baya belli olmuş cinsiyeti bellidir artık ne cinsiyeti?'dedi. 'Bilmiyoruz daha öğrenmedik.'dedim. 'Öğrenmişsinizdir canım baya belli karnın.'dedi ısrarla. 'Hayır öğrenmedik.'dedim. Ezhel'Yoksa cinsiyeti kız da çekindiğin için mi söylemiyorsun?'dedi dudaklarını büzdü. O kadar iticiydi ki. Mine eğilerek 'Sakin ol.'dedi. Gayet sakindim.

'Pardon!? Neyden çekineyim? Hatırlatayım tatlım sen de bir kadınsın seni doğuran da bir kadın. Cinsiyeti benim için çok önemsiz. Tek önemli şey sağlığı. Mirza içinde öyle. Kız çocuğumun olması çekineceğim bir durum değil. Aksine. Ayrıca bir bebeğin cinsiyetini babasından gelen kromozom belirler. Yani kadın suç işlemiş gibi davranmayı bırakın. Asıl bence sen biraz çekinmelisin ve utanmalısın böyle bir zihniyetin olduğu için.'dedim.

AŞKIN BERDEL HALİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin