[10]

474 54 14
                                    

Oh damn || MYG ||

Aku memandang kosong rancangan kartun yang sangat popular iaitu doraemon di kaca televisyen.

Maklumlah, sedang menemani anak dara kecil seorang ini. Layankan ajelah.

Fikiranku asyik menerawang ke arah lain. Sekejap memikirkan sekeping gambar perempuan yang serta merta matanya berwarna merah. Sekejap memikirkan bunyian aneh yang berlaku di bilik misteri tersebut. Pelik.. Memang sungguh pelik.

Adakah rumah agam yang besar ini berhantu?! Andwae!

Eh tak-tak. Apa yang aku merepek ni? Tak mungkin. Kalau tak, mesti Haneul selalu kena kacau. Tapi tengok gelagat si kecil ni, takde pula tanda-tanda dia kena kacau.

Aduh peningnya kepala!

Aku mengelengkan kepala sambil pelipis dahi diurut perlahan.

"Unnie?  Unnie  okay? " Soal Haneul. Matanya tidak lekang pada kaca televisyen.

"Unnie  okay  je sayang. " Aku mengukir senyuman kecil. Jari-jemariku mengusap lembut pipi tembamnya.

Aku menghela nafas kasar. Tak boleh jadi ni! Aku mesti dapatkan juga misteri disebalik semua ini walau apapun terjadi!

Yes Choi Yerin! Go, go, go!

Aku kena aturkan strategi supaya misi aku ni tak gagal! And, Tuan Min takkan tahu. Ya, aku nekad!

----------------------------------------------

Sebenarnya, jalan cerita ni panjang lagi tapi maklumlah author ni tak mampu kalau buat ff panjang sangat. Bukan apa takut tak boleh nak complete kan!! 😩  so, dengan ini saya merasmikan, fanfic ni short story je. Chap dia pun pendek-pendek. Okay?  😘

[C] Oh damn || MYG ||Where stories live. Discover now