» BAB 30 «
"aku dulu pernah couple dengan anak ahjumma ni. kau tahu tak, ahjumma kainie reject aku sebab lee soo man hantar rombongan meminang. tahu lah orang tua tu kaya. aku ni cikai manalah diorang nak terima. ugh! sekarang acah baik ka--- umphhh!!!”
aku cepat-cepat tekup mulut baekhyun supaya bibirnya berhenti membebel.
lalu gosok dada baekhyun. supaya panas di hatinya dapat dikurangkan.
"tell me. siapa anak ahjumma cantik tu?" soalku ingin tahu.
baekhyun memeluk bahuku seraya mengubah pandangannya ke arah lain. sampai bila-bila pun dia nak berperang dengan ahjumma kainie.
seorang wanita keluar dari pintu bilik menukar pakaian. bunyi kasut tumit tingginya membuat pandangan aku setia memandang figura cantik itu.
"ha itu lah ex aku. bini muda ahjussi soo nan. blah ah kau xiao luhaminah lopez!" sindir baekhyun. lelaki itu tetap berdiri di belakangku untuk menyembunyikan mukanya di belakang bahu kanan aku.
gadis itu menghulurkan tangan.
Sesi berjabat tangan kami berjalan lancar sekalipun bunyi protes suara Baekhyun mengganggu ketenagan butik itu.
"saya xiao luhaminah lopez. Anak omma kainie la senza. wife baekhyun ni cantik la, omma. anak-anak diorang nanti mesti comel.alang-alang dah datang, belilah sehelai dua. bagi Byunbaek cair. meh ikut saya. tinggal je suami tu duduk kat sofa.” ujar luhaminah lopez selembut mashmellow.
jari-jemarinya menepis kepala Baekhyun. lalu, tubuhku diheret masuk ke dalam bilik pakaian.
baekhyun pula sibuk mengamuk kerana isterinya ini diculik sebentar oleh cik lopez. nasib baik ada ahjumma kainie la senza.
peluang untuk membeli-belah pakaian baru perlu dimanfaatkan sebaik-baiknya.
biarlah baekhyun bermesraan dengan mak mentua tak jadi dia tu. tenang sekejap hidup aku.
💉💊
to be continued...
YOU ARE READING
√1 | Annoying Neighbour | Byun Baekhyun
Romance[COMPLETED] Wajah tampannya langsung tidak mengusik hatiku kerana perangai gila dan jengkelnya yang mencecah level maksimum. Start : 10/04/20 End : 26/4/20