"Kau nak tahu, kitaorang sorok kat mana mayat tu semua? "
Aku yang dari tadi tertunduk lemah terus memandangnya.
"Aku.. Aku simpan mayat tu semua.." Bergetar suara Tuan Min.
"Aku simpan di situ." Jari ditunding ke arah perabot besar di sudut dinding.
"Aku simpan kat situ sebab aku kalau boleh nak tatap isteri aku dan anak aku. Walaupun diorang sudah pergi beberapa minggu yang lalu."
"Aku tak boleh terima semua benda ni." Tuan Min menyerabutkan rambutnya.
"Hati aku sakit."
"Aku menyesal."
"Menyesal sangat." Rintih lelaki itu berkata.
Aku mengemam bibir. Kasihan melihat lelaki itu tertunduk lemah. Lagi-lagi, air mata jernihnya laju mencium pipi. Sebak mula terasa dalam diri ini.
Apa yang dia ceritakan sungguh buat aku sayu hati. Aku tahu yang dia tak sengaja.
Aku tahu dia tak bersalah. Cuma dia tak boleh kawal perasaan cemburu butanya.
Kisah silam yang amat memeritkan..
"Tapi." Perkataan yang keluar dari bibir lelaki itu menyentakkan lamunanku.
Bebola mata mula tertancap pada susuk tubuh Tuan Min di hadapan mata.
"Aku.."
"Puas." Badannya yang dari tadi membongkok mula menegak.
Kini, pandangan matanya ke arahku.
Dengan pandangan
Mata yang sangat tajam.
"Aku puas sangat sebab bunuh diorang. "
Perasaan kasihan yang bertandang di hatiku mula berkecai apabila mendengar pernyataan tersebut.
Tangan dikepal geram.
"Sekarang, takde sesiapa yang menyusahkan aku. Takde sesiapa yang membebankan aku." Bibirnya mengukir senyuman sinis.
Seketika, terdengar gelak tawanya.
"Tapi.. Sejak kau berada di sini." Dia menapak selangkah ke arahku.
"Hidup aku tak aman. Ada saja yang kau nak busybody. Kau sibuk hal aku."
Lelaki itu menapak selangkah ke depan membuatkan aku berundur setapak ke belakang.
"KAU.. KAU CEROBOH PRIVASI AKU! " Suaranya makin meninggi sehingga aku jatuh terduduk.
"DISEBABKAN KAU! A-AKU INGAT BALIK SEMUA INI."
"Sekarang. AKU NAK BUNUH KAU! "
Ujarnya. Lelaki itu tergelak besar melihat aku yang menangis ketakutan.
"Selamat tinggal. Tidur selama-lamanya ya, sayang." Dia tersenyum jahat sebelum mengacukan pisau lipat ke arahku.
YOU ARE READING
[C] Oh damn || MYG ||
FantasiDia, lelaki duda yang dingin dan penuh misteri. Hati-hati Choi Yerin. Jangan bermain dengan api.