BÖLÜM 26

5.8K 199 78
                                    

2 ay sonra...

Kerem ve Asya olayının üzerinden 2 ay geçmişti. Mirza hala da bir şey bilmiyordu. Ama bir şeylerden şüphelenmeye başlamıştı. Şu an Asya ve Kerem'in konuştuğunu Mine ve ben biliyorduk. Bence Asya ve Kerem ciddi düşünüyorlar. Zaten Asya bunu dile getirmişti. En kısa zamanda bu durumu ilk önce annesine söylemeyi düşünüyordu. Annesi de babasına söylerdi.

Ben ve bebeğime gelecek olursak. Bizimkisi fazla inatçı çıktı. Cinsiyetini öğrenmemizi istemiyor galiba. Genelde cinsiyeti geç belli olanlar kız oluyormuş. Acaba kız mı? Bugün yine doktor kontrolüm var ve bu sefer yüksek ihtimalle cinsiyetini öğreneceğiz. 

Mirza ile hastaneye geldik. Sıramız gelince doktorumun yanına girdik. Ben heyecanlanmıştım Mirza da benden farklı sayılmazdı. Doktorum yine jeli sürdü. ''Galiba bu sefer öğrenebileceğiz bence vakti geldi.''dedi doktorum. Cihazı karnımda gezdirdi. Mirza''Ne? Cinsiyeti ne?'' diye sordu. ''Evet. Cinsiyeti belli oldu sonunda.'' Doktorun cinsiyeti söylemeden önce lafını kestim. ''Lütfen cinsiyetini söylemeyin.''dedim. Mirza''Neden?'' dedi şaşırmış bir şekilde bana baktı. Doktorum''Peki. Söylemem. Cinsiyet partisi yapacaksanız ben bir kağıda yazayım.''

Cinsiyet partisi mi? Bu hayatta duyduğum en saçma şeydi. Bir insan niye bebeğinin cinsiyetini kutlardı ki? Böyle saçmalıklara fuzili masraflara gerek yoktu bence.

Mirza''Umarım cinsiyet partisi yapmayı düşünüyorsundur Almila. İnşallah biraz sonra ben doğuma kadar bebeğin cinsiyetini öğrenmek istemiyorum demezsin.'' Üzgünüm. ''Tam da öğrenmek istemiyorum diyecektim lafı ağzımdan aldın.''dedim. ''Ne!?''diye biraz yüksek sesli bir tepki verdi. ''Ben ve sen dahil hiç kimsenin öğrenmesini istemiyorum. ''

''Doktor Hanım ben öğrenmek istiyorum lütfen sadece bana söyler misiniz?''dedi. Doktorum''Üzgünüm Mirza Bey ama hastamın söylememi istemediği bir şeyi sizinle paylaşamam. Anne ne derse o olur.''dedi. Mirza ''Peki. Peki.''dedi.

Doktorumla biraz daha konuştuktan sonra hastaneden ayrıldık. Mirza arabaya bineseye kadar söylenmeye devam etti. Onu anlıyordum merak ediyordu ben de merak ediyordum. Ama öğrenmekte istemiyordum sürpriz olmasını istiyordum. Bence daha heyecanlıydı. Arabaya bindik.

Mirza''Hayır anlamıyorum neden öğrenemiyoruz? Devlet sırrı mı bu?'' diye söylenmeye devam ediyordu. ''Mirza bizim için sağlıklı olması daha önemli değil mi? Cinsiyet bizim için fark etmiyordu.''dedim. Mirza derin bir nefes alıp verdi. ''Orası öyle tabii. Ama biz oda yaptıracağız, kıyafet alacağız bunları cinsiyetini bilmeden nasıl yapacağız?'' Onun da çözümü vardı. ''Beyaz, sarı, krem gibi renkleri kullanabiliriz. Kızsa illa pembe, erkekse illa mavi olmasına gerek yok. Zaten doğduktan sonra belli bir süre bizim odamızda olacak. Odasını doğduktan sonra da düzenleyebiliriz. Şimdi küçük bir beşik alırız. Olmaz mı?''dedim. ''Peki. O zaman gidelim bir şeyler alalım.''

*

Bebek giyim mağazasına gelmiştik. Kıyafetler, beşikler, biberonlar, minik minik ayakkabılar her şey vardı. Hepsi çok güzeldi. Hepsini almak istiyordum. Mağazada tüm günümü geçirebilirdim. Mirza ile bir o tarafa bir bu tarafa gidiyorduk. Eşyaları, kıyafetleri birbirimize gösteriyorduk. Bebek kıyafetlerine bakmak bir bataklıktı ve biz bu bataklıktan çıkamıyorduk. ''Mirza artık bir şey mi alsak?''dedim. Çünkü cidden yorulmuştum. Beşiklerin olduğu bölüme geçtik. Mirza bir beşiğin oraya gitti. ''Almila bunu mu alsak?''dedi dalga geçen bir ses tonuyla. Beşiğe baktım. ''Padişah çocuğu mu doğuracağım ben?''dedim. ''Belki bir padişah çocuğu değil ama koskoca anlı şanlı Mardin ağasının çocuğunu doğuracaksın.''dedi. Kahkaha attım. ''Peki ağam.''dedim. Diğer beşiklere bakmak için yanından ayrıldım. 

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 08, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

AŞKIN BERDEL HALİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin