Mataku meliar memerhati sekeliling. Aku tertanya-tanya. Di manakah aku berada sekarang? Ini tempat yang sangat asing bagiku. Kesemua dinding berwarna putih dan tiada satu pun dedaun pintu untuk aku keluar.
"Tolong kami.. " Satu suara membuatkan aku kecut serta-merta. Takut bukan kepalang lagi.
"S.. Siapa tu? " Aku memberanikan diri bersuara.
"Tolong kami hancurkan dia. Tolong kami.. " Bunyi esakkan kuat bergema di seluruh pelusuk. Aku mengenggam kedua-dua belah tanganku yang sejuk serta berpeluh itu.
Aku berkerut.
"Hancurkan siapa? " Soalan yang dilontarkan olehku menyebabkan suara misteri itu tadi bernada keras seperti marah.
"MIN YOONGI! "
-----
"Tsk!" Yerin mendesis apabila terasa perit di bahunya lalu mata gadis itu yang tadinya terpejam, kini terbuka.
Figura Yoongi di hadapan mula menjamah pandangan matanya. Lelaki itu ralit merawat kesan luka yang ada pada bahu Yerin.
"Kau dah bangun? " Tanya lelaki itu. Kornea matanya beralih menatap wajah Yerin.
Choi Yerin sekadar mengangguk dan mengulas senyuman nipis.
"Aku minta maaf. Semalam, aku terlalu ikutkan perasaan sehingga kau dan Haneul menjadi mangsa. Maaf. " Ucap lelaki itu sayu.
"Tak apa. Saya pun nak minta maaf sebab ceroboh privasi awak. " Yerin tersenyum tawar. Gadis itu terus menunduk merenung lantai.
"Bahu kau sakit lagi? " Bahu Yerin diusap lembut.
"Sakit sikit. " Balas Yerin ringkas.
Mata gadis itu terbuntang luas dan pada masa yang sama terhinjut bahu gadis itu. Bagai ada renjatan elektrik di badannya apabila Yoongi bertindak mengucup bahunya yang terdedah.
"A.. Aku harap kau dah tak sakit lagi." Lelaki itu melirik senyuman nakal.
Yerin hanya menunduk malu. Terpana dia buat seketika. Kedua-dua pipi pula diserbu hangat menyebabkan pipinya berona merah.
Gadis itu berdecit di dalam hati. Ambil kesempatan dalam kesempitan betul!
Min Yoongi yang melihat kelakuan Yerin yang sudah cacing kepanasan itu tersenyum sinis.
"Sekejap. Aku ada bawakan sarapan untuk kau dengan Haneul. " Lelaki itu pergi mengambil dulang yang berisi sarapan tersebut seraya membawanya ke tempat Yerin dan Haneul duduk.
Sebelum itu, Haneul dikejutkan oleh lelaki itu. Haneul yang sudah bangun direnungnya lembut seraya bibirnya mengucup dahi gadis kecil itu. Kata-kata maaf yang keluar dari mulutnya tidak henti-henti berucap. Bagai tiada hari esok.
Haneul tersengih kecil lalu mengganguk tanda dia juga sudah memaafkan bapanya itu.
Dan sesi suap-menyuap pun bermula. Walaupun mereka semua sudah berbaik, tapi ikatan tali pada Yerin dan Haneul tidak dibukanya.
Seperti ada muslihat di sebalik wajah bersih dan putih Min Yoongi itu.
YOU ARE READING
[C] Oh damn || MYG ||
FantasyDia, lelaki duda yang dingin dan penuh misteri. Hati-hati Choi Yerin. Jangan bermain dengan api.