+f๏ur 💔

110 21 0
                                    

» BAB 4 «

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

» BAB 4 «

tiba di ruang tamu, aku terlebih dahulu mendahului baekhyun mengambil tempat di atas sofa. dari tadi dia je yang baring kat sini. kalini giliran aku pulak. biar dia rasa duduk dekat atas lantai.

aku mula baring di atas sofa dan menonton televisyen yang dari tadi masih dipasang.

aku terkejut apabila baekhyun mengambil rimote di tanganku dan melompat baring di sebelahku tanpa sedikitpun rasa malu.

keadaan di sofa itu menjadi sempit kerana badanku betul-betul rapat dengan badan baekhyun yang tanpa baju itu.

"ish, a-awak memang reti pakai baju ke, syaiton?" perli aku menyusup ke telinga baekhyun.

baekhyun mengubah posisinya baring menhadapku.

"taknak." baekhyun menggeleng kepala.

aku hanya memandang hadapan tidak mahu mengangkat wajah memandang mukanya. boleh cair aku kalau macam ni.

jantung aku pulak entah kenapa pulak dari tadi tak henti-henti berdebar ni?

"mentang-mentang body mantap boskur. Sengaja nak bikin mata aku ni berdarah tengok dia." bisikku pada diri sendiri perlahan agar tidak didengari oleh jiran baruku ini.

"sedap awak masak tadi. Nanti boleh lah saya datang rumah kau hari-hari. on tak on, jennie?" soal baekhyun menjengketkan sebelah keningnya.

aku mengetap bibir. dalam hati, aku sudah menidakkan tawaran lelaki itu. "saya tak on. esok nak pergi minta kerja. Jangan ganggu saya."

apabila mendengar sahaja pernyataan yang meletus keluar dari mulut aku, baekhyun terdiam seketika.

dia serta-merta bangun dari sofa dan berdiri di hadapan aku. senyuman sinis dilemparkan olehnya.

"kalau jennie degil, tuala ni saya campak ke tepi bila-bila masa je. biar mata awak buta terus. degil kenapa, boskur?"

boskur...

boskur?

eh ada jugak aku baling bantal busuk ni kat muka coconut dia ni nanti.

"awak gila, baekhyun. sudahlah, saya tak percaya cakap kosong awak. Sembang padu, tapi tak berani buat pun kan?" aku tergelak kecil membuatkan baekhyun terdiam.
Sempat aku felipkan rambut panjangku ini. riak wajah sinis aku lemparkan khas untuknya.

aku mula bangun dari sofa ingin menuju ke dapur untuk membasuh pinggan, namun tangan baekhyun lebih pantas merentap pergelangan tangan aku.

"jennie cari pasal. saya tarik tuala ni, biar awak dapat mimpi ngeri malam ni." bisik Baekhyun perlahan di telingaku. terasa hembusan hangatnya di telingaku.

mataku terus terfokus pada sebelah tangannya lagi yang sedang merungkaikan ikatan tuala dipinggang yang dipakainya. "takut apa, bosskur."

damn.

mata aku terus membulat apabila melihat benda tak sepatutnya. pantas aku berpaling ka arah lain. "woi hanat! awak pakai balik tuala tu! Siapa suruh awak bukak, hah!? Tak malu betul la awak ni!"

aku terjerit kecil. namun aku masih dapat mendengar tawa kuat baekhyun yang terletus di dalam rumahku.

muka aku membahang.

dia memang gila.

sengaja ingin mencemarkan mata aku yang memang dah sedia innocent ni.


💉💊

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

to be continued...

√1 | Annoying Neighbour | Byun BaekhyunWhere stories live. Discover now